Επανάσταση έφερε η δημιουργία των μπρελόκ με τα οποία οι κάτοχοι των αυτοκινήτων τα κλειδώνουν/ξεκλειδώνουν από απόσταση λίγων μέτρων ενώ τα πιο σύγχρονα θέτουν και σε κίνηση το όχημα θέτοντας σε αχρηστία τα κλειδιά. Εκτός από την διευκόλυνση των κατόχων αυτοκινήτων στο κλείδωμα και το ξεκλείδωμα του οχήματος τους το σύστημα αυτό αύξανε και την ασφάλεια του αφού η παραβίαση του δεν ήταν πλέον τόσο εύκολη υπόθεση όσο με τους μηχανισμούς με τα κλειδιά. Όμως ήταν θέμα χρόνου ώστε να αναπτυχθεί η τεχνολογία που θα επιτρέπει την παραβίαση των αυτοκινήτων που λειτουργούν με το μπρελόκ.
Τα μπρελόκ λειτουργούν με ραδιοκύματα. Για να κλαπεί ένα αυτοκίνητο χρειάζονται τουλάχιστον δύο άτομα και δύο ειδικές συσκευές. Το ένα άτομο θα πάει όσο το δυνατόν γίνεται πιο κοντά στο σημείο που βρίσκεται το μπρελόκ. Αν για παράδειγμα κάποιος πάει μια βόλτα σε κάποιο εστιατόριο, μπαρ κλπ και παρκάρει κοντά στο μαγαζί ο επίδοξος κλέφτης θα πλησιάσει κοντά του με την μια συσκευή η οποία θα υποκλέπτει το σήμα του μπρελόκ και παράλληλα θα το ενισχύει ώστε να φτάσει στον συνεργάτη του που θα βρίσκεται κοντά στο αυτοκίνητο με μια δεύτερη συσκευή η οποία θα υποδεχτεί το σήμα και θα το κατευθύνει στο όχημα για να ξεκλειδώσει. Πολλές φορές οι κλέφτες τοποθετούν τις συσκευές υποκλοπής κοντά την εξώπορτα ή τα παράθυρα του σπιτιού του κατόχου του οχήματος που θέλουν να κλέψουν επειδή συνήθως κοντά στην πόρτα ή τα παράθυρα υπάρχει ένα τραπεζάκι ή κάποιο άλλο σημείο πάνω στο οποίο αφήνει κάποιος τα κλειδιά του αυτοκινήτου, του σπιτιού και άλλα μικροαντικείμενα που δεν θέλει να χάνει χρόνο να τα ψάχνει μέσα στο σπίτι.
Στην Ελλάδα βέβαια όπου, τουλάχιστον στα μεγάλα αστικά κέντρα κυριαρχούν οι πολυκατοικίες, η κλοπή αυτοκινήτων με τον δεύτερο τρόπο είναι δύσκολη και μεγάλου ρίσκου υπόθεση για τους κλέφτες και δεν χρησιμοποιείται, περιορίζοντας σημαντικά το φαινόμενο. Ομως στο εξωτερικό, όπου οι μονοκατοικίες μέσα στις πόλεις είναι πολλές, υπάρχει μεγάλη έξαρση τέτοιων κλοπών. Μόνο στην Βρετανία πέρυσι και φέτος έχουν σημειωθεί περίπου 115 χιλιάδες κλοπές αυτοκινήτων σημειώνοντας αύξηση 52% σε σχέση με τον αριθμό των κλοπών το 2014.
Ο αισθητήρας
Τα περισσότερα ηλεκτρονικά μπρελόκ αυτοκινήτων απενεργοποιούνται μόνα τους μετά από κάποιο χρονικό διάστημα οπότε οι επίδοξοι κλέφτες πρέπει να παρακολουθούν τον στόχο τους και να προσπαθήσουν να κλέψουν το όχημα αμέσως μετά την έξοδο του οδηγού από αυτό. Κάποια από τα μπρελόκ απενεργοποιούνται μετά από 1-2 λεπτά αλλά υπάρχουν και κάποια που απενεργοποιούνται μετά από 15 λεπτά και κάποια μετά από 30 λεπτά.
