Τι συνέβη με την ταινία για τη ζωή του Μάικλ Τζάκσον;
Τι συνέβη με την ταινία για τη ζωή του Μάικλ Τζάκσον;
Μια από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες στην ιστορία της μουσικής και του θεάματος, ο «Βασιλιάς της Ποπ» Μάικλ Τζάκσον έφυγε από τη ζωή στις 25 Ιουνίου 2009 σε ηλικία 50 ετών, όταν τον πρόδωσε η καρδιά του. Στη διάρκεια της καριέρας του γνώρισε τεράστια δόξα αλλά εξίσου μεγάλη διαπόμπευση και χλευασμό. Παρ’ όλα αυτά δεν τον εγκατέλειψαν ποτέ οι θαυμαστές του, μάλιστα η περιουσία του, η αξία της οποίας υπολογίζεται σε 2,4 δισ. δολάρια, δεν έπαψε να αυξάνεται αλματωδώς και μετά θάνατον.
Ο Τζον Μπράνκα, «εγκέφαλος» του κληροδοτήματος του Τζάκσον και δικηγόρος του για περίπου τέσσερις δεκαετίες, είναι ο κεντρικός χαρακτήρας σε μια αναμενόμενη ταινία για τη ζωή του θρυλικού ποπ σταρ. Ο Μπράνκα, που αξίζει και ο ίδιος περίπου 100 εκατ. δολάρια, άρχισε να εργάζεται για τον Τζάκσον το 1980 και πέντε χρόνια αργότερα τον βοήθησε να σφραγίσει τη διάσημη αγορά των δικαιωμάτων των τραγουδιών των Beatles.
Ο δημοσιογράφος των Times του Λονδίνου Εντ Πότον γράφει στη βρετανική εφημερίδα ότι γνώρισε τον Τζον Μπράνκα το 2012, μετά τη συνεργασία του με τον σκηνοθέτη Σπάικ Λι για το ντοκιμαντέρ «Bad 25». Ανακηρύσσοντας τον Μάικλ Τζάκσον καλύτερο χορευτή από τον Φρεντ Αστέρ, ο Μπράνκα συνδύαζε την αστική χάρη, το θάρρος και το ατσάλι με έναν τρόπο που μόνο οι ισχυροί Αμερικανοί μπορούν, παρατηρεί ο Πότον.
Σήμερα ο 74χρονος Μπράνκα είναι ο πρωταγωνιστής μιας ταινίας για τον Μάικλ Τζάκσον, η οποία όπως είπε θα γίνει «η βιογραφική ταινία με τα περισσότερα έσοδα και τη μεγαλύτερη αναγνώριση στην ιστορία του Χόλιγουντ». Ωστόσο υπάρχει ένα απρόβλεπτο εμπόδιο. Η κυκλοφορία της ταινίας φέρεται να καθυστερεί επειδή απεικονίζει τον Τζόρνταν Τσάντλερ, ο οποίος το 1993, σε ηλικία 13 ετών, ήταν το πρώτο άτομο που κατηγόρησε τον Τζάκσον για σεξουαλική κακοποίηση.
Ο Τσάντλερ και η οικογένειά του επιβεβαίωσαν έναν διακανονισμό ύψους 20 εκατ. δολαρίων και μια συμφωνία μη αποκάλυψης με τον Τζάκσον το 1994. Οι δικηγόροι του τραγουδιστή, δε, πιστεύεται ότι συμφώνησαν να μην συζητήσουν τις λεπτομέρειες της συμφωνίας ούτε να απεικονίσουν τους Τσάντλερ σε καμία μελλοντική ταινία. Και επειδή λέγεται ότι η βιογραφική ταινία περιλαμβάνει μια αναμέτρηση μεταξύ των Τσάντλερ και της νομικής ομάδας του Τζάκσον, αναμένεται να ξεκινήσουν νέα γυρίσματα τον Μάρτιο, με την ημερομηνία κυκλοφορίας της να έχει ήδη μετατεθεί από τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους για τον Οκτώβριο, αναφέρουν οι Times.
