327
Γυναίκα κάνει ασκήσεις ισορροπίας. Η αστάθεια, λένε οι γιατροί, είναι κακό σημάδι | Shutterstock

Μείνε όρθιος στο ένα πόδι. Δεν τα κατάφερες; Αρχισε να ανησυχείς

Protagon Team Protagon Team 25 Ιουνίου 2022, 12:15
Γυναίκα κάνει ασκήσεις ισορροπίας. Η αστάθεια, λένε οι γιατροί, είναι κακό σημάδι
|Shutterstock

Μείνε όρθιος στο ένα πόδι. Δεν τα κατάφερες; Αρχισε να ανησυχείς

Protagon Team Protagon Team 25 Ιουνίου 2022, 12:15

Προσπάθησε να μείνεις όρθιος στο ένα πόδι. Το κατάφερες; Τώρα μέτρα ως το δέκα. Εχασες την ισορροπία σου και έπεσες; Ουπς! Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά με την υγεία σου.

Τελευταίες μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι άνω των 40 ετών που δεν έχουν την ικανότητα να ισορροπήσουν στο ένα -κάτω τους- άκρο μπορεί να κινδυνεύουν να πεθάνουν τα επόμενα δέκα χρόνια, από οποιαδήποτε παθολογική αιτία.

Τα αποτελέσματα των ερευνών είναι «σκληρά». Επιστήμονες από την Αυστραλία, την Βρετανία, τις ΗΠΑ, την Βραζιλία και την Φινλανδία παρατηρούσαν επί 12 ολόκληρα χρόνια τι συνέβαινε σε άτομα μέσης ηλικίας και πάνω, που ήταν σε γενικές γραμμές υγιή, αλλά αντιμετώπιζαν πρόβλημα με την ισορροπία τους. Η έλλειψη ισορροπίας στις ασκήσεις με το σώμα, αποφάνθηκαν οι ειδικοί, μπορεί να σου «σιγοψιθυρίζει» ότι κινδυνεύεις από εγκεφαλικό επεισόδιο ή ότι στον δρόμο της ζωής σου, «σού την έχει στημένη» η άνοια και τα προβλήματα μνήμης. Τα πορίσματα δημοσιεύτηκαν στο έγκυρο επιστημονικό περιοδικό British Journal of Sports Medicine και οι επιστήμονες έχουν αρχίσει να σκέφτονται σοβαρά το να εντάξουν το τεστ ισορροπίας σε κάθε επίσκεψη στον γιατρό, για οποιονδήποτε λόγο και αν κάποιος την κάνει, διαβάζουμε στον Guaridan.

Στη μελέτη πήραν μέρος 1.702 άτομα ηλικίας από 51 έως 75 ετών και ένας στους πέντε (21%) απέτυχε στο τεστ. Την δεκαετία που ακολούθησε, 123 από αυτούς πέθαναν από διάφορα αίτια. Αφού ελήφθησαν υπόψη η ηλικία, το φύλο και οι υποκείμενες παθήσεις, η αδυναμία να σταθεί κανείς χωρίς στήριξη στο ένα πόδι για 10 δευτερόλεπτα συσχετίστηκε με 84% αυξημένο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία.

Το να παραμένεις, λοιπόν, σε φόρμα στα εξήντα σου -τότε που ο άνθρωπος αρχίζει, ούτως ή άλλως να χάνει την ικανότητα της απόλυτης ισορροπίας- κάνοντας γυμναστική, δεν είναι μόνο θέμα αισθητικής. Είναι θέμα «ζωής και θανάτου». Γι’ αυτό, ειδικά σε αυτή την ηλικία, οι ασκήσεις, η γιόγκα, το πιλάτες και ό,τι βοηθάει να μένεις όρθιος στο ένα πόδι είναι απολύτως απαραίτητα  -και όχι τιμωρία όπως θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News