1099
Η Αντζελίνα Τζολί υποδύεται τη Μαρία Κάλλας στην ταινία «Μαρία», με θέμα τις τελευταίες ημέρες της κορυφαίας σοπράνο | CreativeProtagon / Shutterstock

Μαρία Κάλλας: Οι τοξικές σχέσεις, η πόρνη μητέρα και τα ηρεμιστικά

Protagon Team Protagon Team 28 Οκτωβρίου 2023, 21:20
Η Αντζελίνα Τζολί υποδύεται τη Μαρία Κάλλας στην ταινία «Μαρία», με θέμα τις τελευταίες ημέρες της κορυφαίας σοπράνο
|CreativeProtagon / Shutterstock

Μαρία Κάλλας: Οι τοξικές σχέσεις, η πόρνη μητέρα και τα ηρεμιστικά

Protagon Team Protagon Team 28 Οκτωβρίου 2023, 21:20

Η προσωπική ζωή της Μαρίας Κάλλας σίγουρα δεν ήταν τόσο λαμπερή όσο οι προβολείς που την έλουζαν με φως στις λαμπερές παραστάσεις της, σύμφωνα με δημοσίευμα των Times του Λονδίνου. Η νέα βιογραφική ταινία γύρω από τη ζωή της ντίβας του 20ού αιώνα, με πρωταγωνίστρια την Aντζελίνα Τζολί, ζωντανεύει ξανά τις τελευταίες ημέρες της κορυφαίας ελληνίδας σοπράνο.

Η ζωή της Μαρίας Κάλλας ήταν πάντοτε μέσα στην υπερβολή. «Από τη φύση μου θεωρώ ότι δεν αξίζω πολλά» είχε πει κάποτε η ίδια. Μια πεποίθηση που της είχαν, ίσως, ενσταλάξει οι έλληνες γονείς της από την πρώτη κιόλας ημέρα που ήρθε στον κόσμο, στις 2 Δεκεμβρίου 1923. Η Μαρία ήταν το δεύτερο παιδί τους. Μια κόρη, προκειμένου να ανακουφίσουν τη θλίψη τους μετά την απώλεια του μοναχογιού τους.

Οι γονείς της, ο Γιώργος και η Λίτσα Καλογεροπούλου, την αντίκρισαν με απογοήτευση όταν γεννήθηκε: «Οταν μου έφεραν τη Μαρία, στην αρχή αρνήθηκα να την κοιτάξω» είχε δηλώσει η μητέρα της. «Περίμενα αγόρι. Είχα κιόλας μια κόρη έξι ετών, την Υακίνθη μου, που τη φωνάζουμε Τζάκι, και είχα χάσει τον μοναχογιό μου, τον Βασίλη».

Πώς ήταν πραγματικά η σταρ Μαρία Κάλλας;

Η σοπράνο Μαρία Κάλλας λατρεύτηκε από το κοινό σε όλον τον κόσμο, αλλά ποτέ δεν γνώρισε την πραγματική αγάπη πίσω από τα φώτα. Ηταν 13 ετών όταν οι γονείς της χώρισαν και μετακόμισε στην Αθήνα με τη μητέρα της και την αδελφή της. Εμειναν άστεγες και κατέφυγαν σε ένα διαμέρισμα χωρίς ρεύμα και έπιπλα. «Δεν σας έφερα σε αυτόν τον κόσμο για το τίποτα. Σας γέννησα, άρα πρέπει να με συντηρήσετε» είχε πει η Λίτσα στις κόρες της.

Η Μαρία γράφτηκε στο Εθνικό Ωδείο. Ωστόσο, το χάρισμα της αιθέριας φωνής της δεν αρκούσε για να ξεπεράσει τις προσωπικές ανασφάλειές της, οι οποίες μάλλον γιγαντώνονταν όποτε συνέκρινε τον εαυτό της με την αδελφή της: «Η αδελφή μου ήταν αδύνατη και όμορφη. Η μητέρα μου πάντοτε την προτιμούσε. Εγώ ήμουν το ασχημόπαπο, η χοντρή, η αδέξια, η καθόλου δημοφιλής» έλεγε η Κάλλας.

