Ένα διαφανές μεταλλικό κομπινεζόν, χωρίς σουτιέν, μόνο με ένα φαρδύ μαύρο εσώρουχο. Από πάνω, ριγμένη μια γούνα Alaia. H Kέιτ Μος με σιλουέτα που θυμίζει χαμίνι εμφανίστηκε έτσι στο περίφημο πάρτι του Elite Model Agency για το «Look of the Year» το 1993. Δεν κατόρθωσε τίποτα λιγότερο από το να γίνει η πιο φωτογραφημένη της βραδιάς, να πυροδοτήσει την αδιανόητα μεγάλη καριέρα της στη μόδα και να συμβάλει στην απογείωση της πιο ισχυρής τάσης των ‘90s: του slip dress. Tης τάσης που μόλις επέστρεψε και κυριαρχεί στις κολεξιόν μεγάλων οίκων μόδας.
Το φόρεσαν όλες. Ακόμα και γυναίκες που θα περίμενες να είναι πιο συντηρητικές στις επιλογές τους, όπως η πριγκίπισσα Νταϊάνα, αλλά και η Καρολάιν Μπέσετ Κένεντι που επέλεξε ένα νυφικό slip dress στον γάμο της με τον Τζον Κένεντι τζούνιορ. Και μετά, από το 2000, το φόρεμα κομπινεζόν επέστρεψε στο μπουντουάρ. Εγινε το φόρεμα του cocooning και της αποπλάνησης στην κρεβατοκάμαρα. Oι πιο σημαντικές συντάκτριες μόδας πανηγύρισαν για αυτό που αποκάλεσαν τότε «το τέλος το slut dress» (το φόρεμα του «παλιοθήλυκου»), με τη θρυλική Σούζι Μέντες των New York Times να λέει πως υπάρχει μια γλυκιά ποίηση στα φορέματα που είναι θηλυκά χωρίς να είναι καθόλου προκλητικά.
Η αλήθεια είναι πως ο Toμ Φορντ για τον Gucci, ο Jean Paul Gaultier, αλλά και ο Τζον Γκαλιάνο για τον Dior, πήραν το slip dress και το έκαναν έμβλημα της εκκωφαντικής σεξουαλικότητας. Μούσα τους ήταν η Σοφία Λόρεν με τις καμπύλες της να ξεχειλίζουν από το στενό κομπινεζόν με τις λεπτές μακριές τιράντες και το βαθύ ντεκολτέ. Aλλά και η αξέχαστη εμφάνιση της Ελίζαμπεθ Τέιλορ στο θεατρικό «Λυσσασμένη Γάτα» και στη συνέχεια στην ταινία «Βutterflied 8». Πρόσθεσαν σουτιέν με δαντέλα σε επιθετικά χρώματα, έντονο κραγιόν, δωδεκάποντα στιλέτο και δημιούργησαν μια εικόνα που καμία σχέση δεν είχε με τον φίνο αισθησιασμό της Ζέλντα Φιτσέραλντ όταν το φορούσε στο Παρίσι του μεσοπολέμου, με τις πέρλες της.
Τώρα, οι κορυφαίοι σχεδιαστές μόδας αποφάσισαν πως ήρθε η στιγμή για την επαναφορά του slip dress στις κολεξιόν για την περίοδο «Ανοιξη/Καλοκαίρι 2016». Η τάση της επιστροφής είχε αρχίσει να εμφανίζεται από το 2013 και τώρα κορυφώνεται. Ο σχεδιαστής Δημήτρης Πέτρου, έδειξε ήδη από το καλοκαίρι του 2014 αυτή. Το γενίκευσε μάλιστα παρουσιάζοντας και ένα στυλ πιτζάμα τόσο για τους άντρες όσο και για τις γυναίκες. «Αυτή η τάση έχει μια επανάσταση και μια ελευθερία στον πυρήνα της», λέει στο protagon.gr o Δημήτρης Πέτρου.
«Σίγουρα θέλουμε να είμαστε στιλάτοι, όμως πάντα αναζητούμε και την άνεση. Θέλουμε φιλικά υλικά που αγκαλιάζουν το σώμα, άνετες γραμμές, να μη μας πιέζει το ρούχο.» Τονίζει πως το slip dress, όπως και το πιτζάμα στιλ εξυπηρετούν αυτές τις ανάγκες. Και δεν είναι δύσκολο να το υιοθετήσει κάποιος. «Η αλήθεια είναι πως η γυναίκα δεν θα το φορέσει σε μια στιγμή της επαγγελματικής της ζωής, όμως από το απόγευμα και μετά μπορεί πραγματικά να το απολαύσει. Με ένα τουίστ μεταμορφώνεται. Γίνεται βραδινό φόρεμα με ένα έντονο κραγιόν, σανδάλια και την ιδανική τσάντα. Με ένα σακάκι και μπότες παίρνει άλλη μορφή, όπως και με ένα δερμάτινο περφέκτο ή ένα τζιν χωρίς μανίκια…» προτείνει ο Δημήτρης Πέτρου.
