835
Στις περισσότερες φωτογραφίες πρωταγωνιστεί μια γυναίκα, μαζί με ένα ντάτσχουντ | Συλλογή William Fagan

Μια νέα γυναίκα, ένας ώριμος άνδρας και το σκυλάκι τους

Protagon Team Protagon Team 10 Δεκεμβρίου 2020, 20:28
Στις περισσότερες φωτογραφίες πρωταγωνιστεί μια γυναίκα, μαζί με ένα ντάτσχουντ
|Συλλογή William Fagan

Μια νέα γυναίκα, ένας ώριμος άνδρας και το σκυλάκι τους

Protagon Team Protagon Team 10 Δεκεμβρίου 2020, 20:28

Μια νεαρή γυναίκα, ένας ώριμος άνδρας και ένα ντάτσχουντ είναι οι πρωταγωνιστές ενός «φωτογραφικού μυστηρίου», σύμφωνα με το BBC, που ανάγεται στη δεκαετία του 1950 αλλά μόλις πριν από λίγους μήνες άρχισε να απασχολεί πολλούς στην Ευρώπη και στην Αμερική. Πρόκειται για μια ευτυχισμένη ιστορία δύο ανώνυμων ανθρώπων που ταξίδεψαν στην Ελβετία και τη Βόρεια Ιταλία πριν από πολλές δεκαετίες.

Επί σχεδόν εβδομήντα χρόνια ένα φιλμ στο οποίο είχαν αποτυπωθεί κάποιες από τις ξέγνοιαστες στιγμές του ζευγαριού σε περιοδεία, «παρέμενε μέσα σε μια ορειχάλκινη θήκη, ξεχασμένο καθώς άλλαζε χέρια», αναφέρουν οι New York Times. Το 2015 το φιλμ κατέληξε, τελικά, στον Γουίλιαμ Φέιγκαν, έναν συλλέκτη φωτογραφικών μηχανών από το Δουβλίνο, ο οποίος το παρέλαβε μαζί με μια Leica του 1935. Αλλά δεν ασχολήθηκε μαζί του για σχεδόν μια πενταετία. Ωστόσο τον περασμένο Αύγουστο αποφάσισε να αποπειραθεί να το εμφανίσει και να εκτυπώσει τις φωτογραφίες, μαζί με μία επαγγελματία φωτογράφο.

Το πρώτο που παρατήρησε ο δουβλινέζος συλλέκτης στις είκοσι δύο φωτογραφίες (από ένα φιλμ 36 στάσεων) ήταν «ηλικιωμένοι άνθρωποι σε παλιά αυτοκίνητα με παλιά ρούχα», ανέφερε, μιλώντας στη νεοϋορκέζικη εφημερίδα. Τις πήρε, ωστόσο, στο σπίτι του για να τις ψηφιοποιήσει, ώστε να μπορέσει να τις παρατηρήσει καλύτερα και «το αποτέλεσμα ήταν αποκαλυπτικό: μια άγνωστη οικογένεια, μια προφανής τοποθεσία και μια θλίψη για το ότι αυτός ο ταλαντούχος φωτογράφος δεν είδε ποτέ το αποτέλεσμα της δουλειάς του», αποκάλυψε ο ίδιος σε ένα φωτογραφικό blog τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Εκτιμά πως οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν το 1951 ή το 1952. Στις περισσότερες από αυτές πρωταγωνιστεί μια γυναίκα, μαζί με ένα ντάτσχουντ. Σε μία, μόλις, φωτογραφία (επάνω) εμφανίζεται ο ώριμος κύριος, ένας άνδρας που μοιάζει να είναι περί τα δέκα χρόνια μεγαλύτερος από τη γυναίκα, σημείωσε ο κ. Φέιγκαν.

Αλλά παραδέχτηκε πως «κοιτάζω αυτές τις πολύ προσωπικές στιγμές της ζωής κάποιου πριν από πολύ καιρό και λέω πως δεν θα έπρεπε να τις έχω, πως δεν πρέπει να τις κοιτάζω. Αυτοί οι άνθρωποι εκείνη την περίοδο ήταν μαζί, σε διακοπές, και, όπως φαίνεται, περνούσαν καλά και είχαν ένα μικρό ντάτσχουντ».

