932
Από αριστερά, Ντέμι Μουρ, Μισέλ Γιο και Νικόλ Κίντμαν, όπως εμφανίστηκαν στις Χρυσές Σφαίρες | REUTERS/ CreativeProtagon

Οι μεγαλύτερης ηλικίας ηθοποιοί έλαμψαν στο κόκκινο χαλί

Protagon Team Protagon Team 9 Ιανουαρίου 2025, 11:15
Από αριστερά, Ντέμι Μουρ, Μισέλ Γιο και Νικόλ Κίντμαν, όπως εμφανίστηκαν στις Χρυσές Σφαίρες
|REUTERS/ CreativeProtagon

Οι μεγαλύτερης ηλικίας ηθοποιοί έλαμψαν στο κόκκινο χαλί

Protagon Team Protagon Team 9 Ιανουαρίου 2025, 11:15

Στην πρώτη μεγάλη βραδιά της χρονιάς για τη μόδα δεν υπήρξαν γκάφες ούτε καταστροφικές στιγμές. Καμία σταρ δεν σκόνταψε πατώντας το στρίφωμα της τουαλέτας της ενώ παραλάμβανε το βραβείο της, ούτε έδειξε πολλή σάρκα. Αντίθετα, οι Χρυσές Σφαίρες ήταν μια βραδιά κατά την οποία γυναίκες μιας ορισμένης ηλικίας έκαναν statement με την εμφάνισή τους, τόσο στο κόκκινο χαλί όσο και στο ίδιο το βάθρο, γράφει στον Guardian η Μοργουένα Φέριερ.

Στην ευχαριστήρια ομιλία της για το βραβείο που κέρδισε χάρη στην ερμηνεία της στο «The Substance», η 62χρονη Ντέμι Μουρ έβαλε στο στόχαστρο μια βιομηχανία γνωστή για τον αχαλίνωτο ηλικιακό ρατσισμό της, υπενθυμίζοντας ότι «παρά το γεγονός ότι εργάζομαι πάνω από 45 χρόνια… αυτή είναι η πρώτη φορά που κερδίζω κάτι ως ηθοποιός».

Επιπλέον, το έκανε ντυμένη με μια εφαρμοστή χρυσή τουαλέτα Giorgio Armani Privé διακοσμημένη με σειρές από διαμάντια. Ηταν ένα κομψό φόρεμα, φόρος τιμής στο ίδιο το τρόπαιο και στη σκηνή της «αναγέννησης» στο μπάνιο, από την ταινία. Κυρίως όμως, αφορούσε τον συνδυασμό ενός οίκου παλιάς σχολής με παγκόσμια μηνύματα του νέου κόσμου.

Η Ντέμι Μουρ, υπέροχη στα 62 της (REUTERS/Daniel Cole)

Αλλά η αίγλη της ηλικίας δεν σταμάτησε εκεί. Δύο από τις μεγαλύτερες σταρ της βραδιάς, η 52χρονη βραβευμένη Κάρλα Σοφία Γκασκόν και η 57χρονη υποψήφια Νικόλ Κίντμαν, παρουσίασαν τη ρετρό αίγλη του θρυλικού ενδυματολόγου Μπομπ Μακί, με ασύμμετρες τουαλέτες (σε ζωηρό κιτρινο-πορτοκαλί του Saint Laurent και ασημί του Balenciaga, αντίστοιχα) και θεϊκές κομμώσεις.

H Νικόλ Κίντμαν, αλαβάστρινη στα 57 της ( REUTERS/Daniel Cole)

Η 62χρονη Μισέλ Γιο και η 56χρονη Ναόμι Γουότς επέλεξαν και οι δύο το μαύρο χρώμα, αλλά με ένα twist: η μαύρη τουαλέτα από ταφτά της Γιο, επίσης του οίκου Balenciaga, δημιουργούσε μια παράξενη σιλουέτα που θύμιζε τα γλυπτά του Τζακομέτι, ενώ η μαύρη βελούδινη στράπλες τουαλέτα του οίκου Schiaparelli που φορούσε η Γουότς κατέληγε σε ροζ πέταλα από οργάντζα.

Η Ναόμι Γουότς με τη βελούδινη στράπλες τουαλέτα του οίκου Schiaparelli ( REUTERS/Daniel Cole)

Οσο πολιτικά φορτισμένες, δε, και αν ήταν οι λευκές παντελόνες που φορούσαν η 55χρονη Ανζανού Ελις-Τέιλορ και η 49χρονη Κέιτ Γουίνσλετ (των Nickel Boys και Erdem αντίστοιχα), παρέμειναν μια ισχυρή υπενθύμιση ότι τα σμόκιν έχουν ξεπεράσει από καιρό τις αίθουσες μπράντι των κλαμπ για κυρίους, ειδικά όταν φοριούνται από ηθοποιούς όπως η Γουίνσλετ, που όλη η καριέρα της υπήρξε στόχος αιχμών για το σώμα της, επισημαίνει στον Guardian η Μοργουένα Φέριερ.