Αυτομάτως δημιουργίες των οίκων Yves Saint Laurent, Balenciaga, Givenchy, Calvin Κlein, Emilio Pucci, Burberry Prorsum φορέθηκαν από σταρ στο κόκκινο χαλί ή σε εμφανίσεις σε τηλεοπτικές εκπομπές και πάρτι. H Kάρι Ουάσιγκτον, πρωταγωνίστρια του δημοφιλέστατου σίριαλ «Scandal» όπου υποδύεται την διαβόητη fixer και ερωμένη του αμερικανού προέδρου, εμφανίστηκε στην εκπομπή του Jimmy Kimmel με ένα δερμάτινο κομπινεζόν του Balenciaga και κατακόκκινο κραγιόν στην πιο σέξι εμφάνιση που έχει κάνει ως τώρα. Το βίντεο από τη συνέντευξη, έγινε viral.
Συνδυασμένα με ζακέτες, με οικολογικές γούνες, με κασμιρένια παλτό, φαρδιά πουλόβερ, με μπότες, τουίντ σακάκια και λεπτές δερμάτινες ζώνες στη μέση, τα φορέματα κομπινεζόν «αψηφούν» το κρύο και προσφέρουν στις γυναίκες έναν απίστευτο συνδυασμό: άνεση, ανεμελιά, αυτοπεποίθηση και ταυτόχρονα την αίσθηση πως είναι πιο αισθησιακές από ποτέ. Αθωότητα και σεξουαλικότητα συνυπάρχουν καθώς το λεπτό μεταξωτό φόρεμα γλιστράει στο σώμα.
To μυστικό βρίσκεται στο μήκος και στο μέγεθος. Αν είναι πολύ κοντό στέλνει λάθος μηνύματα. Το ίδιο αν είναι εφαρμοστό. Προτιμήστε τα μίντι ή τα μακριά, είναι περισσότερο μοντέρνα κυρίως αν έχουν ένα μεγάλο σκίσιμο. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν και οι καμιζόλες, οι μακριές μπλούζες κομπινεζόν που συνδυάζονται εξαιρετικά με ένα φίνο σακάκι ή ένα δερμάτινο και τζιν. Και για όσες φοβούνται πως το τελικό αποτέλεσμα δεν θα είναι ιδιαίτερα κομψό, απλά θυμίζουμε το συγκλονιστικό νυφικό της Καρολάιν Μπέσετ Κένεντι.
Για την ιστορία αναφέρουμε πως τα κομπινεζόν έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση στη δεκαετία του ’20, προκειμένου να στρώνουν καλύτερα τα ρούχα -κυρίως τα πιο στενά- πάνω στο σώμα της γυναίκας. Όταν κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου προέτρεπαν τις γυναίκες να μην φοράνε κορσέ, διότι υπήρχε έλλειψη στα μέταλλα – σχεδόν όλα πήγαιναν στη βιομηχανία όπλων- αυτομάτως οι κορσέδες αντικαταστάθηκαν από τα κομπινεζόν. Στη δεκαετία του ’30 που το μήκος των φορεμάτων άρχισε πάλι να μακραίνει, μάκρυναν και τα κομπινεζόν. Tην επόμενη δεκαετία άρχισε να αλλάζει το στιλ, κυρίως με τη δημιουργία μιας γραμμής που διαχώριζε το μπούστο από τη μέση. Στη δεκαετία του ’50 μπήκε δαντέλα στο ντεκολτέ και στο τελείωμα. Στη δεκαετία του ’60 που οι φούστες κόντυναν, oι μόδιστροι άρχισαν να βάζουν φόδρες στα ρούχα και τα κομπινεζόν μπήκαν στο περιθώριο.
Μέχρι που ήρθε η Κέιτ Μος και όλα άρχισαν ξανά. Το φόρεσαν όλα τα μοντέλα σταρ της εποχής, η δε Σίντι Κρόφορντ επέλεξε ένα κοντό φόρεμα κομπινεζόν για νυφικό. Το 1996, η μεγάλη είδηση στο χώρο της μόδας ήταν πως ο δαιμονικός Τζον Γκαλιάνο ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση του οίκου Dior. Eνα μήνα πριν δείξει την πρώτη συλλογή με την υπογραφή του, το πρώτο του φόρεμα που είδε το παγκόσμιο κοινό, ήταν ένα μακρύ, βαθύ μπλε slip dress που δημιούργησε ειδικά για την πριγκίπισσα Νταϊάνα. Μακρύ, με λεπτές τιράντες και μαύρη δαντέλα, το φόρεσε με το αγαπημένο της τσόκερ από ζαφείρια και πέρλες στο Met Gala στη Νέα Υόρκη.
Από τα πιο διάσημα φορέματα αυτού του στυλ ήταν το νυφικό που φόρεσε η Καρολάιν Μπέσετ στο γάμο της με τον Τζον Κένεντι τζούνιορ . Ένα υπέροχο λευκό μακρύ slip dress που δημιούργησε ο σχετικά άγνωστος ακόμα τότε Ναρκίσκο Ροντρίγιεζ του οίκου Cerruti. Το σχεδίασε ουσιαστικά μαζί με την Καρολάιν και επί δύο μήνες το ετοίμαζαν μέχρι να καταλήξουν στο τελικό στυλ. Η αδικοχαμένη γυναίκα που ήταν σύμβολο μόδας στη Νέα Υόρκη, εργαζόταν στις δημόσιες σχέσεις του οίκου Calvin Klein και πολλοί θεωρούν ότι ήταν επηρεασμένη από το στυλ του οίκου.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News