Ήταν το μπάτσελορ πάρτι του αδελφού του, ο Δημήτρης βαριέται γενικά τα πάρτι και τις εξαλλοσύνες, βρίσκει και λίγο γραφικό αυτό το «ξέδωμα» παραμονές γάμου, αλλά δεν μπορούσε να αρνηθεί. Η εμπειρία τον βρίσκει ξημερώματα να «σέρνει» τα πόδια του προς το αυτοκίνητό του, έξω από το μπαρ όπου η ανδροπαρέα είχε καταλήξει. Ξαφνικά νιώθει ένα χέρι να τον ακουμπά στην πλάτη, γυρίζει και βλέπει τον άνθρωπο που μόλις τον είχε καληνυχτίσει στην έξοδο, να τον ρωτάει: «Το αυτοκίνητο είναι δικό σας, σκοπεύετε να οδηγήσετε; Είστε μόνος σας;». «Ναι», απαντάει. «Μισό λεπτό, σας καλούμε αμέσως ένα ταξί, θα σας πάει στον προορισμό σας με ασφάλεια. Και όταν ξυπνήσετε το αυτοκίνητο θα είναι εδώ και θα σας περιμένει. Μην ανησυχείτε, ο χώρος φυλάσσεται».
Μόλις εκείνη τη στιγμή ο Δημήτρης αρχίζει να συνειδητοποιεί τι πήγαινε να κάνει. Σε άσχημη κατάσταση από το αλκοόλ, την κούραση και τη ζέστη, το τελευταίο που θα ήθελε ήταν να βρεθεί στο τιμόνι. Μετρημένος σε όλα, αυτό πώς του ξέφυγε; Αλλά αυτά έχει η καλή παρέα, η χαρά για τον αδερφό, η διασκέδαση, σκέφτεται… «Σας ευχαριστώ πολύ, κύριε, ειλικρινά σας ευχαριστώ», λέει στον άνθρωπο από το μαγαζί καθώς μπαίνει στο ταξί.
Ώρες μετά, νηφάλιος και ακμαίος, ο Δημήτρης εξιστορεί εντυπωσιασμένος το περιστατικό. «Με είδε που πήγαινα κάπως περίεργα και το κατάλαβε. Μπράβο του!», λέει για το «παλικάρι». «Θα πάω μετά να πάρω το αυτοκίνητο και ελπίζω να τον δω για να τον ευχαριστήσω. Δεν έχω ξανασυναντήσει τέτοια υπευθυνότητα στη νύχτα. Μπράβο του!».
Η αλήθεια είναι πως αρκετοί επαγγελματίες στην Ελλάδα αρχίζουν και «αγκαλιάζουν» το θέμα της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ. Είτε με δική τους πρωτοβουλία, είτε μετά την παρότρυνση σχετικών ενεργειών και δράσεων από φορείς και εταιρείες που έχουν αναγάγει την ενημέρωση και εκπαίδευση επαγγελματιών και κοινού σχετικά με τους κινδύνους της κατάχρησης αλκοόλ, σε σκοπό της δραστηριότητάς τους.
Παράδειγμα τέτοιας εταιρείας αποτελεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η οποία συνεργάζεται από το 2008 με τη μη κυβερνητική οργάνωση «ΝΗΦΑΛΙΟI – Στην υγειά μας»που ασχολείται αποκλειστικά με την εκπαίδευση σε θέματα κατανάλωσης αλκοόλ. Βασικός στόχος είναι η προώθηση της κουλτούρας του νηφάλιου οδηγού σε κάθε παρέα και σε κάθε περίσταση. O «Νηφάλιος Οδηγός» είναι ένας καθημερινός «ήρωας – προστάτης», που συμμετέχει στη διασκέδαση με την παρέα του, χωρίς όμως να καταναλώνει αλκοόλ γιατί είναι αυτός/αυτή που αναλαμβάνει την ευθύνη να γυρίσει την παρέα με ασφάλεια στο σπίτι μετά από μία βραδινή έξοδο. Η κουλτούρα αυτή αποτελεί στάση ζωής, δείγμα πολιτισμού που χρειάζεται συνεχή επένδυση, ιδιαίτερα στην εκπαίδευση των νέων οδηγών, ώστε να καταστεί με τον καιρό συνήθεια.
Πριν λίγους μήνες, τον Δεκέμβριο του 2020, και με την εστίαση και τα κέντρα διασκέδασης «κλειστά», η Αθηναϊκή Ζυθοποιϊα πραγματοποίησε διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα την «Υπεύθυνη Διάθεση και Κατανάλωση Αλκοόλ», σε συνεργασία με την Ένωση Bartenders Ελλάδος και με την υποστήριξη της «Νηφάλιοι -Στην Υγειά μας». Συνολικά, περισσότεροι από 70 bartenders και εργαζόμενοι σε καταστήματα εστίασης, ενημερώθηκαν από πιστοποιημένους εκπαιδευτές για το ρόλο που επιτελούν οι επαγγελματίες του χώρου τους στην ορθή διάθεση του αλκοόλ ως, αναμφίβολα, ένας από τους σημαντικότερους κρίκους στην αλυσίδα πώλησης του αλκοόλ στον τελικό καταναλωτή. Στόχος του σεμιναρίου ήταν να ενισχύσει την κοινή προσπάθεια ενσωμάτωσης της κοινωνικής ευθύνης στην κουλτούρα των bartenders κατά την πώληση αλκοόλ.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία διοργανώνει κατά καιρούς ποικίλες δράσεις σε συνεργασία με φορείς και οργανισμούς, πιστή στη δέσμευσή της να ενημερώνει σωστά το καταναλωτικό κοινό για τη σημασία και την αξία της υπεύθυνης κατανάλωσης. Στην κατεύθυνση αυτή, αρχές του περασμένου χρόνου, η εταιρεία είχε διοργανώσει συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με θέμα την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ και την ορθή οδηγική συμπεριφορά με τη συμμετοχή θεσμικών και κοινωνικών φορέων.
Αξίζει να σημειωθεί πως η εταιρεία, λειτουργώντας ως θεματοφύλακας της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ στη χώρα μας εδώ και χρόνια, επενδύει συνεχώς στην ανάπτυξη προϊόντων χωρίς αλκοόλ, τα οποία κερδίζουν ολοένα και περισσότερο την προτίμηση των καταναλωτών. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία διαθέτει ήδη πέντε μπίρες χωρίς αλκοόλ (Άμστελ Free, Άμστελ Free με λεμόνι, Heineken 0.0, ΑΛΦΑ Χωρίς, Buckler) στο χαρτοφυλάκιό της και έχει συμβάλει τα μέγιστα στην καθιέρωση της κατηγορίας στην Ελλάδα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News