Το θέμα του φετινού Met Gala ήταν «ο Κήπος του Χρόνου», οπότε ήταν εύκολο για τους άνδρες να χαθούν ανάμεσα στις τουαλέτες «ανθοδέσμες» και «στρέμματα αγρών» που εμφανίστηκαν στη φιλανθρωπική εκδήλωση του Ινστιτούτου Κοστουμιών του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης, η οποία, όπως κάθε χρόνο, διοργανώθηκε την πρώτη Δευτέρα του Μαΐου με σκοπό τη συγκέντρωση χρημάτων για το τμήμα μόδας του μουσείου.
Ανεξάρτητα από το πόσο εντυπωσιακά κομψό μπορεί να αποδειχτεί ένα μαύρο σμόκιν, είναι σχεδόν αδύνατο να συγκριθεί με έναν «ανθισμένο» κήπο που «φυτρώνει» στη μέση της Πέμπτης Λεωφόρου με ασορτί καπέλο «ανθοδέσμη». Παρ’ όλα αυτά, ο Τζουντ Λο στα 51 του κατάφερε να ξεχωρίσει χωρίς τυμπανοκρουσίες και, οπωσδήποτε, χωρίς λουλουδένιες γιρλάντες και κλαδιά.
Εκανε αισθητή την παρουσία του χάρη σε ένα απόλυτα κομψό σύνολο του Atelier Versace, που άρμοζε ιδανικά στην περίσταση, με μαύρο σμόκιν, αψεγάδιαστο λευκό πουκάμισο και μαύρο παπιγιόν. Κατά κάποιον τρόπο, ο βρετανός ηθοποιός ήταν επικεφαλής μιας ομάδας κομψών ανδρών άνω των 50 ετών, που πόζαραν στη φετινή εκδήλωση μόδας στη Νέα Υόρκη και αξίζει να τους βγάλεις το καπέλο για το φινετσάτο στυλ τους.
Η φετινή ήταν η πρώτη εμφάνιση του Τζουντ Λο σε Met Gala μετά από 14 χρόνια, επισημαίνει ο Στίβεν Ντόιγκ στην Telegraph, και είναι προφανές ότι ο ωραίος και κομψός σταρ αποφάσισε να αφήσει τις ανόητες εξτραβαγκάντσες στα «παιδιά». Θα μας απασχολήσει, μάλιστα, ξανά στο προσεχές μέλλον, αφού θα πρωταγωνιστήσει στο νέο τηλεοπτικό franchise «Star Wars: Skeleton Crew» της πλατφόρμας Disney+, στη μίνι σειρά «Black Rabbit» του Netflix, ενώ αναμένεται και το τρίτο σίκουελ της ταινίας «Σέρλοκ Χολμς».
Ηταν καιρός να εμφανιστεί και πάλι στο προσκήνιο, αφού το προηγούμενο διάστημα άφησε χώρο στα τρία μεγαλύτερα παιδιά του, τον 27χρονο Ράφερτι, την 23χρονη Αϊρις και τον 22χρονο Ρούντι –τα οποία απέκτησε με την πρώτη του σύζυγο, την ηθοποιό Σάντι Φροστ– για να βρεθούν στο επίκεντρο της δημοσιότητας κάνοντας τα πρώτα τους βήματα στην υποκριτική, το μόντελινγκ και το τραγούδι. Να σημειωθεί ότι ο «ταλαντούχος κύριος Λο» έχει αποκτήσει συνολικά επτά παιδιά μέχρι σήμερα.
Επιστρέφοντας στο Met Gala, θα πρέπει να αναφερθεί ότι τα τελευταία χρόνια έγινε μια αξιέπαινη προσπάθεια ώθησης προς τους άνδρες ώστε να βρεθούν στην πρώτη θέση ποζάροντας στο κόκκινο χαλί, κάτι που αποδείχθηκε σε αρκετές περιπτώσεις ανδρικών look στη μεγάλη βραδιά της μόδας στη Νέα Υόρκη. Ο καναδός ηθοποιός Νταν Λέβι, για παράδειγμα, πόζαρε με ένα κοστούμι του οίκου Loewe με φλοράλ παντελόνι και την ίδια λουλουδάτη φάσα στις μανσέτες και στο κάτω μέρος του σακακιού.
Ο βρετανός πρωταγωνιστής της σειράς «Μπρίτζερτον», Τζόναθαν Μπέιλι, εμφανίστηκε με σμόκιν, επίσης του οίκου Loewe, με μαύρο παντελόνι και μακρύ λευκό σακάκι με μαύρα πέτα, μια μεγάλη παιώνια σαν ζαχαρωτό κάτω από τον γιακά του πουκαμίσου και μια μικρότερη στο παντελόνι. Οσο για τον Ιρλανδό Μπάρι Κέογκαν, ντύθηκε για την περίσταση Γουίλι Γουόνκα, με βελούδινο σμόκιν Burberry και ψηλό καπέλο.
Ολα αυτά ήταν αρκετά διασκεδαστικά (και ευτυχώς όχι τόσο ακραία όσο οι εμφανίσεις κάποιων αμερικανών σταρ και σελέμπριτι, που βάλθηκαν να κοντραριστούν ενδυματολογικά με τις πιο παράδοξες γυναικείες εμφανίσεις), αλλά δεν έχουν καμία σχέση με το σύνολο του Τζουντ Λο, που, όπως γράφει στην Telegraph ο Ντόιγκ, αποπνέει μια αίσθηση παλιάς χολιγουντιανής αίγλης από την κορυφή μέχρι τα νύχια, με διακριτική γυαλάδα στα πέτα και στα δερμάτινα παπούτσια.
