613
Μία από τις ασπρόμαυρες εικόνες που εναλλάσσονταν στη διαφήμιση του «He Gets Us» που έπαιξε στο Super Bowl: σκηνές αναταραχής και βίας, μέχρι να εμφανιστεί το μήνυμα «Ο Ιησούς αγάπησε αυτούς που μισούμε» | He Gets Us / YouTube

Ο Ιησούς στο Super Bowl: Οι «χρυσές» διαφημίσεις που ξεσήκωσαν θύελλες

Protagon Team Protagon Team 15 Φεβρουαρίου 2023, 09:30
Μία από τις ασπρόμαυρες εικόνες που εναλλάσσονταν στη διαφήμιση του «He Gets Us» που έπαιξε στο Super Bowl: σκηνές αναταραχής και βίας, μέχρι να εμφανιστεί το μήνυμα «Ο Ιησούς αγάπησε αυτούς που μισούμε»
|He Gets Us / YouTube

Ο Ιησούς στο Super Bowl: Οι «χρυσές» διαφημίσεις που ξεσήκωσαν θύελλες

Protagon Team Protagon Team 15 Φεβρουαρίου 2023, 09:30

«Εχετε πέντε λεπτά για να σας μιλήσω για τον Σωτήρα μας Ιησού Χριστό;». Ενα ευαγγελικό site έλυσε το πρόβλημα με πολύ λιγότερα από πέντε λεπτά, 58 δευτερόλεπτα για την ακρίβεια, έστω και τρομακτικά ακριβοπληρωμένα και με μια διαφήμιση που έπαιξε στο αμερικανικό Super Bowl, εκεί όπου κάθε δευτερόλεπτο ρεκλάμας κοστίζει χρυσάφι.

Το ίδιο site έχει «τρέξει» διαφημιστικά σποτ στην αμερικανική τηλεόραση και στο παρελθόν, πάντα κατά τη διάρκεια υψηλής τηλεθέασης μεταδόσεων, όπως αθλητικοί αγώνες και τα μουσικά βραβεία Grammy. Οι διαφημίσεις είναι μια συρραφή από ασπρόμαυρες εικόνες που απεικονίζουν πάντα τον Ιησού ως έναν ταλαιπωρημένο άνθρωπο που δέχεται επίθεση.

Η ρεκλάμα, που έχει τίτλο «He Gets Us» («Μας Καταλαβαίνει»), όπως και το site, έπαιξε στο Super Bowl και κατάφερε να ενώσει ανθρώπους από εντελώς διαφορετικές πλευρές· εναντίον του. Και μπορεί να μη συμφωνούν ως προς τον λόγο που δεν τους αρέσει, συμφωνούν όμως ότι τους θυμώνει.

Η Αλεξάνδρια Οκάζιο-Κορτέζ, η Δημοκρατική γερουσιαστής από τη Νέα Υόρκη, έγραψε στο Twitter: «Κάτι μου λέει ότι ο Ιησούς δεν θα ξόδευε εκατομμύρια δολάρια στο Super Bowl για διαφημιστικά που κάνουν τον φασισμό να δείχνει αθώος».

Την ίδια ώρα, ο Τσάρλι Κερκ, ιδρυτής της δεξιάς ομάδας Turning Point USA, είπε ότι οι διαφημίσεις «παρηγορούν τους φιλελεύθερους». Ο ίδος έχει αποκαλέσει την ίδια διαφημιστική εκστρατεία «τη χειρότερη υπηρεσία στον χριστιανισμό στη σύγχρονη εποχή» και αυτούς που την έφτιαξαν «τσαρλατάνους», σύμφωνα με το BBC.

Ποιοι την έφτιαξαν, όμως; Και κυρίως, ποιοι είναι αυτοί που δίνουν δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια για να μας διαφημίσουν τον Ιησού;

Υπεύθυνο για την καμπάνια είναι το Servant Foundation, ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός με βάση το Κάνσας, ο οποίος είναι επίσης γνωστός ως The Signatry (Ο Υπογραφέας).

Η ιστοσελίδα του οργανισμού δεν είναι και πολύ σαφής ως προς το πού βρέθηκαν τα χρήματα: «Οι περισσότεροι άνθρωποι πίσω από το “He Gets Us”, συμπεριλαμβανομένων των δωρητών μας, θέλουν να παραμείνουν ανώνυμοι, επειδή δεν πρόκειται γι’ αυτούς και δεν θέλουν καμία μνεία».

Ο Ντέιβιντ Γκριν, δισεκατομμυριούχος και ιδρυτής της αλυσίδας καταστημάτων Hobby Lobby, επιβεβαίωσε τον περασμένο Νοέμβριο ότι ήταν ένας από τους βασικούς δωρητές πίσω από την καμπάνια, η οποία είχε αρχικό προϋπολογισμό 100 εκατ. δολαρίων.

Ο Γκριν ανήκει στην κατηγορία των υπερσυντηρητικών χριστιανών και το 2014 η εταιρεία του κέρδισε μια πολύκροτη υπόθεση στο Ανώτατο Δικαστήριο, όταν είχε ζητήσει να εξαιρεθούν η αντισύλληψη και τα χάπια της επόμενης ημέρας από την υγειονομική κάλυψη των υπαλλήλων. Επίσης, η εταιρεία του έχει κατηγορηθεί για ομοφοβικές πρακτικές.

Το περιοδικό Jacobin αποκάλυψε ότι το Ιδρυμα Servant έχει δωρίσει 50 εκατ. δολάρια στη Συμμαχία για την Υπεράσπιση της Ελευθερίας, έναν οργανισμό που έχει κατηγορηθεί για ρητορική μίσους εναντίον της LGBT κοινότητας. Το site, πάντως, παίρνει αποστάσεις από την πολιτική, λέγοντας «δεν είμαστε ούτε αριστεροί, ούτε δεξιοί, ούτε πολιτική οργάνωση κανενός είδους».

Οπως είναι επόμενο, η εξ αριστερών κριτική ασκήθηκε κυρίως λόγω των ανθρώπων πίσω από την οργάνωση και τις διαφημίσεις, αλλά και λόγω του τεράστιου κόστους τους. Η πιο συντηρητική κριτική ασκήθηκε λόγω του ίδιου του περιεχομένου των σποτ. Ιδιαίτερα τους ενόχλησε ένα σποτ που μιλάει για τον Ιησού την ώρα που στην οθόνη «τρέχουν» εικόνες από οικογένειες Λατινοαμερικανών που προσπαθούν να εισέλθουν στις ΗΠΑ. Το σποτ τελειώνει με τη φράση «Ο Ιησούς ήταν ένας πρόσφυγας».

Κάποιοι ερμήνευσαν αυτή και άλλες διαφημίσεις ως προώθηση των αριστερών θέσεων για το μεταναστευτικό.

Το site He Gets Us δεν απάντησε ευθέως στις κριτικές που δέχτηκε εκατέρωθεν. Αρκέστηκε να πει ότι τα σποτ τράβηξαν την προσοχή. Πράγματι, η Google έδειξε ότι κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού οι αναζητήσεις για τη συγεκριμένη καμπάνια ανέβηκαν κατακόρυφα.

Ο Τζέισον Βάντεργκράουντ, εκπρόσωπος του He Gets Us, είπε ότι στόχος των σποτ είναι, όχι απλώς να φέρουν περισσότερο κόσμο στον Ιησού, αλλά και να δείξουν στους χριστιανούς ότι μπορούν να επιδείξουν την ίδια αγάπη και συγχώρεση με εκείνον.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...