Οι ιδιοκτήτες του «Boris & Horton», του πρώτου καφέ για σκύλους στη Νέα Υόρκη, άνοιξαν και πάλι τις πόρτες των δύο καταστημάτων τους στο Ιστ Βίλατζ και στο Γουίλιαμσμπεργκ αντίστοιχα, έπειτα από αλλαγές στο επιχειρηματικό μοντέλο τους και την ανακαίνιση των χώρων τους, χάρη στην οικονομική στήριξη της κοινότητας και έναν έρανο που απέφερε 250.000 δολάρια!
Τα καφέ είχαν κλείσει προσωρινά στις 26 Φεβρουαρίου και άνοιξαν ξανά δύο εβδομάδες αργότερα, στις 11 Μαρτίου, έπειτα από μια προσπάθεια που έγινε viral.
To «Boris & Horton» δεν είναι ένα τυχαίο καφέ. Μοιάζει μεν με τα συνηθισμένα καφέ, αλλά οι περισσότεροι πελάτες του έχουν μακριά αυτιά και ουρά. Είναι το πιο «καυτό» σημείο συνάντησης για τα καλομαθημένα (ή κακομαθημένα, αν θέλετε) κουτάβια από τότε που άνοιξε, το 2018.
Πρόκειται για all day καφέ, που σερβίρει επίσης μπίρα, κρασί, χορτοφαγικά σνακ και γλυκά, καθώς και μια ποικιλία από λιχουδιές και παιχνίδια για σκύλους. Είναι φιλικό προς τα κατοικίδια και προσφέρεται για δραστηριότητες όπως ασφαλή πάρτι παγωτού για κουτάβια και pop-up τατουάζ με πορτρέτα κατοικίδιων.
Στο αγαπημένο τους καφενείο, οι γονείς σκύλων γιορτάζουν επίσης την «Gotcha Day» τους, την επέτειο της ημέρας που υιοθετήθηκαν. Δεν είναι καθόλου απίθανο, εξάλλου, να τα απέκτησαν εκεί, σε κάποια από τις εκδηλώσεις διάσωσης. Σημειώστε ότι, σύμφωνα με την American Pet Association, το 22% των ιδιοκτητών σκύλων γιορτάζουν τα γενέθλια του κατοικιδίου τους, οπότε δεν είναι πλέον κάτι το σπάνιο.
Ιδιοκτήτες του «Boris & Horton» είναι η Λόγκαν Μίκλι και ο πατέρας της Κόπι Χόλτσμαν. Μετά την επιτυχία του πρώτου καταστήματος, άνοιξαν πέρυσι και ένα δεύτερο στο Μπρούκλιν. Το καφέ οφείλει, δε, το όνομά του στον Μπόρις, το οκτάχρονο πίτμπουλ του Χόλτσμαν, και στον Χόρτον, το 14χρονο τσιουάουα-πουντλ της κόρης του.
Ακολουθώντας τους υγειονομικούς κανονισμούς, τα φαγητά για ανθρώπους και εκείνα για τα κατοικίδια παρασκευάζονται χωριστά. Το φαγητό των σκύλων σερβίρεται σε δικά τους δοχεία μίας χρήσης, γράφει η Σίντνεϊ Πέιτζ στην Washington Post. Το τμήμα του καφέ, δε, βρίσκεται σε έναν διακριτό χώρο δίπλα στο καθιστικό.
Το «Boris & Horton» είναι συνήθως γεμάτο κόσμο, πρόσφατα όμως η επιχείρηση άρχισε να υποφέρει. Υπήρχαν προκλήσεις στο Μπρούκλιν, μεταξύ των οποίων μια καθυστέρηση στην άδεια για παροχή μπίρας και κρασιού. Στη συνέχεια, πριν από την περίοδο των διακοπών, σε πολλές Πολιτείες άρχισε να εξαπλώνεται μια μυστηριώδης ασθένεια του αναπνευστικού συστήματος των σκύλων, η οποία, για ένα κρίσιμο χρονικό διάστημα, κράτησε τους ζωόφιλους μακριά από το «Boris & Horton». Ετσι, οι δουλειές έπεσαν.