Οι δυο αδελφές ακολούθησαν χωριστούς δρόμους, αλλά η προσωπική τους ζωή είχε κάτι κοινό: και οι δύο είχαν ερωτικές σχέσεις με εφοπλιστές – η Μαρία με τον Ωνάση και η αδελφή της με τον Μίλτο Εμπειρίκο. Για κακή της τύχη, τα χρόνια της νιότης της συνέπεσαν με τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Με απογοήτευση η Μαρία ανακάλυψε ότι η μητέρα της, Λίτσα Δημητριάδη, «εργάστηκε ως πόρνη κατά τη διάρκεια του πολέμου, συνεργαζόμενη με ναζί στρατιώτες, στους οποίους προσπάθησε να προωθήσει και να εκπορνεύσει και την ίδια την κόρη της» αποκαλύπτουν oι Τimes.

Mάλιστα, οι συναυλίες στο σπίτι που έδινε τότε η νεαρή Μαρία δεν ήταν δική της επιλογή. Την εξανάγκαζε η μητέρα της να τραγουδάει μπροστά σε ιταλούς και γερμανούς στρατιώτες προκειμένου να εξασφαλίζει τρόφιμα για την οικογένειά της. Κατά τη διάρκεια της Κατοχής η Μαρία δεν εκπορνεύτηκε. Τραγουδούσε μπροστά σε ξένους φαντάρους με αντάλλαγμα τρόφιμα. Εγκατέλειψε το Ωδείο όταν ένας δάσκαλος προσπάθησε να τη βιάσει. «Κρίμα που δεν τα κατάφερε. Θα τον είχαμε αναγκάσει να σε παντρευτεί», της είπε η μητέρα της. Η Μαρία διέκοψε τους δεσμούς μαζί της το 1950.

H Κάλλας, το 1950 στη Βενετία (Photo by Archivio Cameraphoto Epoche/Getty Images)

Ο πατέρας της δεν ήταν καλύτερος. Κάποτε της έγραψε ένα γράμμα προσποιούμενος ότι πέθαινε σε ένα νοσοκομείο απόρων, θέλοντας να της αποσπάσει χρήματα. Στην πραγματικότητα είχε μια ελαφρά ασθένεια. «Εχω βαρεθεί τον εγωισμό και την αδιαφορία των γονιών μου. Δεν θέλω σχέσεις μαζί τους» έλεγε η Μαρία.

Μετά τον πόλεμο επέστρεψε στη Νέα Υόρκη. Εκανε τρεις δουλειές, ως μπέιμπι σίτερ, σερβιτόρα και βοηθός συνταξιούχου τραγουδιστή όπερας. Ηταν λίγο καιρό αργότερα που ο διευθυντής του Φεστιβάλ της Βερόνα βρέθηκε στη Νέα Υόρκη για να περάσει από οντισιόν σοπράνο για την ταινία «La Gioconda». Η Κάλλας πήρε τη δουλειά και ταξίδεψε στην Ιταλία με ένα σοβιετικό πλοίο.

Εφθασε στη Βερόνα με μια βαλίτσα από χαρτόνι και χωρίς παλτό. Εκεί συνάντησε τον μελλοντικό της σύζυγο Τζοβάνι Μπατίστα Μενεγκίνι, έναν 52χρονο κατασκευαστή τούβλων και φανατικό της όπερας. Μέσα σε λίγες ημέρες είχε μετακομίσει στο διαμέρισμά του και έγινε ο μάνατζέρ της.

Εκαναν σχέση, ωστόσο δεν υπήρχαν συναισθήματα αγάπης από πλευράς του: «Οταν την πρωτογνώρισα ήταν χοντρή και αδέξια. Δεν είχε ούτε σεντ, ούτε και την παραμικρή προοπτική να κάνει καριέρα» είχε πει ο ίδιος. Η Κάλλας ήθελε να τον παντρευτεί και να κάνει παιδί. «Αν δεν με παντρευτείς, δεν θα ξανατραγουδήσω», του είχε πει. Παντρεύτηκαν το 1949 αλλά καθώς η φήμη της μεγάλωνε, αυξανόταν η δυστυχία στον γάμο της.