H 49χρονη Κέιτ Γουίνσλετ στο κόκκινο χαλί στις 82ες Χρυσές Σφαίρες (REUTERS/Daniel Cole)

Μετά, είχαμε και τους παραβάτες. Η 57χρονη Πάμελα Αντερσον φορούσε σεμνά ένα εφαρμοστό φόρεμα του Oscar de la Renta και γάντια όπερας, αλλά προκάλεσε (για άλλη μια φορά) σοκ, καθώς ήταν σχεδόν εντελώς αμακιγιάριστη. Και η Βαϊόλα Ντέιβις, 59 ετών, η οποία κέρδισε το βραβείο Σεσίλ Ντε Μιλ, εμφανίστηκε με το ίδιο φόρεμα με παγιέτες του Gucci, που είχε ξαναφορέσει σε ένα γκαλά τον Νοέμβριο.

Η Πάμελα Αντερσον στο κόκκινο χαλί (REUTERS/Daniel Cole)

Παρά το γεγονός ότι είναι μια βιομηχανία που έχει εμμονή με τη νεότητα και τη νεανική κατανάλωση, η μόδα προσπαθεί σιγά-σιγά να ωθήσει την απεικόνιση των ηλικιών πέρα ​​από την επιφανειακή υποστήριξη, σχολιάζει η Μοργουένα Φέριερ στον Guardian. Σύμφωνα με τη μηχανή αναζήτησης μόδας Tagwalk, περίπου στα τρία τέταρτα των 20 μεγαλύτερων επιδείξεων στο Παρίσι και στο Μιλάνο πέρυσι παρουσιάστηκαν μοντέλα μεγαλύτερης ηλικίας.

Απόδειξη, δε, ότι αυτό έχει περάσει και στο κόκκινο χαλί, είναι το γεγονός ότι η 77χρονη Γκλεν Κλόουζ απένειμε το προτελευταίο βραβείο φορώντας μια μαύρη τουαλέτα Balmain με ασημί κεντήματα. Το φόρεμά της ήταν σεμνό, αριστοκρατικό αλλά και φορτωμένο, προερχόμενο από μια πασαρέλα στην οποία τα μισά μοντέλα ήταν άνω των 35 ετών. Οι οίκοι Prada και Balenciaga, που εμφανίστηκαν πάνω από 10 φορές στο κόκκινο χαλί, χρησιμοποιούν επίσης εδώ και χρόνια μοντέλα μεγαλύτερης ηλικίας, ενώ και η ίδια η Ντέμι Μουρ πρόσφατα έκανε το μοντέλο του Fendi.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει επίσης στον τεράστιο αριθμό των χρυσών και χάλκινων μεταλλικών φορεμάτων –ίσως σε μια προσπάθεια προβολής κάποιου βραβείου–, καθώς και στα ανδρικά ενδύματα της βραδιάς. Ηταν μοιρασμένα ανάμεσα σε μαύρα σμόκιν που τηρούν την παράδοση και σε αυτό που, στην περίπτωση του υποψηφίου Τζέρεμι Στρονγκ με κοστούμι Loro Piana στο πράσινο του φασκόμηλου και ασορτί καπέλο-κουβά και του Κόλμαν Ντομίνγκο του «Sing Sing» (2023) με Valentino και έναν τεράστιο φιόγκο αντί για γραβάτα, μπορεί μόνο να περιγραφεί ως ένα περίεργο δόλωμα για meme.

H Γκλεν Κλόουζ (REUTERS/Daniel Cole)

Το γεγονός, δε, ότι μια τελετή απονομής βραβείων χρησιμοποιείται και ως διαφημιστικό περιεχόμενο μόδας, καθώς προβάλλεται μέσα από το ατέλειωτο scroll των social media, είναι μια ευπρόσδεκτη υπενθύμιση ότι τα ρούχα που φορούν οι διασημότητες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για κάτι περισσότερο από μια απλή φυγή από την πραγματικότητα. Φυσικά, έχει επίσης σημασία ότι μερικές από τις πιο σκληρά εργαζόμενες γυναίκες (και άνδρες) του Χόλιγουντ γερνούν αλλά παραμένουν πανέμορφες (και πανέμορφοι).

Αυτή η μόδα στο κόκκινο χαλί, εξάλλου, τείνει είτε προς τα κατά παραγγελίαν ενδύματα είτε προς την υψηλή ραπτική, δύο πλευρές μιας βιομηχανίας που είναι απρόσιτες στον μέσο άνθρωπο. Αλλά αντί να εμφανίζονται απλώς ως κινούμενες διαφημίσεις για μια μάρκα, το συνολικό αποτέλεσμα μοιάζει πιο συνεργατικό. Ισως η χρυσή εποχή που παγίδευε ανέκαθεν το Χόλιγουντ και τη μόδα αρχίζει πλέον να κινείται προς μια νέα κατεύθυνση, σχολιάζει στον Guardian η Μοργουένα Φέριερ.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...