«Οι γιορτές ακυρώθηκαν εξαιτίας αυτού, μερικές εταιρικές εκδηλώσεις ακυρώθηκαν επίσης επειδή οι πελάτες δεν ένιωθαν άνετα» εξήγησε η Μίκλι. Ακολούθησαν μερικά δύσκολα Σαββατοκύριακα (οι πιο κερδοφόρες ημέρες της εβδομάδας), οπότε άρχισαν να ανησυχούν ακόμα περισσότερο. Τον περασμένο μήνα, πατέρας και κόρη αποφάσισαν να κλείσουν και τα δύο καταστήματα, νιώθοντας ότι δεν έχουν άλλη επιλογή. Ενημέρωσαν, μάλιστα, εγκαίρως τους πελάτες τους, ώστε να βρουν χρόνο για αποχαιρετισμούς. και το προσωπικό τους, για να βρει άλλη δουλειά.
Αλλά η πελατεία του «Boris & Horton» δεν ήταν σύμφωνη με την απόφαση αυτή. Η 28χρονη Αμάντα Γκέρτσογκ, που μένει κοντά στο καφέ του Ιστ Βίλατζ, δεν έχει δικό της σκυλί. Της αρέσει όμως πάρα πολύ να περιστοιχίζεται όλη μέρα από τους τετράποδους φίλους της στο «Boris & Horton», γι’ αυτό και δουλεύει συχνά εκεί με το λάπτοπ της (κάνει μάρκετινγκ επιχειρήσεων στα social media). Ηξερε και άλλους Νεοϋορκέζους που ένιωθαν το ίδιο. Ετσι, ξεκίνησε μια καμπάνια GoFundMe για τη διάσωση της μικρής επιχείρησης: μέσα σε λίγες μέρες είχε συγκεντρώσει 20.000 δολάρια.
Η Μίλκι και ο πατέρας της έμειναν έκπληκτοι από την υποστήριξη. Αλλά δεν ήταν μόνο τα λεφτά. Αρχισαν να καταφθάνουν και άλλες προσφορές. Ενας τεχνικός, για παράδειγμα, προσφέρθηκε να επισκευάσει τον κλιματισμό σε ένα από τα καφέ. «Ακούσαμε επίσης από τους ανθρώπους τι σήμαινε το καφέ για αυτούς» είπε η Μίκλι, που ανακάλυψε ότι «οι πελάτες είχαν μια ισχυρότερη σχέση με αυτό από ό,τι πίστευα».
Εχοντας αυτό κατά νου, οι ιδιοκτήτες της επιχείρησης ξεκίνησαν τη δική τους προσπάθεια συγκέντρωσης κεφαλαίων. Αποτέλεσμα; Μάζεψαν περισσότερα από 250.000 δολάρια, όλα από ιδιώτες, με μέση κατά κεφαλήν δωρεά περίπου 60 δολάρια.
Γεμάτοι όρεξη, λοιπόν, άνοιξαν και πάλι τα δύο καφενεία τους, αφού τα ανακαίνισαν, ενώ προχώρησαν επίσης σε μερικές αλλαγές στη λειτουργία τους, όπως γράφει το Our Town. Ζητούν, για παράδειγμα, από τους πελάτες τους να βλέπουν το «Boris & Horton» ως μουσείο και προτείνουν στους επισκέπτες με σκύλο να πληρώνουν ένα εισιτήριο 10 δολαρίων για την είσοδο και σε όσους έρχονται χωρίς σκύλο πέντε δολάρια.
Ανθρωπος και σκύλος παντού μαζί
Στο μεταξύ, τα εστιατόρια και τα καφέ που εξυπηρετούν τετράποδους πελάτες παντού στις Ηνωμένες Πολιτείες, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, αυξάνονται διαρκώς. Ως επί το πλείστον, δε, τα σκυλιά έχουν καλούς τρόπους.