Ενα τέτοιο βασικό λάθος (εάν έχει γίνει) δεν ανταποκρίνεται στην προσοχή και την αποτελεσματικότητα με την οποία ο Μπράνκα και άλλοι έχουν αυξήσει την κληρονομιά του Τζάκσον. Το 2016 η περιουσία του τραγουδιστή αυξήθηκε κατά 825 εκατ. δολάρια, ποσόν το οποίο πιστεύεται ότι είναι το μεγαλύτερο που έχει καταγραφεί από κληροδότημα διασημότητας, ενώ πέρυσι εκτιμάται ότι κέρδισε 600 εκατ. δολάρια μέσω ροών, που περιλαμβάνουν μουσική, δικαιώματα, θεατρικές παραστάσεις και εμπορεύματα. Αυτό έφερε τον Τζάκσον ξανά στην κορυφή του μακάβριου πίνακα του περιοδικού Forbes με τους «πιο ακριβοπληρωμένους διάσημους νεκρούς» (ο τραγουδιστής των Queen Φρέντι Μέρκιουρι είναι Νο 2, ενώ τρίτος έρχεται ο Δρ Σους ένας από τους μεγαλύτερους συγγραφείς και εικονογράφους παιδικών βιβλίων στον κόσμο).
Τα κέρδη, λοιπόν, εισρέουν. Το 2009, το βιντεοσκοπημένο υλικό από τις πρόβες της ομώνυμη μη ολοκληρωμένης περιοδείας «This Is It» του Μάικλ Τζάκσον μετατράπηκε σε ντοκιμαντέρ, που απέφερε 261 εκατ. δολάρια στο box office και το «MJ the Musical», που ανέβηκε στο Μπρόντγουεϊ, στη Νέα Υόρκη, το 2022 και στο Γουέστ Εντ στο Λονδίνο το 2024, τιμήθηκε με τέσσερα βραβεία Τόνι και έχει αποφέρει περισσότερα από 230 εκατ. δολάρια, καθιστώντας το ένα από τα πιο προσοδοφόρα θεατρικά μιούζικαλ στην ιστορία. Πέρυσι, εξάλλου, η Sony αγόρασε τον μισό κατάλογο με τις ηχογραφήσεις του Τζάκσον για περίπου 500 εκατ. λίρες.
Και τώρα έρχεται η ταινία «Μάικλ» με τον Τζαφάρ Τζάκσον να υποδύεται τον θρυλικό τραγουδιστή. Ο Τζαφάρ είναι γιος του αδελφού του Μάικλ, Ζερμέν Τζάκσον και λέγεται ότι του μοιάζει τρομερά. Η σκηνοθεσία, δε, είναι του Αντουάν Φουκουά, που έχει γυρίσει το θρίλερ «Ημέρα Εκπαίδευσης» (2001) με πρωταγωνιστή τον Ντένζελ Ουάσινγκτον, ο οποίος κέρδισε το Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου (ενώ και ο συμπρωταγωνιστής του Ιθαν Χόουκ ήταν υποψήφιος για το Οσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου), και το ιστορικό Emancipation» («Απελευθέρωση», 2022) με το μεγάλο come back του Γουίλ Σμιθ.
Το κληροδότημα, λοιπόν, πάει πολύ καλά, σημειώνει ο Πότoν στους Times. Οι κύριοι δικαιούχοι είναι οι γιοι του Τζάκσον, Πρινς και Μπίτζι, 27 και 22 ετών αντίστοιχα, και η κόρη του Πάρις, 26 ετών, η οποία πέρυσι αποκάλυψε ότι ήταν αλκοολική και εθισμένη στην ηρωίνη, σε απεξάρτηση. Ωστόσο, δεν έχουν λάβει ακόμη την κληρονομιά τους λόγω διαμάχης με την Εφορία.
