508
Χωμάτινος φετιχισμός. Η Safarista αναβιώνει το διαχρονικό «γκελ» της Lancia Integrale σε περιπετειώδη, εκτός δρόμου, έκδοση |

Μοιάζει με Integrale αλλά τη λένε «Safarista» – Τι είν’ πάλι τούτο;

Χωμάτινος φετιχισμός. Η Safarista αναβιώνει το διαχρονικό «γκελ» της Lancia Integrale σε περιπετειώδη, εκτός δρόμου, έκδοση
|

Μοιάζει με Integrale αλλά τη λένε «Safarista» – Τι είν’ πάλι τούτο;

Ήταν Δεκέμβρης του ’19 όταν γράφαμε για τη Delta Futurista, το ρεστομόντ της Integrale – κάποια €300.000 το τιμολόγιο. Αυτή είναι η νέα συνταγή που φέρνει χρήμα αλλά και συναίσθημα: κοστίζουν πανάκριβα, συνδυάζουν την εμφάνιση ενός θρυλικού μοντέλου με σύγχρονα σωθικά και, εν μέσω μιας ομογενοποίησης της αυτοκίνησης, προσφέρουν την πολυπόθητη εξατομίκευση. Μαζί, φυσικά, με τις αρετές πιο παρθένων σε αίσθηση αυτοκινήτων.

Τότε, λοιπόν, πολλά σχολιάστηκαν. Κάποια θετικά, για το ότι, αφού η Delta «πέθανε», να ‘ναι καλά ο Εουτζένιο Άμος, αυτός ο 35χρονος ιταλός που την αναβιώνει υλοποιώντας τον έρωτά του. Και, αναμενόμενα, κάποια αρνητικά, καθώς μέρος του κοινού θεώρησε πως είναι μια τυχοδιωκτική κίνηση να αντληθεί σοβαρό χρήμα από ένα ρεστομόντ που ιεροσυλεί επί του πρωτοτύπου.

Ο 35χρονος Εουτζένιο Άμος είχε «κολλήσει» από πιτσιρικάς με την Integrale. Τώρα, φτιάχνει την παραλλαγή του αυτοκινήτου που ονειρεύτηκε

Σόρι, αλλά το τελευταίο, στα δικά μου αφτιά τουλάχιστον, ακούγεται άκρως κομμουνιστικό και καχύποπτο. Γιατί, αν το δει κανείς ρεαλιστικά, κάτι τέτοια ρεστομόντς, για παράδειγμα, κάνει και η αμερικανική Singer – δε μιλάω για τις ραπτομηχανές. Παίρνει τις παλιές, αερόψυκτες Porsche 911 που αποτελούν οριστικό παρελθόν για τη γερμανική εταιρεία, τις βάζει ό,τι φετιχιστική λεπτομέρεια μπορεί να σκαρφιστεί ο εκλεπτυσμένος και εύπορος πελάτης της, τις αλλάζει το βαφτιστικό (από ‘’Porsche’’ σε ‘’Singer’’) και τις πουλάει πιο ακριβά απ’ όσο πουλιέται μια ολοκαίνουργια 911. Εκεί γιατί;

Όταν το ρεστομόντ είναι πιο ακριβό και από καινούργια 911. Ο «νονός» λέγεται Singer και είναι ό,τι πιο ιδιαίτερο στην κλασική φόρμα της Porsche

Η Safarista, λοιπόν, κάνει κάτι ανάλογο. Προς χωμάτινους προορισμούς, αυτή τη φορά. Προδιαγραφές σαφάρι (όπως λεγόταν, κάποτε, ο ομώνυμος, σκληροτράχηλος αγώνας που γινόταν στην Αφρική) και πάλι τρίθυρη σαν την ασφάλτινη Futurista, όπως δηλαδή δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή η Integrale. Το αμάξωμα είναι από ανθρακόνημα μαζί με όλη την «προίκα» που αναμένεται σε τέτοιες, ξεκάθαρα εστιασμένες περιπτώσεις: νέα φτερά, προφυλακτήρες, θέση οδήγησης μετατοπισμένη πιο πίσω για καλύτερη κατανομή βάρους, λιτό, αγωνιστικό κόκπιτ, υδραυλικό χειρόφρενο και, κυρίως, κάτω από την επιφάνεια, ένα μοτέρ εξελιγμένο στα όρια των κανονισμών του Group A με σειριακό κιβώτιο και αγωνιστικά διαφορικά.

Στόχος της εταιρείας, που τα τελευταία τρία χρόνια μπήκε στους τίτλους των ειδήσεων, να δημιουργηθεί ένας πυρήνας. Ένα «κομιούνιτι», όπως συνηθίζεται να λέγεται, πλέον, στους καιρούς των social media, που να μοιράζεται την εμπειρία της περιπέτειας. Και, σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας που «ανέβηκε» αυτές τις μέρες, μαζί με το πακέτο της Safarista στους πελάτες θα προσφέρονται ιδιαίτερες οδηγικές εμπειρίες όπου θα εκπαιδεύονται για να πλησιάσουν τα όριά τους – από χιονισμένες πίστες στη Σουηδία μέχρι αμμόλοφους στη Σαουδική Αραβία.

Άλλωστε, όπως λέει ο ιδρυτής της Automobili Amos, «στο τέλος της ημέρας, τα χρήματα δεν έχουν τόση σημασία, γιατί εδώ μιλάμε για πάθος, νοσταλγία και ευφορία. Κι αυτά δεν μετριώνται με αριθμούς». Ίσως.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News