Η τεχνολογία του XC40 είναι μία γιορτή ασφάλειας. Προέρχεται από τα μεγαλύτερα XC60 και XC90 που έχουν ήδη θέσει πολύ υψηλά στάνταρτ προστασίας επιβατών, παιδιών στο πίσω κάθισμα αλλά και ανυποψίαστων πεζών.
Μετά, φέρνεις στο μυαλό σου την επίσημη δέσμευση της εταιρείας πως «από το 2020 δεν θα υπάρξει κανένα θανατηφόρο συμβάν μέσα σε ένα Volvo». Το λες και βαρύγδουπο. Όμως εκεί, στη Σουηδία, έχουν πάρει στα πολύ σοβαρά τη συμβολή της Volvo στην έννοια «ασφάλεια στο δρόμο». Το εννοούν. Διαβάστε τη φιλοσοφία της Volvo γραμμένη σε απλά και κατανοητά ελληνικά. Αξίζει.
Υπάρχει βοριούχος χάλυβας στη νέα πλατφόρμα CMA. Κάπου διάβαζα πως είναι μειονέκτημα, λέει, γιατί το XC40 είναι κατά τι βαρύτερο από τον ανταγωνισμό. Καλά, το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε; Δεν υπάρχει πιο ρηχό επιχείρημα όταν μιλάς για SUV που είναι ταγμένο να κουβαλάει οικογένεια και συμπράγκαλα με γνώμονα την ασφάλεια. Και βάζω στοίχημα ό,τι θέλετε, ακόμα και το δίπλωμά μου, πως είναι μετρημένοι στα δάχτυλα οι οδηγοί που μπορούν να αντιληφθούν 50 ή και 100 κιλά διαφοράς σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Ίσως κάποιοι ταλαντούχοι της F1. Ίσως.
Η ουσία είναι πως το Volvo XC40 τιμά τη «σωματοφυλακή» της εταιρείας. Συστήματα ασφάλειας, διακριτικό ντιζάϊν και, προσωπικά, ένα από τα πιο σωστά τοποθετημένα SUV στη σημερινή αγορά. Είναι και αυτή η απουσία υπερβολής που το συνοδεύει. Ή βαρβατίλας. Ή κοινωνικής πρόκλησης. Διαλέγετε και παίρνετε.
Το XC40 δείχνει να έχει βρει αυτή τη χρυσή τομή ομοιογένειας, αίσθησης και λειτουργικότητας που δεν συναντάς συχνά στην αυτοκίνηση. Δεν είναι μενίρ εν κινήσει. Χωρά με άνεση μία τετραμελή οικογένεια αλλά χωρίς κάτι να «περισσεύει» αισθητικά.
Κοιτάζεις τις λεπτομέρειές του, τη σχεδίαση, τα υλικά στο εσωτερικό του που είναι από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια που συγκεντρώθηκαν από διάφορες θάλασσες του κόσμου, την οθόνη-κόσμημα και εισπράττεις πως αυτό το αυτοκίνητο δεν προσπαθεί να σε πείσει με έναν βερμπαλιστικό τρόπο. Σε εμπνέει.
Οδηγώντας το νιώσαμε την ομοιογένεια της ανάρτησης, το προσεγμένο cocooning της καμπίνας, το άμεσο τιμόνι, ακόμα- ακόμα και τη διασκεδαστική συμπεριφορά, αν θέλεις. Το XC40 δεν θα σου πει «όχι», αν το πιέσεις πιο έντονα σε ένα τυπικό ελληνικό στροφιλίκι.
Το οδηγήσαμε σε άσφαλτο, χώμα και ταξίδι. Είναι σοφά σχεδιασμένο, άψογα κοντρολαρισμένο υπό πίεση και τα υποσυστήματά του (χειριστήρια, συνδεσιμότητες, αφή πλήκτρων) αποπνέουν ένα διακριτικό engineering. Όπως θα φανταζόσουν ένα πνευματικό τέκνο της σκανδιναβικής σχολής. Το πήγαμε γρήγορα και σε ψιλοάγνωστη, κακοτράχαλη διαδρομή με «φυτευτές» πέτρες. Δεν έκανε «τσικ».
Εκτιμώ πως σύσκολα δεν θα αντιληφθεί όποιος πρωτομπαίνει μέσα στο Volvo XC40 πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που πρέπει να σκεφτεί σοβαρά. Τουλάχιστον αν ενδιαφέρεται για SUV. Εκφράζει,
όσο λίγα αυτοκίνητα των ημερών μας, το λεγόμενο μόντερν πρίμιουμ. Δύσκολο να το ορίσεις εννοιολογικά, αλλά απτό αν το βιώσεις.
Φωτισμός LED, νέες συνδεσιμότητες μέσω της εφαρμογής Volvo On Call (με την οποία επιλέγεις να είναι ήδη ζεστό ή δροσερό το XC40 πριν φύγεις από το σπίτι), αισθητήρες Cross Traffic Alert, τελευταίας γενιάς τετρακίνηση τύπου Haldex (για τις AWD εκδόσεις) αλλά και ένας νέος κινητήρας 1,5 lt και 163 ίππων που ταιριάζει «γάντι» στην ελληνική φορολογική πραγματικότητα.
Με ξεκάθαρη δημοσιογραφική προσέγγιση, μας άρεσε πολύ το XC40. Είναι αλήθεια. Συν τοις άλλοις, προέρχεται από μία εταιρεία της οποίας τα προϊόντα δεν έχουν κατακλύσει την αγορά και υπάρχει κόσμος που αυτό ακριβώς το θεωρεί πλεονέκτημα.
Επί του οικονομετχνικού, ξεκινάτε από 1.5 lt και 163 PS στην εισαγωγική έκδοση. Ένα σοβαρό, σωστό SUV από €31.935, με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Με το αυτόματο κιβώτιο Geartronic 8 σχέσεων γίνεται ακόμα καλύτερο «ανεβαίνοντας» στα €34.456. Δείτε όλες τις τρέχουσες τιμές εδώ.
Το συμπέρασμα; Ξεκάθαρα και unbiased, που λένε και οι αγγλομαθείς: το Volco XC40 είναι διακριτικό, ολιστικά μελετημένο και κόσμημα ασφάλειας της διπλανής πόρτας. Ναι, να το δείτε.
- Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News