1087
| nfo/Photo: mercedes-benz.gr

Οδηγούμε την -πιο νέα δεν γίνεται- Mercedes-Benz EQA 250

Οδηγούμε την -πιο νέα δεν γίνεται- Mercedes-Benz EQA 250

Η Mercedes-Benz EQA 250 είναι το νέο τεχνολογικό «αίμα» στην κλάση. Ηλεκτρική, hi-tech και ούλτρα μοντέρνα αισθητικά. Μέσα-έξω.
Ο αμύητος, βέβαια, δύσκολα θα ξεχωρίσει την EQA 250 αν δεν προσέξει το σχετικό λογότυπο στο πίσω μέρος.

Είναι, βλέπεις, εξωτερικά σχεδόν ίδια με τη GLA, το entry level SUV της Mercedes.

Δηλαδή τι «σχεδόν»;

Δηλαδή εξαιρουμένης της μαύρης, γυαλιστερής μάσκα, των διαφορετικών φωτιστικών σωμάτων που κάνουν τη νύχτα-μέρα (τεχνολογίας LED) και της οριζόντιας φωτεινής λωρίδας που είναι στο ”on”. Επίσης μέρα-νύχτα.

Το τελευταίο στοιχείο (το φωτεινό πάνελ) είναι και αυτό που θα κάνει τον αμύητο να γίνει μυημένος ώστε να την εντοπίζει αισθητικά εξ αποστάσεως μόλις αρχίσουμε να τη βλέπουμε περισσότερο στο δρόμο.

Η EQA είναι, επίσης, κατά τι μεγαλύτερη σε μήκος από τις GLA. Για την ακρίβεια, κατά 5 εκατοστά. Θα το εντοπίσεις; Δύσκολο το βλέπω.

Οι αναλογίες παραμένουν συμπαγείς, οι γραμμές ρευστές και η σημειολογία της Mercedes-Benz, αυτή που έχει καταφέρει να διαθέτει μερικά απ΄τα πιο όμορφα σχήματα που κυκλοφορούν ανάμεσά μας, πανταχού παρούσα

Τι αυτονομία θα έχω; Πόσο γρήγορα φορτίζει;

Πρόκειται για ένα εντυπωσιακά χρηστικό στην καθημερινότητα αυτοκίνητο, με αυτονομία έως 426 km.

Με ρεαλιστική χρήση και αν δεν κυνηγιέσαι σε αλλεπάλληλες επιταχύνσεις από 0-100 (σε 8,9” με το πόδι στο πάτωμα), μπορείς να υπολογίζεις περί τα 380-400 χιλιόμετρα. Ακόμα κι αν κινείσαι εντός της πόλης όπου η δαπάνη ενέργειας είναι μεγαλύτερη

Αν τη φορτίσεις σε σταθμό ταχείας φόρτισης (400V και ένταση ρεύματος τουλάχιστον 300A), μέσα σε μόλις 30′ έχεις στη διάθεσή σου έως 80% ενέργειας.

Κι αν έχεις πρόσβαση σε εναλασσόμενο, σε λιγότερες από 6 ώρες έχεις έως και το 100%.

Πως είναι η αίθηση μέσα;

Κάθεσαι εποπτικά στην καμπίνα, με πολύ καλή ορατότητα και βιώνεις ένα κόκπιτ με σχεδόν διαστημική οθόνη.

Είναι τόση η διαφορά του συστήματος MBUX της Mercedes, καθώς και των λειτουργιών συνδεσιμότητας ή των «έξυπνων» συστημάτων ασφαλείας, που η αίσθηση είναι πρωτόγνωρη.

 

Ειδικά για όποιον προέρχεται, ως οδηγικό database, από άλλες παλαιότερες εμπειρίες οδήγησης, το ψηφιακό περιβάλλον δείχνει «αλλού». Νέα εποχή.

Τα υλικά πολύ υψηλής ποιότητας, η συναρμογή επίσης και το όλο περιβάλλον εκπέμπει πως είναι ξεκάθαρα premium. Ό,τι έχουμε μάθει να σημαίνει αυτό.

Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και στηρίζουν σωστά τη μέση ακόμα και για κουρασμένα παλληκάρια, όπως του λόγου μου. Υπάρχει επίσης άφθονος χώρος για πραγματικά ψηλά κορμιά. Ουχί σαν του λόγου μου

Τι εξοπλισμό έχει;

Ο διευρυμένος βασικός εξοπλισμός προσφέρει αυξημένη άνεση με την έκδοση Progressive.

Αυτή, για παράδειγμα, περιλαμβάνει δερμάτινο τιμόνι και αναρτώμενα καθίσματα ανέσεων, κάμερα οπισθοπορείας και πίσω καπό Easy-Pack – αυτό που ανοίγει και κλείνει με το κουμπί.

Το πακέτο Advanced αναβαθμίζει τον εσωτερικό χώρο με δύο εξαιρετικά φωτεινές οθόνες 10,25” που συνθέτουν ένα κόκπιτ με ευρεία οθόνη.

Με το πακέτο Advanced Plus το κορυφαίας ποιότητας ηχοσύστημα έχεο κρυστάλλινο ήχο. Επίσης, φορτίζεις ασύρματα το smartphone.

Το πακέτο Premium προσφέρει, για παράδειγμα, το ηχοσύστημα Surround Burmester® και την πανοραμική συρόμενη οροφή.

 

Πώς είναι στο δρόμο;

Όπως θα ανέμενες από ένα ηλεκτρικό premium SUV.