Στο μεταξύ, οι διαχειριστές αυτού του μεγαθήριου, που κόβει συνέχεια χρήμα, είναι ο δικηγόρος Τζον Μπράνκα και ο λογιστής Τζον ΜακΚλέιν, με την κομβική θέση του Μπράνκα στην ιστορία να τονίζεται από το γεγονός ότι στην ταινία τον υποδύεται ένας γνήσιος σταρ του Χόλιγουντ, ο Μάιλς Τέλερ (γνωστός μεταξύ άλλων από τα «Χωρίς μέτρο», 2014, και «Top Gun: Maverick», 2022).
Ο Μπράνκα έχει επίσης μεσολαβήσει για μεγάλες συμφωνίες με τους Rolling Stones, Aerosmith, Dr Dre, The Eagles και τον Μπέρι Γκόρντι, τον ιδρυτή της Motown Records. Ωστόσο, απολύθηκε από τον Τζάκσον το 2003 μετά από ιδιωτική έρευνα για υποτιθέμενη ροή κεφαλαίων του Τζάκσον, μέσω του Μπράνκα και του διευθύνοντος συμβούλου της Sony Music Τόμι Μότολα, σε λογαριασμούς offshore στην Καραϊβική. Αποδείχτηκε, όμως, ότι οι ισχυρισμοί ήταν ανυπόστατοι και ο τραγουδιστής τον ξαναπροσέλαβε μόλις οκτώ ημέρες πριν πεθάνει. Ορισμένοι, δε, πιστεύουν ότι ήταν μέρος μιας εκστρατείας συκοφαντικής δυσφήμισης για να πειστεί ο Τζάκσον να διώξει τον Μπράνκα.
Ο Τζόρνταν Τσάντλερ, εν τω μεταξύ, έχει εξαφανιστεί από τη δημόσια ζωή. Διάφορα δημοσιεύματα ανέφεραν ότι είχε μετακομίσει στη Νέα Υόρκη, σπούδασε οικονομικά, επένδυσε μέρος του διακανονισμού και άλλαξε το όνομά του. Η μητέρα του, Τζούν, κρατά επίσης χαμηλό προφίλ και ο πατέρας του, Εβαν, υποβλήθηκε σε αρκετές πλαστικές επεμβάσεις για να μεταμφιεστεί και να αποφύγει τους εκδικητικούς θαυμαστές του Τζάκσον. Τελικά, αυτοκτόνησε τον Νοέμβριο του 2009, πέντε μήνες μετά τον θάνατο του Τζάκσον.
Τελικά τι ήταν ο τραγουδιστής; Κακός, επικίνδυνος ή απλά εκκεντρικός; Μία από τις πιο πειστικές υποθέσεις για την ενοχή του εμφανίστηκε στο ντοκιμαντέρ «Leaving Neverland» (2019), στο οποίο ο Γουέιντ Ρόμπσον και ο Τζέιμς Σέιφτσακ ισχυρίστηκαν με ανησυχητικές λεπτομέρειες και αφοπλιστική ειλικρίνεια ότι ο Τζάκσον τους είχε κακοποιήσει σεξουαλικά όταν ήταν παιδιά. Οι Ρόμπσον και Σέιφτσακ εμπλέκονται επίσης σε νομικές διαδικασίες κατά της περιουσίας του Τζακσον. Το 2022, ωστόσο, ο Μπράνκα δήλωσε στην Daily Telegraph ότι το ντοκιμαντέρ ήταν «αποδεδειγμένα ψευδές, καθώς είναι ένα διαφημιστικό σποτ για μια αποτυχημένη αγωγή».
Παρά την δημόσια ταπείνωσή του, ο Μάικλ Τζάκσον έχει -σε μεγάλο βαθμό- γλιτώσει την ακύρωση και πολλοί θαυμαστές του είναι βίαια πεπεισμένοι για την αθωότητά του. Λέγεται, δε, ότι η βιογραφική ταινία τον απεικονίζει σαν θύμα των Τσάντλερ. Οι απόψεις ποικίλλουν πολύ. Ο Εντ Πότον γράφει στους Times ότι το 2019 ρώτησε την Μπάρμπρα Στρέιζαντ, η οποία διατηρούσε φιλικές σχέσεις με τον Τζάκσον τη δεκαετία του 1980, σχετικά με το «Leaving Neverland».
