Ο Αστερίξ και ο Οβελίξ μεταξύ φεμινισμού και… Beatles
Ο Αστερίξ και ο Οβελίξ μεταξύ φεμινισμού και… Beatles
Οταν ο Πανοραµίξ πέφτει σε ενέδρα των Ρωμαίων, ο Οβελίξ προσπαθεί να τους εξουδετερώσει ρίχνοντάς τους ένα µενίρ. Το µενίρ, όμως, πέφτει πάνω στον γαλάτη δρυΐδη. Μετά από το ατύχημα ο γηραιός μάγος παθαίνει ολοκληρωτική αμνησία και δεν μπορεί µε τίποτα να θυμηθεί τη συνταγή του μαγικού ζωμού που μόνο εκείνος ξέρει να παρασκευάζει και κάνει τους ανυπότακτους Γαλάτες άτρωτους από τις διαρκείς απόπειρες των λεγεώνων του Καίσαρα να τους κατακτήσουν.
Τη λύση στο πρόβλημα αναλαμβάνουν να δώσουν για ακόμη μία φορά ο Αστερίξ και ο Οβελίξ, ενώ ο ρωμαίος αυτοκράτορας χρησιμοποιεί έναν αρχαίο νόμο εναντίον των Γαλατών με την ελπίδα ότι θα καταφέρει επιτέλους να κατακτήσει το μικρό γαλατικό χωριό που δεν του επιτρέπει να ολοκληρώσει τον θρίαμβο του.
Εως εδώ όλα καλά, με την έννοια ότι το σενάριο της νέας σειράς κινουμένων σχεδίων «Αστερίξ και Οβελίξ: ο Αγώνας των Αρχηγών» (διαθέσιμο στο Netflix από τις 30 Απριλίου) είναι παρόμοιο με την πλοκή του ομώνυμου, έβδομου (και πολύ αγαπημένου) τόμου της θρυλικής σειράς κόμικς των Ρενέ Γκοσινί και Αλμπέρ Ουντερζό, που κυκλοφόρησε το 1966. Οσον αφορά τις λεπτομέρειες, όμως, οι διαφορές είναι πολλές.
Καταρχάς υπάρχουν πολλοί νέοι γυναικείοι χαρακτήρες, από τη μητέρα του Ιουλίου Καίσαρα, η οποία θυμίζει στον γιο της ότι δεν έχει καταφέρει να κατακτήσει ακόμη ολόκληρη τη Γαλατία –«ένα χωριό ανυπότακτων Γαλατών αντιστέκεται», του λέει–, μέχρι την Μεταντάτα, μια ευφυή νεαρή Ρωμαία η οποία προτείνει στον Καίσαρα έναν τρόπο (τον Αγώνα των Αρχηγών) ώστε να καταφέρει να υποτάξει, επιτέλους, τον Αστερίξ, τον Οβελίξ και τους συγχωριανούς τους.
«Καθώς γράφαμε την ιστορία για τη σειρά, αναρωτιόμασταν διαρκώς “θα μπορούσε αυτός ο χαρακτήρας να ήταν γυναίκα;”. Στο πρωτότυπο την ιδέα της μονομαχίας [μεταξύ των αρχηγών] την έχει ένας άνδρας. Εμείς τον μεταμορφώσαμε σε μια νεαρή Ρωμαία που ξέρει τα πάντα για τους Γαλάτες και τον πολιτισμό τους. Ακόμη και ο δρυΐδης Amnésix (στο γαλλικό πρωτότυπο) που έρχεται για να συνδράμει τον Πανοραµίξ, εδώ είναι μια γερμανίδα ψυχολόγος, λίγο γκοθού, ένα είδος θηλυκού Ζίγκμουντ Φρόιντ, ένας χαρακτήρας που μας επέτρεψε να διερευνήσουμε νέες δυναμικές μεταξύ του Αστερίξ και του Οβελίξ», είπε σε συνέντευξή του στην ιταλική La Repubblica ο Αλέν Σαμπά, δημιουργός της νέας σειράς (από κοινού με τον Φαμπρίς Ζουμπέρ) και ήδη γνωστός για τη σκηνοθεσία του «Αστερίξ και Οβελίξ: Επιχείρηση Κλεοπάτρα» (2002), την κατά γενική ομολογία καλύτερη live-action ταινία με πρωταγωνιστές τους ανυπότακτους Γαλάτες.
Γιατί, όμως, επέλεξαν να μεταφέρουν στη μικρή οθόνη τον «Αγώνα των Αρχηγών»; «Γιατί είναι μια ιστορία που εκτυλίσσεται εξ ολοκλήρου στο γαλατικό χωριό. Ο Αστερίξ και ο Οβελίξ ταξιδεύουν συχνά στον αρχαίο κόσμο. Υπάρχουν περιπέτειές τους με Γότθους και Βρετανούς, στη Ρώμη, στην Ισπανία, αλλά αυτή τη φορά ήθελα να μείνουν στο σπίτι τους, τη Γαλατία» εξήγησε ο Σαμπά.
Επιπλέον, ο «αγώνας των αρχηγών» μετατρέπεται σε «αγώνα μεταξύ του Αστερίξ και του Οβελίξ, μεταξύ του Καίσαρα και του αντιπάλου του, μεταξύ του γαλάτη αρχηγού και της συζύγου του, και προφανώς μεταξύ όλων των γαλατών αρχηγών […] Ηταν ένα ενδιαφέρον θέμα για περαιτέρω διερεύνηση. Πήραμε κάποια στοιχεία από άλλες ιστορίες, μικρές ή μεγάλες λεπτομέρειες. Το ότι γυρίζαμε σειρά αντί για ταινία μάς επέτρεψε να εξερευνήσουμε τους χαρακτήρες βαθύτερα και με περισσότερο συναίσθημα».
Σημειώνοντας ο δημοσιογράφος της Repubblica πως μια ψυχεδελική σκηνή με πρωταγωνιστή τον Πανοραµίξ θυμίζει το βίντεο κλιπ του «Yellow Submarine» των Beatles, ο γάλλος ηθοποιός και σκηνοθέτης τον επιβεβαίωσε: «Φυσικά! Οταν ο δρυΐδης μιλάει με τον ήλιο, αυτό είναι το σημείο αναφοράς».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
Γράψτε σχόλιο στο: Ο Αστερίξ και ο Οβελίξ μεταξύ φεμινισμού και… Beatles
Παρακαλούμε, εισάγετε σχόλια μόνο σχετικά με το θέμα. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο ή με περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες και τους όρους χρήσης του protagon.gr δεν θα δημοσιεύονται.Το email σας δεν θα εμφανίζεται.