Ηη έμφαση είναι στην άνεση, τη χρηστικότητα, την οικονομία και την πολυτέλεια.

Με άλλες, οδηγικού τύπου, λέξεις; Ένα σταθερό, καλοστημένο και ασφαλές κινητό cocooning.

Αν θες να κινηθείς πραγματικά σβέλτα, μπορείς. Χωρίς ιδιαίτερες κλίσεις και με άφθονη πρόσφυση από τα ελαστικά διαστάσεων 235/55 R 18.

Το βάρος δεν είναι μικρό, όπως άλλωστε συνηθίζεται γενικώς στα ηλεκρικά, λόγω μπαταριών. Εν προκειμένω, στα 2,040 kg.

Η διαχείριση του βάρους γίνεται κοντρολαρισμένα καιν αξίζουν εύσημα στη Mercedes για τη ρύθμιση της ανάρτησης που δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο όταν η ζυγαριά ανεβαίνει.

Δεν ξέρω, βέβαια, πόσοι θα μπουν στη διαδικασία να «κυνηγήσουν» την EQA. Μπορεί λίγοι. Παραμένει όμως συγκροτημένη, ακόμα και για τους απαιητικούς που θα την πιέσουν. Κι αυτό είναι ένα στοιχείο που δε σε κάνει να νιώθεις οδηγικά αδρανής

Εκεί πάντως που το αυτοκίνητο λάμπει είναι στην καθημερινή χρήση για τον μέσο οδηγό. Η ισχύς περνά ομαλά, γραμμικά, σαν ένα ροοστάτη ισχύος. Πρόκειται για μια εύκολη, μονωμένη, άκρως σιωπηλή εμπειρία. Και με όλη τη ροπή των 375 Nm διαθέσιμη με το που πατάς το δεξί πεντάλ. Για πολύ κόσμο; Η αίσθηση είναι πρωτόγνωρη

Το τιμόνι είναι ακριβές, ευθύβολο και χωρίς αντιδράσεις, ακόμα και με τους τροχούς σε κλίση.

Η πληροφορία, απ΄την άλλη, είναι φιλτραρισμένη.

Άλλωστε για αυτά ή όσους αναζητούν την οδηγική ευχαρίστηση με έντονη συμμετοχικότητα υπάρχουν και οι AMG στη γκάμα.

Προσθιοκίνητη είναι;

Ναι, Mercedes-Benz EQA 250 της δοκιμής μεταδίδει την κίνηση μπροστά.

Ο ασυγχρόνηστος (ASM) ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος ανάμεσα στα γόνατα MacPherson (με αλουμινένια στοιχεία) όπως και το μονοτάχυτο κιβώτιο σταθερής ισχύος.

Ενημερωτικά, πίσω υπάρχει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.

Μάλιστα, την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, μόλις έφτασε και η επίσημη ανακοίνωση για τις τετρακίνητες EQA.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τις EQA 300 4MATIC των 168 kW και η EQA 350 4MATIC των 215 kW.

Υπάρχει μήπως ειδική έκδοση λανσαρίσματος για τις τετρακίνητες;

Ναι, για την EQA 300 4MATIC.

Διαθέτει οπτικό πακέτο AMG εξωτερικά και εσωτερικά καθώς και το πακέτο εξοπλισμού Advanced.

Με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», η ειδική εκδοση λανσαρίσματος κοστίζει €55,890.

Γενικά, υπάρχουν ειδικά προνόμια για όποιον θέλει μία ΕQA;

Η Mercedes-Benz έχει στήσει μία ολόκληρη πλατφόρμα ειδικών παροχών για τα EQ μοντέλα της. Την ονομάζει eServices.

Συγκεκριμένα τα προνόμια της EQA περιλαμβάνουν:

  • Drive Green Welcome: επιδότηση €1,000 για την αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή Wallbox)
  • Mercedes me Charge: Δωρεάν φόρτιση αξίας 150€ σε 71 σταθμούς φόρτισης στην Ελλάδα, οι οποίοι αυξάνονται συνεχώς. Όπως επίσης σε περισσότερους από 175,000 στο εξωτερικό.

Συμπέρασμα;

Η προσθιοκίνητη EQA 250 των 190 PS και 375 Nm είναι ξεκάθαρα πολλά βήματα μπροστά σε μία κατηγορία που είναι στην πολύ αρχή της.

Τεχνολογικά προηγμένη, με ένα κόκπιτ που εντυπωσιάζει και μία συνολική συμπεριφορά που διαπρέπει σε άνεση και ευκολίες.

Ναι, είναι νέα εξερεύνηση. Νέα ορολογία, ήθη, κιλοβατόρες, φορτιστές, αποδόσεις, συστοιχίες. Το ‘χει πιάσει σωστά.

Κι αυτό γιατί το σκεπτικό της Mercedes είναι εύστοχο, επίκαιρο και για κάθε προτίμηση. Το τελευταίο, κατά την ταπεινή μου γνώμη, μετράει χοντρά.

Η Mercedes-Benz χτίζει μια παράλληλη ηλεκτρική γκάμα και διαθέτει μία λίστα προϊόντων με τεράστιο πλάτος και βάθος. Βενζίνη, ντίζελ, υβριδικά και τώρα φουλ ηλεκτρικά με την οικογένεια των EQ. Μπαίνεις και διαλέγεις. Από smart μέχρι «οπλοφορία» δρόμου με τα AMG της καρδιάς μας. Βήματα μπροστά. Μπορεί και άλματα


Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...