Οι αστυνομικές Αρχές της περιοχής West Midlands στην κεντρική Βρετανία έδωσαν στην δημοσιότητα τις εικόνες από την κλοπή ενός αυτοκινήτου που κατέγραψε η κάμερα ασφαλείας που υπήρχε στο σπίτι του θύματος της κλοπής. Δύο κλέφτες αυτοκινήτων θέλουν να κλέψουν ένα πολυτελές όχημα. Ο ένας, κρατώντας την ειδική συσκευή, πλησίασε στην πόρτα για να υποκλέψει το σήμα του μπρελόκ του αυτοκινήτου και αφού τα κατάφερε μετέδωσε το σήμα στην συσκευή που κρατούσε ο συνεργός του που βρισκόταν δίπλα στο αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο ξεκλειδώθηκε και οι δύο κλέφτες το πήραν και έφυγαν με την όλη διαδικασία να διαρκεί λίγα δευτερόλεπτα
Όπως αναφέρουν σε δημοσίευμα τους οι Times η διεθνής αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε με σημαντική καθυστέρηση να αντιδράσει. Μεγάλες εταιρείες όπως η Audi, η BMW, η Ford και η Volkswagen τοποθετούν στα μπρελόκ των νέων τους μοντέλων διαφόρων ειδών αισθητήρες κίνησης. Κάποιοι από αυτούς απενεργοποιούν το μπρελόκ αμέσως μόλις διαπιστώσουν ότι μένει σταθερό σε κάποιο σημείο και δεν μετακινείται. Αν δηλαδή είναι ακουμπισμένο σε κάποιο τραπέζι και άρα μπορεί να γίνει προσπάθεια υποκλοπής του σήματος. Κάποιες εταιρείες επιλέγουν αισθητήρες που κρατούν απενεργοποιημένο το μπρελόκ και το ενεργοποιούν μόνο όταν ο κάτοχος του βρίσκεται σε απόσταση μόλις 1-2 μέτρων από το όχημα.
Παρόλα αυτά αρκετοί ειδικοί αναφέρουν αυτά είναι αποσπασματικά μέτρα προστασίας και πρέπει να αναπτυχθεί μια νέα προηγμένη αντικλεπτική τεχνολογία για τα νέας γενιάς αυτοκίνητα.
Για τους κατόχους των αυτοκινήτων που στα ηλεκτρονικά τους μπρελόκ δεν μπορεί να γίνει ενσωμάτωση των νέων αισθητήρων κίνησης υπάρχουν δύο επιλογές.
Η μια είναι να αποκτήσουν μια μεταλλική θήκη μέσα στην οποία θα τοποθετούν το μπρελόκ και θα το βγάζουν από αυτή μόνο όταν πρόκειται να το χρησιμοποιήσουν. Η μεταλλική θήκη μπλοκάρει το σήμα του μπρελόκ και δεν μπορεί να υποκλαπεί.
Η δεύτερη επιλογή όσων έχουν μπρελόκ όπου δεν μπορούν να ενσωματωθούν νέοι αισθητήρες η οποία αφορά και γενικά όλους τους κατόχους τέτοιων μπρελόκ είναι να μην τα αφήνουν κοντά στις πόρτες και τα παράθυρα των σπιτιών τους αλλά να τα τοποθετούν σε άλλα σημεία στο εσωτερικό του σπιτιού που δεν θα είναι εφικτή η υποκλοπή του σήματος τους. Εννοείται ότι τα μπαστούνια που κλειδώνουν τα τιμόνια είναι πιθανώς το πιο αποτελεσματικό μέτρο προστασίας του οχήματος αφού και να καταφέρουν οι κλέφτες να ξεκλειδώσουν το αυτοκίνητο δύσκολα θα χάσουν χρόνο για να προσπαθήσουν να αφαιρέσουν και το μπαστούνι. Αλλά η χρήση αυτών των μπαστουνιών για διαφόρους λόγους είναι εξαιρετικά περιορισμένη.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News