Η εμφάνισή του, ωστόσο, ξεχώρισε περισσότερο για αυτό που δεν ήταν (χωρίς λάμψη, χωρίς κεντήματα, χωρίς λουλούδια), ενώ λιγότερο μέτρησε το κοστούμι και περισσότερο ο ίδιος ο άνδρας.
Ο οίκος Versace μπορεί να έχει τη φήμη της πολυτέλειας και της υπερβολής (στυλ OTT), αλλά το στυλ της ραπτικής του είναι πάντα σταθερά αρρενωπό, χωρίς να ξεφεύγει από το κλασικό ιταλικό καλούπι με τους τονισμένους ώμους, τη στενή μέση, απαραίτητα στιλάτο, ανδρικό και επιμελώς ατημέλητο, όπως απαιτεί η ιταλική sprezzatura.
Φυσικά, βοηθάει το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος άνδρας είναι ο Τζουντ Λο. Θα μπορούσε, για παράδειγμα, να φορέσει ένα από τα θεόστενα κοστούμια του βρετανού πρωθυπουργού Ρίσι Σούνακ και επάνω του να φαίνεται εκπληκτικό, σχολιάζει ο Ντόιγκ στην Telegraph.
Τα ρούχα του Λο, άλλωστε, δεν είναι ποτέ κραυγαλέα. Σταθερά διακριτικός, συνεργάζεται με τον παγκοσμίου φήμης στυλίστα Γουίλιαμ Γκίλκριστ και προτιμά το κλασικό ράψιμο και τα μοντέρνα σακάκια, φορεμένα ίσως με ένα μακρύ κασκόλ, ως μια μποέμ πινελιά.
Στο Met Gala ο Τζουντ Λο συνόδευε την 23χρονη κόρη του Αϊρις, η οποία φορούσε μια τουαλέτα Versace με εντυπωσιακό κέντημα και γυμνή πλάτη. Είναι κατανοητό ότι ο πάτερ φαμίλιας δεν ήθελε να επισκιάσει τη λαμπερή στιγμή της κόρης του.
Τούτου λεχθέντος, να σημειωθεί ότι η Gen Z αρχίζει να ανακαλύπτει τον Τζουντ Λο. Χάρη στην επιτυχία της πολυσυζητημένης σειράς «Ρίπλεϊ» του Netflix, που βασίζεται στο μυθιστόρημα της Πατρίσια Χάισμιθ «Ο Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ», η νεότερη γενιά σκοντάφτει σε φωτογραφίες από την υπέροχη ταινία του Αντονι Μιγκέλα του 1999, που έχουν πλημμυρίσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με πρωταγωνιστή τον Τζουντ Λο, πλάι στην Γκουίνεθ Πάλτροου και τον Ματ Ντέιμον – όπου και πάλι φοράει το είδος των ρούχων που θα έπρεπε να είναι αιώνιο σημείο αναφοράς για τους άνδρες το καλοκαίρι.
Στο πράσινο χαλί του Μανχάταν, τέλος, ήταν ενθαρρυντικό να βλέπεις την παρουσία ανδρών με ένα συγκεκριμένο vintage στυλ. Εκτός από τον Τζουντ Λο, ήταν εκεί ο 71χρονος Τζεφ Γκόλντμπλουμ, ο 62χρονος Τομ Φορντ και ο 55χρονος Χιου Τζάκμαν, όλοι τους άψογοι με τα κλασικά τους σμόκιν. Ο Γκόλντμπλουμ ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακός, με παλτό όπερας, λευκό παπιγιόν, γάντια και βραδινό κασκόλ της Prada, καθώς και μια σειρά από αστραφτερές καρφίτσες στο πέτο του.
Ο Τομ Φορντ, πάλι, εξέπληξε το κοινό καθώς εμφανίστηκε με βελούδινο μπορντό σακάκι του Saint Laurent, του οίκου που διεύθυνε ο ίδιος από το 1999 μέχρι το 2004. Αντίθετα, ο Χιου Τζάκμαν φόρεσε το παλιό του σμόκιν, «αυθεντικό Tom Ford, μεταποιημένο και επιδιορθωμένο», όπως έγραψε στο Instagram σε μια σέλφι λίγο πριν ξεκινήσει για την εκδήλωση.
Η μόδα, παρατηρεί ο Στίβεν Ντόιγκ στην Telegraph, έχει αρχίσει να επαναφέρει τον ηλικιωμένο άνδρα –μια δημογραφική ομάδα που έχει αγνοηθεί άγρια, παρ’ όλη την αγοραστική της δύναμη–, με τον οίκο Loewe να αξιοποιεί ως μοντέλα τον Μπράιαν Κοξ και τον Αντονι Χόπκινς, και την Prada να επιστρατεύει τον Τζεφ Γκόλντμπλουμ για να πρωταγωνιστήσει σε καμπάνιες και επιδείξεις του οίκου. Γιατί η σοφία και η αίσθηση του εαυτού μετράνε…
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News