Η Στρέιζαντ απάντησε ότι πίστευε τον Ρόμπσον και τον Σέιφτσακ, αλλά ότι «οι σεξουαλικές ανάγκες του Τζάκσον ήταν οι δικές του σεξουαλικές ανάγκες, που προέρχονταν από την όποια παιδική ηλικία βίωσε ή το όποιο DNA είχε. Μπορείς να τα πεις “κακοποιημένα”, αλλά αυτά τα παιδιά, όπως ακούσατε να λένε [οι ενήλικες Ρόμπσον και Σέιφτσακ], ήταν ενθουσιασμένα που βρίσκονταν εκεί… Αισθάνομαι άσχημα για τα παιδιά. Αισθάνομαι άσχημα για εκείνον», είπε. Λίγες μέρες αργότερα, ωστόσο, η Στρέιζαντ ζήτησε δημόσια συγγνώμη, λέγοντας: «Δεν ήθελα να απορρίψω το τραύμα που βίωσαν αυτά τα αγόρια».
Ο Μάικλ Τζάκσον είναι μάλλον πολύ μεγάλος για να αποτύχει και τα τραγούδια του πολύ καλά για να σταματήσουν να παίζονται. Μπορεί επίσης να έχουμε θαμπωθεί από όλα αυτά τα λαμπερά μεταθανάτια προϊόντα, σημειώνει ο Πότον στους Times και αναρωτιέται επίσης μήπως ο Τζάκσον απλά ανήκει σε μια γενιά πριν από την ακύρωση; Η Τζέσα Κρίσπιν, στο blog της «The Culture We Deserve», έχει διατυπώσει τον ενδιαφέροντα ισχυρισμό ότι «όποιος είχε αποκτήσει πιστούς ακολούθους πριν από την εμφάνιση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι τελικά απρόσβλητος από αυτά». Αυτό, βέβαια, δεν ισχύει για τον Πολ Γκαντ ( τραγουδιστής γνωστός και ως Γκάρι Γκλίτερ, που καταδικάστηκε για σεξουαλική κακοποίηση τριών κοριτσιών 10, 12 και 13 ετών) αλλά μπορεί να ισχύει για τον Μάικλ Τζάκσον και τον Ντέιβιντ Μπόουι, ο οποίος είναι ευρέως αποδεκτό ότι κοιμόταν με ανήλικα κορίτσια.
Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν πολλές αποχρώσεις του δράματος. Ο Τζον Λόγκαν, ο θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος που έγραψε το σενάριο για τη βιογραφική ταινία του Τζάκσον, δήλωσε πέρυσι στους Times για το έργο: «Το απόφθεγμα που έχω κρεμασμένο πάνω από τον υπολογιστή μου είναι “Τίποτα ανθρώπινο δεν είναι ξένο για μένα”. Αυτό κάνουν οι δραματουργοί. Πρέπει να έχεις ενσυναίσθηση για τους πιο τερατώδεις χαρακτήρες, όπως κάνεις για τους πιο εξυψωμένους».
Ακόμα, ο Κόλμαν Ντομίνγκο, ο οποίος υποδύεται τον πατέρα του Μάικλ Τζάκσον, Τζο, δήλωσε πέρυσι ότι η βιογραφική ταινία καταγράφει «τρεις δεκαετίες της ζωής του Μάικλ, φτάνουμε μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000» και ότι η οικογένεια Τζάκσον «είναι μαζί μας για να κάνουμε την πιο περίπλοκη δυνατή ταινία».
Απλά, όμως, παραέγινε περίπλοκη…
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
Γράψτε σχόλιο στο: Τι συνέβη με την ταινία για τη ζωή του Μάικλ Τζάκσον;
Παρακαλούμε, εισάγετε σχόλια μόνο σχετικά με το θέμα. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο ή με περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες και τους όρους χρήσης του protagon.gr δεν θα δημοσιεύονται.Το email σας δεν θα εμφανίζεται.