Από τις φωτογραφίες μαθαίνουμε πως το ζευγάρι ταξίδεψε με μια κάμπριο BMW στα πέριξ της λίμνης του Κόμο στη Βόρεια Ιταλία, κοντά στα σύνορα με την Ελβετία, ενώ πραγματοποίησε μια στάση και στο Μπελάτζο της Λομβαρδίας. Στην τελευταία φωτογραφία του φιλμ απεικονίζεται η νεαρή γυναίκα σε ένα παγκάκι στην ιταλική κοινότητα Λένο.

Oι πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματος εκδόθηκαν κατά πάσα πιθανότητα το 1948 από τις αρμόδιες αρχές του Μονάχου

Ο κ. Φέιγκαν πιστεύει πως το ζευγάρι ήταν από την Αυστρία ή τη Βαυαρία ή από τη γερμανόφωνη Ελβετία. Στην προσπάθειά του να φέρει στο φως στοιχεία της ζωής των δύο άγνωστων πρωταγωνιστών των φωτογραφιών, έσπευσαν να τον συνδράμουν και πολλοί χρήστες του Διαδικτύου, αναγνωρίζοντας πολλά από τα μέρη που επισκέφτηκε το ζευγάρι κατά το ταξίδι τους.

Σε μια φωτογραφία η γυναίκα εμφανίζεται να περπατάει, μαζί με το σκυλάκι της, σε ένα στενό πλακόστρωτο δρομάκι, κατευθυνόμενη προς μία εκκλησία ενώ οι επιγραφές στο δρόμο είναι στα ιταλικά. Κάποιος υποστήριξε πως η φωτογραφία τραβήχτηκε στην Via Giuseppe Garibaldi στο Μπελάτζο της Βόρειας Ιταλίας με την γυναίκα να κατευθύνεται προς τη Βασιλική του San Giacomo.

Σε πολλές φωτογραφίες εμφανίζεται και η BMW του ζεύγους. Σε μία από αυτές, η γυναίκα και το ντάτσχουντ στέκονται μπροστά από το αυτοκίνητο σε έναν πολυσύχναστο δρόμο της Ζυρίχης με «μεταπολεμικά αμερικανικά αυτοκίνητα γύρω τους που χρησιμοποιούνταν ως ταξί», σημείωσε ο κ. Φέιγκαν. Σε μία άλλη, η καμπριολέ BMW είναι σταθμευμένη με την κουκούλα κατεβασμένη σε ένα χιονισμένο ορεινό πέρασμα με την γυναίκα να βρίσκεται δίπλα στην πόρτα του οδηγού.

Πρώην στέλεχος της περίφημης βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας υποστήριξε πως το ζευγάρι ταξίδευε με μια BMW 315 ενώ αρκετοί σημείωσαν πως οι πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματος εκδόθηκαν κατά πάσα πιθανότητα το 1948 από τις αρμόδιες αρχές του Μονάχου στην κατεχόμενη από τους Αμερικανούς Βαυαρία μετά το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου.

 

Οσον αφορά την ταυτότητα του ζεύγους, «σχεδόν όλοι οι εστεμμένοι της Ευρώπης και σχεδόν όλοι και όλες οι σταρ του Χόλιγουντ έχουν αναγνωριστεί» στα πρόσωπα των δύο αγνώστων. Κάποιος παρατήρησε πως η γυναίκα φορούσε δαχτυλίδια στο τρίτο δάχτυλο του δεξιού χεριού της, το οποίο υποδεικνύει ότι μάλλον επρόκειτο για ένα «εύπορο ζευγάρι από τη Γερμανία, παρά από τις ΗΠΑ».

Το βασικό ερώτημα, ωστόσο, δεν αφορά τόσο την ταυτότητά τους, όσο το «γιατί κάποιος με μια καλή φωτογραφική μηχανή, μια Leica,  να βγάλει τόσες πολλές φωτογραφίες ευχάριστων διακοπών στην Ελβετία και μετά να τοποθετήσει το φιλμ στη θήκη του και να μην το αγγίξει ποτέ ξανά. Αυτό είναι ένα από τα μυστήρια της ιστορίας», εξήγησε ο Φέιγκαν.

Ο οποίος αποπειράθηκε να εντοπίσει τον αρχικό ιδιοκτήτη της φωτογραφικής μηχανής και της ΒΜW αλλά δεν τα κατάφερε εξαιτίας της νομοθεσίας περί προστασίας της ιδιωτικότητας. Πλέον ευελπιστεί πως κάποιοι, ίσως μακρινοί συγγενείς, θα αναγνωρίσουν το ζευγάρι. «Είναι εκπληκτικά, και τα μέρη και τα άτομα. Δυσκολεύομαι να μην συνεχίσω να τους αναζητώ», είπε.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News