Ο τετρακύλινδρος πύργος της BMW στο Μόναχο αποτελεί ορόσημο για τη βαυαρική εταιρεία. Ήταν έτοιμος κατασκευαστικά το 1971 -οι εργασίες κατασκευής ξεκίνησαν το 1968- ενώ το κτίριο χρησιμοποιήθηκε για το πρώτη φορά το 1972, στους Ολυμπιακούς αγώνες.
Έχει ύψος 101 μέτρα, είναι 22 ορόφων και η διάμετρός του αγγίζει τα 52,3 μέτρα.
Αποτελείται από τέσσερις, κάθετους κυλίνδρους, οι οποίοι συνδέονται μεταξύ τους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι και οι τέσσερις κύλινδροι δεν ακουμπούν στο έδαφος, αλλά έχουν τοποθετηθεί επάνω σε μεγάλα ελατήρια!
Έχει κηρυχθεί ως προστατευόμενο, ιστορικό κτίριο, από το 1999. Το εντυπωσιακό κτίριο ανακαινίστηκε το 2004 και οι εργασίες κράτησαν έως το 2006. Έναν χρόνο μετά πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια των ανανεωμένων πύργων.
Σήμερα, φιλοξενείται -σε διπλανό κτίριο και ως επέκταση του τετρακύλινδρου πύργου- το καινούργιο μουσείο της βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τόσο το τετρακύλινδρο κτίριο, όσο και το μουσείο, ξεπερνούν σε επισκέπτες τους 250 χιλιάδες τον χρόνο (είναι το δεύτερο μουσείο σε επισκεψιμότητα στην Γερμανία).
Η BMW πέρυσι έκλεισε ως αυτοκινητοβιομηχανία έναν αιώνα. Η ιστορία της βαυαρικής φίρμας ξεκίνησε το 1917 με την κατασκευή κινητήρων αεροσκαφών. Στη συνέχεια, το 1923, η ηγεσία της BMW αποφάσισε την κατασκευή μοτοσικλετών και τα πρώτα αυτοκίνητα BMW ακολούθησαν το 1928.
Ο τετρακύλινδρος πύργος της BMW, στον οποίο στεγάζονται τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας, πρόσφατα -με τη βοήθεια μιας φωτεινής εγκατάστασης- μεταμορφώθηκε σε τέσσερις κατακόρυφες μπαταρίες, αποτυπώνοντας την προοδευτική φιλοσοφία της φίρμας για την ηλεκτροκίνηση.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News