Ηταν εμφανώς συγκινημένοι, ο Ντομένικο Ντόλτσε και ο Στέφανο Γκαμπάνα, γεγονός αναπάντεχο, λαμβάνοντας υπόψη την πορεία που έχουν διαγράψει στο χώρο της μόδας οι δύο διάσημοι μόδιστροι της Ιταλίας. Επρόκειτο για μια ακόμη επίδειξη των εξαιρετικών και ευφάνταστων δημιουργιών τους αλλά αυτήν τη φορά ήταν όλα διαφορετικά. Οχι μόνον γιατί η επίδειξη πραγματοποιήθηκε (την περασμένη Παρασκευή) εντός του περίφημου Teatro alla Scala του Μιλάνου αλλά κι επειδή τα εντυπωσιακά μοντέλα περπατούσαν στην πασαρέλα με φόντο τα σκηνικά της Τόσκα, της όπερα του Τζάκομο Πουτσίνι, με την οποία άρχισε το βράδυ του περασμένου Σαββάτου, η νέα θεατρική σεζόν της Σκάλας.
Επρόκειτο για μια πρωτόγνωρη εμπειρία δίχως προηγούμενο, γεγονός που εξηγεί γιατί οι δύο μόδιστροι έκαναν λόγο, για «μεγάλη τιμή και μεγάλη ευθύνη». Το ευφάνταστο δίδυμο της ιταλικής μόδας και οι καλεσμένοι τους βρέθηκαν στους χώρους ενός από τα πιο διάσημα θέατρα του κόσμου στο πλαίσιο ενός τριημέρου αφιερωμένου στις πιο ξεχωριστές δημιουργίες του. Την προηγούμενη Πέμπτη στο Παλάτσο Κλέριτσι του Μιλάνου ο Ντόλτσε και ο Γκαμπάνα παρουσίασαν μια νέα σειρά κοσμημάτων, την επομένη στη Σκάλα γυναικείες συνθέσεις τους ενώ το Σάββατο στην Αμβροσιανή Πινακοθήκη την τιμητική της είχε η ανδρική μόδα.
Το θέμα της επίδειξης στη Σκάλα ήταν η οπερατική παράδοση της Ιταλίας. «Ξεκινάμε προφανώς με την Τόσκα την οποία ακολουθούν τα έντεκα έργα που αγαπάμε περισσότερο. Μελετήσαμε την πλοκή, τους χαρακτήρες, τις παραγωγές, το λιμπρέτο. Η μουσική είναι η πιο επίφοβη: ο καθένας την ακούει με τον δικό του τρόπο, δεν είναι δεδομένο ότι το κοινό θα ταυτιστεί με τη δική μας ερμηνεία. Εξάλλου στόχος μας είναι να συγκινήσουμε, όχι μόνο να επιδείξουμε πολύτιμες δημιουργίες», εξήγησαν οι δύο σχεδιαστές, μιλώντας στη La Repubblica, λίγες ώρες πριν την έναρξη της πολυαναμενόμενης επίδειξης.
Στην πασαρέλα της Σκάλας περπάτησαν οπότε χαρακτήρες από 12 όπερες – την Τόσκα, τον Αττίλα, την Τουραντό, τον Ντον Κάρλο, τη Μαντάμα Μπατερφλάι, τον Κουρέα της Σεβίλης και άλλες. Σημαντική λεπτομέρεια που πρέπει να σημειωθεί, το γεγονός πως όλοι οι διάσημοι χαρακτήρες, γυναικείοι και ανδρικοί, της ιταλικής οπερατικής παράδοσης «ερμηνεύτηκαν» από γυναίκες. «Εμείς δημιουργούμε μόδα, για τα κοστούμια χρειάζονται άλλες δεξιότητες», εξήγησαν ο Ντόλτσε και ο Γκαμπάνα, ξεκαθαρίζοντας πως δεν σκοπεύουν να ασχοληθούν σοβαρά με το θέατρο αυτό καθαυτό. Παρόλο που ο αυστριακός Αλεξάντερ Περέιρα, απερχόμενος καλλιτεχνικός διευθυντής της Σκάλας, τους το πρότεινε τουλάχιστον τρεις φορές.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News