Eναν ακόμα διαγωνισμό που η αγορά θεωρεί «φωτογραφικό» προκήρυξε την Παρασκευή 31 Μαΐου το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής με υπογραφή του Νίκου Παππά.
Πρόκειται για τον διαγωνισμό με τίτλο «Digital Greece – Fora για την καινοτομία, την τεχνολογία και τη νεανική επιχειρηματικότητα», ύψους 564.000 ευρώ, με ημερομηνία κατάθεσης προσφορών την 1η Ιουλίου, δηλαδή έξι ημέρες πριν από τις βουλευτικές εκλογές.
Τι είναι όμως το Digital Greece;
Στην ουσία ο ανάδοχος θα αναλάβει να διοργανώσει ημερίδες, εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα και στο Ηράκλειο Κρήτης με στόχο να ενισχύσει την καινοτόμο επιχειρηματικότητα (startups). Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στις προϋποθέσεις που πρέπει να καλύπτουν οι υποψήφιοι ώστε να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό, οι οποίες θεωρούνται «φωτογραφικές».
Σύμφωνα με το τεύχος του διαγωνισμού, οι υποψήφιοι πρέπει «να έχουν κατά τα τελευταία 5 έτη (2014, 2015, 2016, 2017, 2018) συν το τρέχον, εκτελέσει επιτυχώς για λογαριασμό φορέα του Δημοσίου, ευρύτερου δημόσιου τομέα ή ιδιωτικού τομέα συμβάσεις με αντικείμενο συναφές με την παρούσα, και ειδικότερα: δύο (2) τουλάχιστον έργα με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών διοργάνωσης εκδηλώσεων στον τομέα του οικοσυστήματος καινοτομίας εντός της Ελλάδας, ένα (1) τουλάχιστον έργο με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών διοργάνωσης εκδηλώσεων στον τομέα του οικοσυστήματος καινοτομίας εκτός της Ελλάδας, ένα (1) τουλάχιστον έργο με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών διοργάνωσης εκδηλώσεων τουλάχιστον 4 ημερών στον τομέα του οικοσυστήματος καινοτομίας εντός της Ελλάδας, δύο (2) τουλάχιστον έργα με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών διοργάνωσης διημερίδων στον τομέα του οικοσυστήματος καινοτομίας εντός της Ελλάδας, δύο (2) τουλάχιστον έργα με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών διοργάνωσης εκδηλώσεων στον τομέα του οικοσυστήματος καινοτομίας σε περιφερειακό επίπεδο (εκτός Περιφέρειας Αττικής), ένα (1) τουλάχιστον έργο με αντικείμενο παροχή υπηρεσιών διοργάνωσης επιχειρηματικής αποστολής Startups σε διεθνή φόρα ή/και συνέδρια, δύο (2) τουλάχιστον έργα με αντικείμενο παροχή υπηρεσιών διοργάνωσης διαγωνισμού με συμμετοχή Startups».
Καθώς δεκάδες εκατομμύρια ευρώ δαπανώνται ήδη μέσω άλλων προγραμμάτων για την ενίσχυση της καινοτομίας, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το Equifund που χρηματοδοτεί επενδυτικές εταιρείες οι οποίες με τη σειρά τους επενδύουν σε startups, αρκετοί αναρωτιούνται για τη σκοπιμότητα της συγκεκριμένες δράσης.
Σύμφωνα με την προκήρυξη «αντικείμενο της σύμβασης αποτελεί η διοργάνωση δράσεων ευαισθητοποίησης του γενικού πληθυσμού: α) για τη σημασία της ενίσχυσης των ψηφιακών δεξιοτήτων, η οποία οφείλει να είναι διαρκής και να συμβαδίζει με τις τρέχουσες τεχνολογικές εξελίξεις και η οποία αποτελεί προϋπόθεση ισότιμης συμμετοχής στο νέο ψηφιακό περιβάλλον και προϋπόθεση ανάπτυξης της ψηφιακής οικονομίας, και β) για την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της νεανικής επιχειρηματικότητας στις νέες σύγχρονες τεχνολογίες, την προώθηση της καινοτομίας με νέες τεχνολογίες και την ενίσχυση της δημιουργικής κουλτούρας στους νέους, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό ενεργά στον ψηφιακό μετασχηματισμό και στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, σύμφωνα με τις προτεραιότητες της Εθνικής Ψηφιακής Στρατηγικής 2016-2021».
Δεν είναι η πρώτη φορά που η ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής βρίσκεται στο επίκεντρο κριτικής για έργα τα οποία προκηρύσσονται με περιορισμούς στη δυνατότητα διεκδίκησης από πολλούς υποψηφίους. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα αποτέλεσε ο περίφημος διαγωνισμός για την «Ψηφιακή Γεωργία», ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, η τύχη του οποίου αγνοείται, εν μέσω διαμαρτυριών και προσφυγών από συνεταιριστικούς φορείς!
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News