Ο βρετανός ηθοποιός, ράπερ, DJ, μουσικός παραγωγός, παρουσιαστής podcast αλλά και παραγωγός σαμπάνιας παραδέχεται ότι ενοχλεί κάποιους ανθρώπους προσθέτοντας τόσες πολλές ιδιότητες στο βιογραφικό του.
Ο 51χρονος Ιντρις Ελμπα έγινε διάσημος παίζοντας σε τηλεοπτικές σειρές όπως οι «The Wire» και «Luther», αλλά από τότε έγινε ένα από τα πιο γνωστά και πολύπλευρα ταλέντα του Χόλιγουντ, δοκιμάζοντας τις δυνάμεις του στο επαγγελματικό kickboxing και λανσάροντας μια μάρκα περιποίησης δέρματος με τη σύζυγό του, το μοντέλο Σαμπρίνα Ντάουρε.
«Νομίζω ότι εκνευρίζω κάποιους που σκέφτονται “τι στο διάολο, ο Ιντρις Ελμπα κάνει κάτι άλλο σήμερα”. Αλλά από τη φύση μου είμαι περίεργος και νομίζω ότι η ζωή είναι για να τη ζεις» λέει ο πολυπράγμων σταρ σε συνέντευξή του στους Times του Λονδίνου, με αφορμή το λανσάρισμα ενός νέου κονιάκ. Προσθέτει ότι ελπίζει να επεκταθεί στο μεσκάλ, το τζιν και το ρούμι.
Ο Ελμπα, που μεγάλωσε στο ανατολικό Λονδίνο πίνοντας Babycham (αφρώδες χαμηλού βαθμού αλκοόλ) και «πάρα πολλή μπύρα», είναι τώρα ιδιοκτήτης της μάρκας σαμπάνιας Porte Noire. «Είναι βρετανική σαμπάνια» λέει αστειευόμενος για τον εκλεκτό αφρώδη οίνο του, που παράγεται από σταφύλια του Αβίζ, του χωριού της σαμπάνιας στον Μάρνη, δύο ώρες μακριά από το Παρίσι.
«Νομίζω ότι είμαι ένας από τους ελάχιστους Λονδρέζους που παράγουν σαμπάνια» λέει πίνοντας ένα ποτήρι σαμπάνια στο εστιατόριο «The Ivy», στο Γουέστ Εντ, την εμβληματική γειτονιά του Λονδίνου με τα θέατρα, όπου τώρα βρίσκει κανείς τα κρασιά του Ελμπα. «Δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί μαύροι ιδιοκτήτες σαμπάνιας ή οικογένειες σε αυτή την περιοχή του κόσμου» προσθέτει.
Το «ταξίδι» του Ιντρις Ελμπα από ηθοποιός σε παραγωγό σαμπάνιας ξεκίνησε το 2018, όταν προσκλήθηκε να μιλήσει σε μαθητές στη Sanger, σχολή για οινοποιούς στο Αβίζ. «Ξέρετε, το επόμενο πράγμα που με ρώτησαν ήταν “θα θέλατε να έχετε τη δική σας cuvée;” Απάντησα “ναι, μπορώ να χωρέσω μερικές στο αυτοκίνητο” και μου είπαν: “Οχι, θα θέλατε να κάνετε τη δική σας;” Και αυτή ήταν μόνο η αρχή» δήλωσε ο διάσημος σταρ μιλώντας στην Λουίζ Εκκλς των Times. (Το Cuvèe, που αναγράφεται σε ετικέτες κρασιών, είναι μέτρο ποιότητας. Στην κυριολεξία ο όρος σημαίνει «δεξαμενή» και αναφέρεται σε μια συγκεκριμένη παρτίδα. Είναι η σαμπάνια –και γενικά το κρασί– που παράγεται από το πρώτο, πολύ απαλό πάτημα των σταφυλιών.)
Το 2020 κυκλοφόρησε η πρώτη vintage grand cru blanc de blancs σαμπάνια του Ελμπα. Σήμερα παράγει επίσης μια ροζέ εκδοχή και μια non-vintage σειρά 50 λιρών (58,70 ευρώ) που περιγράφεται ως «καθημερινή σαμπάνια».
