496
Οι υποψήφιοι αγοραστές ενός ηλεκτρικού οχήματος ανησυχούν ότι μπορεί κάποια στιγμή να μείνει στην μέση του δρόμου από ενέργεια... | Shutterstock

Mπαταρία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φορτίζει σε πέντε λεπτά!

Protagon Team Protagon Team 19 Ιανουαρίου 2021, 22:35
Οι υποψήφιοι αγοραστές ενός ηλεκτρικού οχήματος ανησυχούν ότι μπορεί κάποια στιγμή να μείνει στην μέση του δρόμου από ενέργεια...
|Shutterstock

Mπαταρία για ηλεκτρικά αυτοκίνητα που φορτίζει σε πέντε λεπτά!

Protagon Team Protagon Team 19 Ιανουαρίου 2021, 22:35

Λύση στο πρόβλημα της αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων επιχειρεί να προσφέρει η εταιρεία StoreDot από το Ισραήλ με μια μπαταρία που φορτίζεται σε μόλις πέντε λεπτά. Η μπαταρία σύμφωνα με τους δημιουργούς της παρέχει σε αυτό τον χρόνο φόρτισης αυτονομία στο όχημα για περίπου 160 χλμ. Αν η μπαταρία αποδειχθεί λειτουργική και ασφαλής αναμένεται να γίνουν προσπάθειες αναβάθμισης της ώστε να παρέχει ακόμη μεγαλύτερη αυτονομία στον ίδιο χρόνο φόρτισης. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η εφημερίδα Guardian η Store Dot συνεργάστηκε με την κινεζική εταιρεία δημιουργίας, παραγωγής και διάθεσης στην αγορά μπαταριών Eve Energy η οποία κατασκεύασε στο εργοστάσιο της χίλιες από αυτές τις νέες μπαταρίες ταχείας φόρτισης.

«Το νούμερο ένα εμπόδιο στο να αποκτήσει κάποιος ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι πλέον το κόστος αλλά η αυτονομία του. Οι υποψήφιοι αγοραστές ενός ηλεκτρικού οχήματος ανησυχούν ότι μπορεί κάποια στιγμή να μείνει στην μέση του δρόμου από ενέργεια και να μην μπορεί να κάνουν κάτι ή ότι θα πρέπει να περιμένουν σε έναν σταθμό φόρτισης δύο ώρες κάθε φορά για να επαναφορτίζονται οι μπαταρίες. Αν όμως η διαδικασία της φόρτισης είναι χρονικά παρόμοια με αυτή της τοποθέτησης βενζίνης σε ένα αυτοκίνητο το πρόβλημα παύει να υφίσταται.

Καλλιτεχνική απεικόνιση των νέων μπαταριών ιόντων λιθίου που θα τοποθετούνται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα φορτίζονται σε μόλις πέντε λεπτά (BP)

«Θεωρούνταν αδύνατη η κατασκευή μιας μπαταρίας ιόντων-λιθίου που να φορτίζεται σε πέντε λεπτά. Εμείς το καταφέραμε και μάλιστα δεν θα παρουσιάσουμε απλά ένα εργαστηριακό πρωτότυπο αλλά βάλαμε την μπαταρία κατευθείαν στην γραμμή παραγωγής και φτιάξαμε τις πρώτες από αυτές που είναι έτοιμες για εμπορική χρήση κάτι που αποδεικνύει ότι ήταν τελικά εφικτό» δηλώνει ο Ντορόν Μιέρσντορφ, διευθύνων σύμβουλος της StoreDot.

Βιομηχανικοί κολοσσοί όπως η BP, η Samsung και η TDK έχουν επενδύσει δεκάδες εκατ. δολάρια στην StoreDot για να συνεχίσει την έρευνα της στον τομέα των μπαταριών και το ίδιο έχουν κάνει και αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Daimler. Η StoreDot είχε παρουσιάσει στο πρόσφατο παρελθόν μπαταρίες που φορτίζουν γρήγορα σε κινητά τηλέφωνα, σε drones και σε σκούτερ.

Η μετατροπή και οι σταθμοί

Κατά βάση σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου, υπάρχει μια άνοδος από γραφίτη και μια κάθοδος από οξείδιο κοβαλτίου λιθίου. Κατά τη φόρτιση και την αποφόρτιση, τα ιόντα λιθίου ρέουν αμφίδρομα μεταξύ των δύο ηλεκτροδίων. Όταν όμως γίνεται προσπάθεια ταχείας φόρτισης τα ιόντα συσσωρεύονται στον γραφίτη με αποτέλεσμα να δημιουργείται «μποτιλιάρισμα» καθυστερώντας την διαδικασία φόρτισης.

Οι ερευνητές της StoreDot αντικατέστησαν τον γραφίτη με ημιαγώγιμα νανοσωματίδια γερμανίου μέσα από τα οποία τα ιόντα περνούν πιο γρήγορα και πιο εύκολα διευκολύνοντας την διαδικασία της φόρτισης. «Το πρόβλημα στον μηχανισμό φόρτισης των μπαταριών δεν υφίσταται πλέον. Αυτό όμως πρέπει να γίνει τώρα είναι να αναβαθμιστούν οι σταθμοί φόρτισης για να είναι συμβατοί με αυτές τις μπαταρίες και συνεργαζόμαστε με την BP η οποία κατασκευάζει σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και έχει αντιληφθεί ότι σε δέκα χρόνια από σήμερα αυτοί οι σταθμοί θα βρίσκονται παντού αφού οι μπαταρίες είναι το νέο πετρέλαιο» λέει ο Ντορόν Μιέρσντορφ.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News