«Το να εκδικείσαι έναν εχθρό σημαίνει να ξεκινάς μια νέα ζωή», είχε γράψει ο λατίνος θεατρικός συγγραφέας Ποπλίλιος Σύρος (1ος αιώνας π.Χ.) στο περίφημο έργο του «Γνώμαι» (Sententiae) και φαίνεται ότι ειδικά στον κόσμο της ποπ μουσικής και του σταρ σίστεμ, την άποψή του τη συμμερίζονται αρκετοί και, μάλιστα, εδώ και πολύ καιρό.
Τελευταία η Σακίρα, ποπ σταρ παγκόσμιου βεληνεκούς, μετέτρεψε την πικρία της για το τέλος της πολυετούς σχέσης της (τον περασμένο Ιούνιο) με τον Ζεράρ Πικέ σε ένα «revenge song». Το BZRP Music Sessions vol. 53 έκανε τον γύρο του κόσμου μέσα σε λίγες ώρες (14,4 εκατομμύρια προβολές στο Spotify σε μια μέρα) ενώ οι στίχοι του αποτελούν ένα δριμύ κατηγορώ εναντίον του πρώην άσου της Μπαρτσελόνα και συντρόφου της επί έντεκα χρόνια, κατά τα οποία απέκτησαν δύο γιους, τον Μίλαν και τον Σάσα.
Πέρα από ευθείες βολές εναντίον του –«Περνιέσαι για πρωταθλητής, αλλά όταν σε χρειάστηκα έδειξες το χειρότερό εαυτό σου», αναφέρει η Σακίρα στην πρώτη στροφή, στην επόμενη τον κατηγορεί «Με παράτησες με τη μαμά σου λες και ήμουν ξένη, με τον Τύπο στην πόρτα και χρέη στην Εφορία», ενώ στην τρίτη σημειώνει πως «Α, πολλή ώρα στο γυμναστήριο, αλλά ίσως να ασκήσεις και το μυαλό σου λίγο επίσης»– η 45χρονη σούπερ σταρ από την Κολομβία επιτίθεται, εμμέσως, και στην 23χρονη Κλάρα Κία Μάρτι, τη νέα σύντροφο του 36χρονου (τον Φεβρουάριο) Πικέ, λέγοντας ότι «Eγώ αξίζω δύο 22άρες/ Αντάλλαξες μία Ferrari με ένα Twingo/ Αντάλλαξες ένα Rolex με ένα Casio».
Πάντως ο Πικέ στους συγκεκριμένους στίχους απάντησε με χιούμορ αλλά και καυστικά, ανακοινώνοντας ότι η Kings League, ένα εναλλακτικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου που προωθεί, σύναψε συμβόλαιο με την πασίγνωστη ιαπωνική εταιρεία ρολογιών και άλλων ηλεκτρονικών ειδών και πήγε στο γήπεδο, την περασμένη Κυριακή, με ένα Twingo.
Στη ραπ και στη χιπ χοπ το dissing (από το disrespect, ασεβώ), δηλαδή οι λεκτικές επιθέσεις μέσω τραγουδιών, αποτελούσε ανέκαθεν μέρος του παιχνιδιού. Πλέον, όμως, παρότι έως πρόσφατα ήταν σχετικά σπάνια, τα τραγουδιστά αντίποινα τείνουν να καταστούν μάστιγα και στην ποπ σκηνή.
Ο Αντρέα Σιλέντσι της La Repubblica επικαλείται την Τέιλορ Σουίφτ, την «τραγουδίστρια των ρεκόρ», θυμίζοντας πως ο δίσκος της «Midnights», ήταν αυτός με τις περισσότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ την προηγούμενη χρονιά. Το 2021 η 33χρονη αμερικανίδα καλλιτέχνιδα ηχογράφησε μια νέα βερσιόν του τραγουδιού της «All Too Well» με αναφορές στη σχέση της με τον ηθοποιό Τζέικ Τζίλενχαλ πριν από έντεκα χρόνια.
