644
| CreativeProtagon

Ο θρυλικός Γκοτζίλα θα πάει πρώτη φορά στα Οσκαρ

Protagon Team Protagon Team 29 Ιανουαρίου 2024, 17:38
|CreativeProtagon

Ο θρυλικός Γκοτζίλα θα πάει πρώτη φορά στα Οσκαρ

Protagon Team Protagon Team 29 Ιανουαρίου 2024, 17:38

Ενας από τους πλέον ηλικιωμένους εν ζωή σταρ του παγκόσμιου κινηματογράφου κατέκτησε την πρώτη του υποψηφιότητα για Οσκαρ. Στην πατρίδα του, την Ιαπωνία, τα νέα προκάλεσαν ενθουσιασμό. Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι ο Γκοτζίλα δεν περίμενε την οσκαρική αναγνώριση για να καταλάβει το μέγεθος της παγκόσμιας επιτυχίας του. Αν και σαύρα ο ίδιος, η επιτυχία αυτή οφείλεται εν μέρει στην εκπληκτική ευφυΐα του.

Ο Γκοτζίλα, που γεννήθηκε ως Γκοϊγίρα το 1954, αλλά άλλαξε το όνομά του επί το καλλιτεχνικότερον λίγο αργότερα, είναι φέτος υποψήφιος με την ταινία Godzilla Minus One, στην οποία πρωταγωνιστεί, για το προφανές: Οσκαρ ειδικών εφέ. Η ανακοίνωση της υποψηφιότητας προκάλεσε ντελίριο στα γραφεία της εταιρείας παραγωγής Toho Studios, που βρίσκονται κοντά στο Αυτοκρατορικό Παλάτι του Τόκιο. Και στο ίδιο το Χόλιγουντ, όμως, η ανακοίνωση έγινε δεκτή με ενθουσιασμό.

Σωστή η διόρθωση· ο Γκοτζίλα δεν είναι σαύρα, ούτε σταρ. Είναι ιδέα. Ο αντίκτυπός του στην ποπ κουλτούρα είναι τεράστιος. Εχει εμπνεύσει ταινίες, καρτούν, μουσική, βιντεοπαιχνίδια και έχει τροφοδοτήσει απεριόριστα την ιαπωνική βιομηχανία του Ανιμε. Κι όμως, η Ακαδημία Κινηματογράφου τον είχε σνομπάρει επιδεικτικά ως τώρα. Η φετινή υποψηφιότητά του είναι στην πραγματικότητα η κινηματογραφική είδηση της χρονιάς. Τα υπόλοιπα ήταν λίγο έως πολύ αναμενόμενα.

Ο Γκοτζίλα, γράφει η Telegraph, θα βρεθεί αντιμέτωπος με τον «Ναπολέοντα», τους «Φύλακες του Γαλαξία Vol. 3», το πρώτο μέρος του νέου «Mission: Impossible Dead Reckoning» και το «The Creator». Η Ιαπωνία τον είχε ξανακατεβάσει ως πρόταση το 2016, με την ταινία «Shin Godzilla», αλλά δεν πήρε καμία υποψηφιότητα. Η ταινία «Godzilla Minus One», από αυστηρά τεχνικής απόψεως, δεν είναι το καλύτερο που μας έχει δείξει ως τώρα το franchise. Είναι μια πολύ διασκεδαστική ταινία (όλες του οι ταινίες είναι), αλλά με μπάτζετ μόλις 10 εκατ. δολαρίων, τα τεχνικά εφέ δεν είναι τα καλύτερα που έχουμε δει από την αξιαγάπητη σαύρα. Σε αυτήν, ο Γκοτζίλα περιφέρεται στη συνοικία Γκίντζα του Τόκιο και κάποιες στιγμές φαίνεται σαν να μην ξέρει τι άλλο να καταστρέψει.

Η ταινία, όμως, έχει μερικούς πολύ ενδιαφέροντες ανθρώπινους χαρακτήρες. Η πλοκή τοποθετείται στο τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου  και πρωταγωνιστής είναι ένας πρώην πιλότος Καμικάζι, ο Κοίτσι Σικισίμα (Ριουνοσούκε Καμίκι), που δεν ήθελε να πεθάνει και την κοπάνησε από τη μάχη. Η ταινία είναι μια παραβολή των ενοχών της Ιαπωνίας και ακόμη μια προσπάθεια να ξορκίσει τους δαίμονές της. Οι δαίμονες αυτοί προσωποποιούνται στον Γκοτζίλα, που δεν τον πειράζει, έχει μάθει να παίρνει επάνω του τα συλλογικά θέματα της χώρας.

«Η μεταπολεμική Ιαπωνία είχε χάσει τα πάντα. Η ταινία απεικονίζει μια ύπαρξη μέσα σε προτοφανή απόγνωση», εξήγησε ο σκηνοθέτης, Τακάσι Γιαμασάκι. «Με αυτήν τη λογική φτιάξαμε το Godzilla Minus One. Ο Γκοτζίλα είναι ο ίδιος ο φόβος, που έρχεται κατά πάνω μας και περισσότερη απόγνωση έρχεται να προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα». Η ταινία θα μπορούσε να μην περιλαμβάνει κανένα τέρας και κανένα ειδικό εφέ και πάλι θα ήταν σημαντική.

Ολα αυτά, όμως, δεν αφαιρούν κάτι από τη σημασία της υποψηφιότητας. Ο Γκοτζίλα επιτέλους μπορεί να κοιτάει στα μάτια τον αντίπαλό του, τον Κινγκ Κονγκ, που έχει πάρει διαχρονικά επτά υποψηφιότητες, αναπαράγοντας ακριβώς την ίδια ταινία ξανά και ξανά.

Η υποψηφιότητα είναι επίσης μια έμμεση δικαίωση για το στούντιο Legendary Pictures. Αν και το Godzilla Minus One δεν είναι δική του παραγωγή, το στούντιο ασχολήθηκε τα τελευταία χρόνια πολύ με τον Γκοτζίλα (και τη «διαμάχη» του με τον Κονγκ) και τον έφερε στην κορυφή του box office, παρά τις χλιαρές έως κακές κριτικές που πήραν όλες οι σχετικές ταινίες. Είναι δύσκολο όμως να αγνοήσεις τα πάνω από 2 δισεκατομμύρια δολάρια που έφεραν οι ταινίες.

Ο Κονγκ και ο Γκοτζίλα θα αναμετρηθούν ξανά φέτος, στις 29 Μαρτίου, με την ταινία «The New Empire». Τα τρέιλερ υπόσχονται ότι η ταινία το πάει ακόμη πιο μακριά από τις προηγούμενες…

Ο Μάρτιος θα είναι ο μήνας του Γκοτζίλα. Είτε κερδίσει είτε όχι, στα Οσκαρ, η βραδιά θα ανήκει στο τέρας από τους βυθούς, που επιμένει εδώ και 70 χρόνια να αναδύεται ξανά και ξανά.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...