«Οι ιδιοκτήτες γνωρίζουν πολύ καλά αν τα σκυλιά τους είναι κατάλληλα για ένα καφέ φιλικό προς αυτά» είπε η Μίκλι στην Washington Post, σημειώνοντας ότι τα δάπεδα στο κατάστημα είναι τσιμεντένια, έτσι ώστε να αποφεύγονται ζημιές από «ατυχήματα» με σκύλους, τα οποία συμβαίνουν μερικές φορές, αλλά καθαρίζονται αμέσως.
Πρόσθεσε ακόμη ότι οι πελάτες της είναι πολύ πιο κοινωνικοί από ό,τι σε άλλα, συνηθισμένα καφέ. Ακόμη και αν δουλεύουν στους φορητούς υπολογιστές τους, σηκώνουν το κεφάλι από την οθόνη για να πιάσουν κουβέντα με τους διπλανούς τους ή να χαϊδέψουν ένα τρυφερό κουτάβι.
«Διαπιστώνουμε ότι τα σκυλιά είναι σίγουρα ένας λόγος για να ανοίξεις συζήτηση» είπε η Μίκλι στην Washington Post, προσθέτοντας ότι συνεργάζονται με καταφύγια και διασώστες, και φιλοξενούν τακτικά εκδηλώσεις υιοθεσίας, στις οποίες μέχρι στιγμής έχουν υιοθετηθεί περίπου 3.000 σκυλιά στις καφετέριές τους.
Πολλά κανονικά εστιατόρια, εξάλλου, ακολουθούν πλέον αυτή την τάση, προσφέροντας ειδικά μενού εξωτερικού χώρου για σκυλιά, όπως «μπίρα για σκυλάκι» χωρίς αλκοόλ, παγωτά με εποχικές γεύσεις και ψητή μπριζόλα σερβιρισμένη με λαχανικά στον ατμό. Ορισμένα ξενοδοχεία δέχονται επίσης σκυλιά, προσφέροντας μπουρνούζια και λιχουδιές στα κατοικίδια των πελατών τους. Τα σκυλιά μπορούν να παρακολουθήσουν ακόμη και ταινίες σε μια αλυσίδα βρετανικών κινηματογράφων, όπως αποκάλυψαν οι New York Times.
Οι ειδικοί λένε, μάλιστα, ότι ένα από τα οφέλη των φιλικών προς τους σκύλους επιχειρήσεων είναι ότι ενισχύουν την ψυχική υγεία και τη σύνδεση των πελατών μεταξύ τους. «Ορισμένες από τις πιο σημαντικές σχέσεις που έχουμε είναι με τους σκύλους συντροφιάς» δήλωσε ο Φίλιπ Τεντέσκι, ιδρυτής του Ινστιτούτου για τη Σύνδεση Ανθρώπου-Ζώου στο Πανεπιστήμιο του Ντένβερ.
Ο Τεντέσκι είπε ακόμη ότι τα σκυλιά μάς βοηθούν να είμαστε περισσότερο παρόντες και αφοσιωμένοι. Λειτουργούν ως «κοινωνικό λιπαντικό», ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να αισθάνονται πιο άνετα όταν αλληλεπιδρούν με άλλους. Το να είσαι κοντά με σκύλους «μειώνει τα επίπεδα κορτιζόλης ή τους νευροδιαβιβαστές του στρες, που συχνά εμποδίζουν τους ανθρώπους να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους» σημείωσε. Ακόμη, ενεργοποιούνται οι ορμόνες της ευτυχίας ωκυτοκίνη και σεροτονίνη, που είναι επίσης πιθανό να κάνουν τους ανθρώπους πιο κοινωνικούς.
Ο ειδικός των σχέσεων ανθρώπου-σκύλου δήλωσε, ακόμη, ότι δεν εκπλήσσεται από το γεγονός ότι όλο και περισσότερες επιχειρήσεις προσθέτουν στον κατάλογό τους μενού για σκύλους ή ότι μια κοινότητα κινητοποιήθηκε για να σώσει τις δυο καφετέριες που κινδύνευαν να κλείσουν. «Οι σκύλοι και τα άλλα ζώα μπορούν να μας διδάξουν πολλά πράγματα για τις σχέσεις και για το πώς να συμπεριφερόμαστε ο ένας στον άλλον» τόνισε.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News