Η κορυφαία σοπράνο γνώρισε τον Ωνάση δέκα χρόνια αργότερα, όταν δέχτηκε πρόσκληση για μια κρουαζιέρα με το γιοτ του. Ο Ωνάσης την είχε συναντήσει δύο χρόνια νωρίτερα και από τότε δεν σταματούσε να της στέλνει λουλούδια με την υπογραφή «The Other Greek». Ο Ωνάσης ήταν 53 ετών, εκείνη 35. Και οι δύο βρίσκονταν σε άλλους γάμους.

Ωστόσο, πριν από το τέλος της κρουαζιέρας είχαν γίνει εραστές. Αρκετούς μήνες αργότερα η Κάλλας έμεινε έγκυος και ο Ωνάσης της είπε να κάνει έκτρωση, κάτι που εκείνη αρνήθηκε. Τελικά απέβαλε στις αρχές του 1960. Την ίδια ατυχή κατάληξη είχε και μία δεύτερη κύηση, τρία χρόνια αργότερα. Η Κάλλας ήταν πλέον καταρρακωμένη από τη σχέση της με τον Ωνάση.

Ο έλληνας Κροίσος αγαπούσε τις διάσημες γυναίκες και συμπεριφερόταν στην Κάλλας σαν να ήταν τρόπαιο, ενώ ήταν βίαιος μαζί της. Κάποτε η ίδια αστειεύτηκε μπροστά σε φίλους της ότι ο Ωνάσης έπρεπε να την παντρευτεί. «Μαρία, δεν μπορώ να το κάνω αυτό. Αυτή είναι μια pay-as-you-go συμφωνία», της απάντησε. Εκείνος είχε ήδη σχέση με την Τζάκι Κένεντι, αλλά του άρεσε να περνά τον χρόνο του και με ιερόδουλες.

Βαθιά δυστυχισμένη, η Κάλλας προσπάθησε να βάλει τέλος στη ζωή της. Θα ήταν η πρώτη από τις πολλές απόπειρες αυτοκτονίας. «Στις όπερες», είπε, «έχω παίξει ηρωίδες που πεθαίνουν για την αγάπη και αυτό είναι κάτι που μπορώ να καταλάβω». Η Κάλλας είχε ήδη γίνει φάντασμα του εαυτού της. Επινε πολύ και έπαιρνε βαρβιτουρικά. Φοβόταν ότι θα έπαιρνε υπερβολική δόση ή θα πάθαινε καρδιακή προσβολή. Οσο περισσότερο στενοχωριόταν, τόσο περισσότερο εκείνος απολάμβανε να την κοροϊδεύει.

Τα επόμενα χρόνια προσπάθησε να ξαναφτιάξει τη ζωή της, στη σκιά του Ωνάση. Μετά τον θάνατο του, το 1975, εκείνη αποσύρθηκε από τη δημόσια ζωή συνεχίζοντας να παίρνει ισχυρά ηρεμιστικά. «Εχασα τα πάντα. Η φωνή μου τελείωσε. Δεν έχω άντρα, δεν έχω παιδί» έλεγε. Η Κάλλας διαγνώστηκε επίσης με δερματομυοσίτιδα, μια ασθένεια που προκαλεί μυϊκή αδυναμία.

Η τελευταία χρονιά της ζωής ήταν μια βασανιστική, μοναχική ρουτίνα ενδοσκόπησης και τύψεων. Πέθανε στις 16 Σεπτεμβρίου 1977, σε ηλικία 53 ετών. Το φιλμ «Μαρία» αφηγείται τη θλιβερή ιστορία μιας διάσημης γυναίκας που αναζητούσε την αγάπη και την αποδοχή προκειμένου να βρει τον εαυτό της, αλλά την εμπόδιζε ο ίδιος ο μύθος της.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...