Το γεγονός ότι ήταν ιδιοκτήτης οινοποιίας τον βοήθησε να προσελκύσει τη μελλοντική σύζυγό του. Σε ένα από τα πρώτα τους ραντεβού, πριν από επτά χρόνια, την πήγε στην Καμπανία. Ωστόσο δεν δοκιμάζει συχνά τα προϊόντα του. «Δεν είμαι μεγάλος πότης» λέει στους Times. «Δουλεύω συνεχώς και δεν μπορώ να πιω και μετά να δουλέψω».
Παρ’ όλα αυτά, τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμα της πρώτης Porte Noire σε συνεργασία με τον γάλλο συνέταιρό του, τον οινόφιλο Νταβίντ Φαρμπέρ, ο Ιντρις Ελμπα σχεδίασε ένα σύνολο οινοπνευματωδών με το ίδιο brand name. Τον Οκτώβριο θα κυκλοφορήσει ένα κονιάκ και στη συνέχεια προβλέπεται να προσθέσουν μεσκάλ, ρούμι και τζιν.
Με τη νέα του δραστηριότητα, λοιπόν, ο Ελμπα εισχωρεί στην ομάδα των χολιγουντιανών σταρ που διαθέτουν brands αλκοολούχων ποτών. Θέλετε παραδείγματα; Η Εμα Γουάτσον και ο Ράιαν Ρέινολντς παράγουν τζιν, η ηθοποιός Μπλέικ Λάιβλι, σύζυγος του Ρέινολντς, πίνει μόνο τσάι αλλά έχει τη δική της μάρκα κοκτέιλ με μπέρμπον και τεκίλα, ενώ η Κένταλ Τζένερ, η Εύα Λονγκόρια και η Ρίτα Ορα έχουν μάρκες τεκίλας.
Η Κέιτ Μπλάνσετ είναι η νέα δημιουργική διευθύντρια του Toku Saké, ενώ λέγεται ότι ο Ντέιβιντ Μπέκαμ σχεδιάζει να κυκλοφορήσει τη δική του τεκίλα μετά τη λήξη της συνεργασίας του με το Haig Club (ήταν το «πρόσωπο» του σκωτσέζικου ουίσκι, το οποίο θέλησε να προσελκύσει ένα νεότερο κοινό). Ο Ρίκι Ζερβέ είναι ιδιοκτήτης της Dutch Barn, μιας μάρκας βότκας με έδρα το Γιορκσάιρ, οι Κίφερ Σάδερλαντ και Τζένσον Μπάτον έχουν τις δικές τους μάρκες ουίσκι, ενώ οι Τσάνινγκ Τέιτουμ και Κέιτ Χάντσον έχουν μάρκες βότκα.
«Δεν πρόκειται για κάτι τύπου “ω, είμαι διασημότητα και έχω ένα ποτό”. Είναι ένα υπέροχο υγρό» λέει στους Times ο Ελμπα, διευκρινίζοντας ότι ο ίδιος εμπλέκεται σε όλη τη διαδικασία παραγωγής, από το σταφύλι μέχρι το ποτήρι. «Πηγαίνω στην Καμπανία, καθόμαστε κάτω, κάνουμε γευσιγνωσία, δοκιμάζουμε, δοκιμάζουμε», επιμένει γελώντας, «ή το φτύνουμε. Και κάνουμε ουσιαστικές συζητήσεις για το τι θέλουμε να πούμε με κάθε ένα από τα cuvées μας».
Η επιθυμία του Ελμπα να ξεφύγει από τα όρια της υποκριτικής απηχεί εκείνη του Τζορτζ Κλούνεϊ, ο οποίος κέρδισε 250 εκατ. λίρες (πάνω από 290 εκατ. ευρώ) όταν πούλησε την τεκίλα του στον όμιλο Diageo. Οπως ο Κλούνεϊ, δε, ο Ελμπα είναι δραστήριος ακτιβιστής και έχει ξεκινήσει μια καμπάνια για την αντιμετώπιση των εγκλημάτων με μαχαίρι στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ακόμη, συμμετέχει σε ένα μεγάλο project για τη βιώσιμη αναβάθμιση ενός νησιού στις ακτές της Σιέρα Λεόνε, όπου γεννήθηκε ο πατέρας του, και για τη μετατροπή του σε μια φιλική προς το περιβάλλον «έξυπνη πόλη».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News