Ενας ηθοποιός πίκρανε, όμως, και τη Μάιλι Σάιρους, ο Λίαμ Χέμσγουορθ, με την αμερικανίδα καλλιτέχνιδα να δηλώνει στο «Flowers», το νέο σινγκλ της που μόλις κυκλοφόρησε, ότι «μπορώ και εγώ να μου αγοράζω λουλούδια, να γράφω το όνομά μου στην άμμο. Ναι, μπορώ να με αγαπάω καλύτερα από όσο μπορείς εσύ».
Αρκετά χρόνια πριν, η οργή της Μπιγιονσέ για την απιστία που της έκανε ο σύζυγός της Τζέι-Ζι με μία «Μπέκι με ωραία μαλλιά» αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για το άλμπουμ της «Lemonade». Το τέλος, όμως, της ιστορίας, είναι μάλλον ασυνήθιστο, γιατί ενώ η Μπιγιονσέ τον συγχώρησε, η αδελφή της, Σολάνζ, και νύφη του άπιστου Τζέι Ζι, έφτασε στο σημείο να χειροδικήσει εναντίον του μέσα, μάλιστα, σε ένα ασανσέρ.
Και εάν μια καταιγιστική ανταλλαγή ακραίων προσβολών μεταξύ δύο κορυφαίων εκπροσώπων της χιπ χοπ σκηνής, όπως είναι ο Eminem και ο Snoop Dogg, είναι πάντα ενδιαφέρουσα, σίγουρα πολύ πιο εντυπωσιακή ήταν η αποκάλυψη των παραπόνων που αποτελείωσαν τη σχέση του Τζον Λένον με τον Πολ Μακ Κάρτνεϊ μετά τη διάλυση των «Σκαθαριών».
Ο Λένον θύμωσε πάρα πολύ με μια συνέντευξη που έδωσε ο Μακ Kάρτνεϊ το 1971, επιδιώκοντας να πάρει όλα τα εύσημα για το άλμπουμ «Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band». Περισσότερο, όμως, τον εξόργισε αυτό που εξέλαβε ο ίδιος ως μια κατάκριση της σχέσης του με την Γιόκο Ονο και ο Λένον, τελικά, απάντησε με το άκρως επιθετικό «How do you sleep», στο οποίο, αφού υπενθυμίζει στον πρώην φίλο του πως «Το μοναδικό πράγμα που έκανες ήταν το “Yesterday” και από τότε που έφυγες είσαι απλά “Another day” (αναφορά στο πρώτο σινγκλ που κυκλοφόρησε ο Μακ Kάρτνεϊ ως σόλο καλλιτέχνης)», στη συνέχεια τον ρωτάει: «Πώς κοιμάσαι; Πώς κοιμάσαι το βράδυ;».
Οσον αφορά το πασίγνωστο «You’re so vain» της Κάρλι Σάιμον, τόσο ματαιόδοξος δεν ήταν ούτε ο τραγουδοποιός και πρώην σύντροφός της Τζέιμς Τέιλορ, ούτε ο Κρις Κριστόφερσον, αλλά μάλλον ο Γουόρεν Μπίτι.
Με αφορμή τον γόη και γυναικοκατακτητή Μπίτι, ο δημοσιογράφος της La Repubblica θυμίζει ότι τα ερωτικά αντίποινα στον κινηματογράφο είναι πάρα πολλά. Ενδεικτικά αναφέρεται στην Σον Γιανγκ, την πανέμορφη πρωταγωνίστρια του «Blade Runner», η οποία αφηγήθηκε πως η επιθετική ερωτική σκηνή με τον Χάρισον Φορντ στην πραγματικότητα ήταν καρπός της οργής του σκηνοθέτη Ρίντλεϊ Σκοτ που την προκάλεσε η άρνηση της αμερικανίδας ηθοποιού να βγει μαζί του. Χειρότερες καταστάσεις κλήθηκε να αντιμετωπίσει ο Γουίλιαμ Μπάλντουιν στο «Sliver»: η Σάρον Στόουν τον απεχθανόταν τόσο πολύ που σε κάθε σκηνή που τον φιλούσε του δάγκωνε την γλώσσα. «Revenge Tongue», γράφει ο Αντρέα Σιντέρι.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News