Δεν μπορεί, το ξέρετε το Audi A4. Οχι τώρα, 30 χρόνια τώρα. Το πρώτο Α4, αυτό με τον κωδικό σασί Β5, είχε βγει τον Οκτώβιο του ’94. Γενιές και γενιές. Τριάντα χρόνια «φούρναρης» στην κατηγορία, success story χωρίς ναι μεν αλλά. Από το μακρινό 1994, το Α4 παρέμεινε ακμαίο στη λίγκα των γερμανικών σεντάν (μαζί και τα Avant). Ομως πλέον η Audi φέρνει τα πάνω κάτω σε ένα από τα πιο γνωστά μοντέλα της και στο εξής με ζυγή αρίθμηση θα ονοματίζονται μόνο τα ηλεκτρικά της και με μονή αρίθμηση μόνο τα θερμικά της.
Την αρχή θα την κάνει το νέο Α5, που αντικαθιστά το Α4. Ερώτηση: τι άλλο σημαίνει αυτό; Απάντηση: ότι για να υπάρχει πλέον Α5 με τη λογική που προαναφέρθηκε, η γερμανική εταιρεία όχι μόνο δεν εγκαταλείπει, αλλά συνεχίζει να επενδύει στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, έστω με υβριδική υποστήριξη. Και… τι; Ακόμα και στους ντίζελ. Το να αποφασίζει, λοιπόν, μια εταιρεία-κολοσσός να αλλάξει το βαφτιστικό ενός κυρίαρχου μοντέλου της (Α4) και να το συνδέσει αποκλειστικά με θερμικά μοτέρ (όπως στο νέο Α5) αποτυπώνει στρατηγικό πλάνο με χρονικό ορίζοντα βάθους.
Θα μπορούσε να αντιτάξει κάποιος ότι, σύμφωνοι, οι κινητήρες, ακόμα και με τα υβριδικά ή εξηλεκτρισμένα συστήματα, είναι ήδη στην τεχνολογική παρακαταθήκη της Audi, οπότε απλώς τους κάνει WeTransfer (sic) στα νέα της μοντέλα.
Μόνο που η σημαντικότερη είδηση έχει να κάνει με την πρεμιέρα μιας τελείως νέας πλατφόρμας ονόματι PPC (Premium Platform Combustion), που –ναι, σωστά μαντέψατε– προορίζεται αποκλειστικά για τα θερμικά υβριδικά της μοτέρ. Η κλασική αρχιτεκτονική των καλών Audi του παρελθόντος και όλων των νεότερων ετών, αυτή που θέλει τον κινητήρα τους τοποθετημένο στον διαμήκη άξονα και από εκεί και πέρα να δίνεται η δυνατότητα είτε για προσθιοκίνητες είτε για τετρακίνητες εκδόσεις, ζει, βασιλεύει, και έχει μάλιστα νέο διάδοχο.
Ετσι, λοιπόν, το Α5 γίνεται το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που θα βασιστεί σε αυτήν την πλατφόρμα, θα εξοπλίζεται αποκλειστικά με κινητήρες εσωτερικής καύσης και, με τη μονή αρίθμηση που λέγαμε και στην αρχή, δεν δίνει απλώς παράταση στις εξηλεκτρισμένες ΜΕΚ (Μηχανές Εσωτερικής Καύσης), αλλά επενδύει και κάποια εκατοντάδες εκατομμύρια πάνω στον συνδυασμό – μπορεί να λέμε και λίγα.
Με απόδοση από 150 ίππους έως 367 για το S5, βενζίνη, ντίζελ, διαμήκη άξονα και νέο σασί αποκλειστικά για τα παραπάνω, το σχήμα των πραγμάτων που έρχονται παραμένει εμπλουτισμένο. Και κάνει πολύ καλά.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News