Το Billboard έδωσε στη δημοσιότητα την πολυαναμενόμενη λίστα με τους πιο κερδοφόρους καλλιτέχνες του 2015 (Billboard Αnnual Top Money-Makers List) και, με μια γρήγορη ματιά, καταλαβαίνει κανείς πως η Τέιλορ Σουίφτ δεν είναι απλώς η πιο ακριβοπληρωμένη και αυτής της χρονιάς – είναι πρώτη με διαφορά.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Κένι Τσέσνεϊ – όχι αρκετά γνωστός στα καθ’ ημάς -, με 39,8 εκατομμύρια δολάρια, ενώ στην τρίτη θέση οι Rolling Stones με 39,6 εκατομμύρια δολάρια. Επονται, σε αρκετά χαμηλότερες θέσεις, ονόματα όπως η Μαντόνα και ο Ελτον Τζον με 12,7 και 12,4 εκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα.
Η Τέιλορ Σουίφτ γεννήθηκε το 1989 και κυκλοφόρησε το πρώτο της άλμπουμ σε ηλικία μόλις 16 ετών. Η δεύτερη δισκογραφική της δουλειά με το όνομα Fearless κυκλοφόρησε το 2008 και της χάρισε δύο Grammy (Album of the Year και Best Country Album), καθιστώντας την την πρώτη εικοσάχρονη καλλιτέχνιδα που κερδίζει τέτοιο βραβείο.
Οι πρωτιές συνεχίζονται και εκτός μουσικών στούντιο: μια θέση στη λίστα με τις πιο ισχυρές γυναίκες του Fortune, όπου οι περισσότερες έχουν ηλικία από 50 έως 60 ετών. Το «1989», το πέμπτο άλμπουμ της αμερικανίδας τραγουδοποιού, έγινε το δεύτερο πιο ευπώλητο άλμπουμ στην Ιστορία των ΗΠΑ.
61, 7 εκατομμύρια δολάρια προέρχονται από την περίφημη περιοδεία της με τίτλο World Tour 1989, 7,2 εκατομμύρια δολάρια από τις πωλήσεις του τελευταίου της άλμπουμ και μόλις 564 χιλιάδες δολάρια από τις υπηρεσίες streaming
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Billboard, η Σουίφτ το 2015 κέρδισε 73.500.000 δολάρια, χωρίς σε αυτό το ποσό να υπολογιστούν τα, ουκ ολίγα, έσοδά της από εμπορικές συμφωνίες με κορυφαίες εταιρείες για διαφημιστικές καμπάνιες (όπως Κeds, Diet Coke και Apple Music).
Από το ποσό αυτό, τα 61, 7 εκατομμύρια προέρχονται από την περίφημη περιοδεία της με τίτλο World Tour 1989, 7,2 εκατομμύρια δολάρια από τις πωλήσεις του τελευταίου της album και μόλις 564 χιλιάδες δολάρια από τις υπηρεσίες streaming. Στοιχείο που δικαιώνει την απόφασή της να αποσύρει όλα τα άλμπουμ της από τη μουσική υπηρεσία Spotify, με το σκεπτικό ότι η δωρεάν διάθεση της μουσικής (έστω και με ένθετα διαφημιστικά μηνύματα, μέρος των εσόδων από τα οποία αποδίδεται ως πνευματικό δικαίωμα στους καλλιτέχνες) στην πραγματικότητα απαξιώνει την καλλιτεχνική υπόστασή τους.
Η εφημερίδα Telegraph, θέλοντας να βάλει μια… τάξη στα έσοδα της κοσμαγάπητης Σουίφτ, συνέκρινε τα κέρδη της με εκείνα της Αντέλ και των One Direction. 20,5 εκατομμύρια δολάρια για την πρώτη, 24,2 εκατομμύρια για την περιώνυμη μπάντα. Για να πλησιάσουν το ποσό που εξασφάλισε η Σουίφτ, χρειάζονται και τα έσοδα των U2, σχολίασε εύστοχα το δημοσίευμα, δηλαδή 21,8 εκατομμύρια δολάρια!
Ωστόσο, για την ιστορία, η χαμηλή θέση της Αντέλ δεν αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα: αφενός βρίσκεται στα μισά της παγκόσμιας περιοδείας της, αφετέρου, αν εξετάσουμε τα κέρδη μόνο από τις πωλήσεις των άλμπουμ της, βρίσκεται με διαφορά στην πρώτη θέση, με 16,3 εκατομμύρια δολάρια έναντι των 7,2 εκατομμυρίων της Σουίφτ.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News