514
Ο δανοαμερικανός Χένρικ Φίσκερ έχει κόντρα με τον Έλον Μασκ που «κρατάει» από το 2007 | Fisker/Facebook

Ο Μασκ, το Twitter κι ένας παλιός εχθρός, σχεδιαστής αυτοκινήτων

Ο δανοαμερικανός Χένρικ Φίσκερ έχει κόντρα με τον Έλον Μασκ που «κρατάει» από το 2007
|Fisker/Facebook

Ο Μασκ, το Twitter κι ένας παλιός εχθρός, σχεδιαστής αυτοκινήτων

Οι «ιδρυματικοί» της αυτοκίνησης ίσως θυμούνται εκείνο το εντυπωσιακό Fisker Karma. Όχι, δεν κυκλοφόρησε ποτέ Ελλάδα -προσωπικά, έτυχε να δω ένα μόνο, κάποτε, στην Κροατία. Μόλις που κατάφερε να πουλήσει λίγες περισσότερες από δύο χιλιάδες μονάδες σ’ όλον τον κόσμο.

Πίσω από την μπράντα ήταν ο Χένρικ Φίσκερ, ένας δανο-αμερικανός σχεδιαστής και, μετέπειτα, επιχειρηματίας. Μπορεί το όνομά του να μην είναι και τόσο γνωστό, ωστόσο είναι ο ντιζάινερ μερικών πασίγνωστων και επιτυχημένων μοντέλων, όπως η πανέμορφη BMW Z8, η Aston Martin DB9 και η Aston V8 Vantage, ενώ το 2003 είχε αναλάβει την επίζηλη θέση του επικεφαλής του Global Advanced Design Studio της Ford, στο Ιρβάιν της Καλιφόρνια. Εκεί όπου είχε σχεδιαστεί ένα κόνσεπτ της εταιρείας, το Ford Shelby GR-1 όπου, ειρήσθω εν παρόδω, συμμετείχε και ένας έλληνας σχεδιαστής, ο Γιώργος Σαριδάκης.

Ο Φίσκερ σόκαρε τους πάντες όταν αποφάσισε να παραιτηθεί από ένα τόσο σημαντικό πόστο σε μια τεράστια εταιρεία όπως η Ford, και πήρε το δρόμο του κατασκευαστή. Όμως η συνέχεια δεν ήταν ρόδινη αφού το Νοέμβριο του 2012 κήρυξε πτώχευση. Είχε προλάβει να παρουσιάσει μερικά πρωτοπόρα υβριδικά αυτοκίνητα. Μερικά χρόνια πριν, ωστόσο, το 2007, πριν γίνει επιχειρηματίας-κατασκευαστής, είχε περάσει και από την πόρτα της φρέσκιας, τότε, Tesla. Ο Μασκ είχε ζητήσει τη συνεργασία του για να δώσει τα «φώτα» του στα αρχικά σχέδια του Model S. Μόνο που το χνώτο δεν κόλλησε.

Ποιος θυμάται το Fisker Karma; Εντυπωσιακό, υβριδικό, πρωτοπόρο αλλά με κακό κάρμα

Ο Φίσκερ αποχώρησε σύντομα από την εταιρεία του Μασκ. Αλλά και όχι μόνον αυτό. Μαζί με την έξοδό του ήρθε και μία δικαστική αγωγή εναντίον του που υποστήριζε πως ο Χένρικ Φίσκερ είχε υπεξαιρέσει απόρρητες πληροφορίες. Η συνέχεια παίχτηκε επί της διαιτησίας με τον Φίσκερ να απαλλάσσεται των κατηγοριών. Έκτοτε, οι σχέσεις του με τον πλουσιότερο άνθρωπο στον πλανήτη κατέληξαν από ψυχρές έως εχθρικές.

Και κάπως έτσι φτάνουμε στην ανακοίνωση της εξαγοράς του Τwitter από τον Μασκ. Σχεδόν ταυτόχρονα ο Φίσκερ «ανέβασε» ένα «τιτίβισμα» την προπερασμένη Δευτέρα, μέσω του λογαριασμού του στη συγκεκριμένη πλατφόρμα, ότι στο εξής οι 86.000 ακόλουθοί του, αν θέλουν, θα μπορούν πλέον να τον ακολουθούν στο Instagram. Χωρίς να αναφέρει επιπλέον λεπτομέρειες. Μετά από λίγο, ο λογαριασμός του εξαφανίστηκε και εμφανιζόταν το κλασικό μήνυμα πως ο συγκεκριμένος λογαριασμός δεν υφίσταται πλέον.

Ο Φίσκερ στο εργοστάσιο της εταιρείας του, της Fisker (Fisker/Facebook)

Παρότι δεν υπήρξε κάποιος συσχετισμός με την αγορά των 44 δισ. δολαρίων, δεδομένης της έντονης κόντρας του επί μία δεκαετία με τον Μασκ, δεν χρειάζεται ιδιαίετρη ευφυία για να διαπιστωθεί η αιτιώδης συνάφεια. Πάντως, ο Φίσκερ δεν φαίνεται να έχει εγκαταλείψει τα πλάνα του. Μπορεί οι 86.000 ακόλουθοί του να ωχριούν απέναντι στους 86.500.000 αντίστοιχους του Μασκ, μπορεί, μετά την χρεωκοπία, να έχει διατηρήσει το μάλλον άγνωστο στον περισσότερο κόσμο λογότυπο της Fisker, επιμένει, ωστόσο, να επιχειρεί ξανά μέσω μίας start-up να έρθει πάλι στην επιφάνεια με ένα «πριζάτο» SUV που θέλει να κοντράρει (sic) την Tesla. Μπορεί να είναι και το δικαίωμα στη διαστροφή. Όπως τότε που έφυγε από το επίζηλο πόστο της Ford.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...