Η επίδειξη που όλοι περίμεναν στο Fashion Week του Παρισιού ήταν αυτή του Χέντι Σλιμάν, καλλιτεχνικού διευθυντή του Saint Laurent, θεωρώντας ότι μπορεί να είναι και η τελευταία του, αφού φήμες θέλουν τον ιδιοφυή σχεδιαστή να ανακοινώνει την αποχώρηση του.
Το τελευταίο κομμάτι που εμφανίστηκε στην πασαρέλα ήταν μια γούνινη κάπα σε σχήμα καρδιάς που πολλοί έσπευσαν να αποκωδικοποιήσουν – είναι σύμβολο αποχωρισμού ή ένδειξη αφοσίωσης στον οίκο που τον έκανε σούπερσταρ αλλά και αυτός ως αντάλλαγμα ανέβασε τα κέρδη των πωλήσεων κατα 26% μόνο τον τελευταίο χρόνο.
Ο Χέντι Σλιμάν ξεκίνησε την καριέρα του ως σχεδιαστής της αντρικής σειράς του οίκου Dior, του Dior Homme, αλλά οι απλές, κολακευτικές γραμμές των κοστουμιών του έγιναν περιζήτητες ανεξαρτήτως φύλου, από τον Ντέιβιντ Μπόουι και τον Καρλ Λάγκερφελντ μέχρι τη Μαντόνα και τη Νικόλ Κίντμαν. Οταν το 2007 παραιτήθηκε, προς έκπληξη πολλών, δεν πήγε σε άλλο οίκο αλλά γύρισε στο εφηβικό του πάθος την φωτογραφία.
Το 2012, αναλαμβάνει τον θρυλικό οίκο Yves Saint Laurent και το πρώτο τολμηρό πράγμα που κάνει είναι πάει κόντρα στην πλούσια κληρονομιά του οίκου, να αλλάξει το όνομα σε απλά Saint Laurent και να μεταφέρει τη βάση της εταιρείας από το Παρίσι στο Λος Αντζελες. Ο Σλιμάν από την αρχή επέλεξε να διατηρήσει μια αμφιλεγόμενη περσόνα, σπάνια δίνει συνεντεύξεις ή μιλάει για τις συλλογές του, ενώ με τους κριτικούς μόδας έχει μια σχέση αγάπης-μίσους , σε δύο είχε απαγορεύσει να έρχονται στις επιδείξεις του, μία εκ των οποίων την είχε αποκαλέσει «νταή του σχολείου», επειδή σχολίασε αρνητικά μια συλλογή του.
Η αλήθεια είναι πως οι συλλογές του λαμβάνουν πάντα μεικτές αντιδράσεις και κριτικές, πολλοί θεωρούν το στιλ του αναμενομένο, αλλά όπως φαίνεται αυτό δεν επηρεάζει καθόλου τις πωλήσεις, ακριβώς το αντίθετο. Ο λόγος απλός, τα ρούχα του είναι πολύ κολακευτικά, κάνουν ακόμα και τα μοντέλα να φαίνονται ψηλότερα και πιο αδύνατα, με αποτέλεσμα οι έμποροι λιανικής και ηλεκτρονικής πώλησης να «τρέχουν» να βάλουν παραγγελίες.
Η ροκ και πανκ αισθητική του Σλιμάν μπορεί να μην έχει πολλούς φανατικούς κριτικούς αλλά έχει όλη την αφρόκρεμα της βιομηχανίας του θεάματος με το μέρος του. Πάντα στην πρώτη σειρά των επιδείξεων βρίσκονται μουσικοί και τραγουδιστές, από τον Μπεκ εως τον Τζάστιν Μπίμπερ και την Lady Gaga και στο κόκκινο χαλί δημιουργίες του έχουν φορέσει σχεδόν όλοι, από τον Σταλόνε εως την Αντζελίν Τζολί και τον Μπραντ Πιτ. Οπως έχει δηλώσει και η Lady Gaga «κατάφερε να κάνει μόδα πάλι το να ντύνεσαι σαν ροκ σταρ».
Η αδυναμία του Σλιμάν για τη μουσική είναι γνωστή, πολλές φορές έχει αναθέσει σε διάσημους μουσικούς να του γράψουν κομμάτια ειδικά για τις πασαρέλες του. Και εδώ ακριβώς εντοπίζεται και η δύναμη του Σλιμάν, έχει ένα συνολικό όραμα για την εταιρεία, από την μουσική των σόου του, τις διαφημιστικές καμπάνιες, μέχρι το στήσιμο των ρούχων στα μαγαζιά ανά τον κόσμο με το οποίο ασχολείται με ευλαβικό τρόπο. Ο Σλιμάν δεν σχεδιάζει απλώς μια συλλογή αλλά σχεδιάζει μια ολόκληρη μάρκα, αφήνοντας το στίγμα του παντού.
Η νέα του συλλογή για το Φθινόπωρο/Χειμώνα 2016, στην οποία για πρώτη φορά δεν χρησιμοποίησε καθόλου μουσική, ήταν ένα ύμνος στην δεκαετία του ’80 και στην αισθητική του Χέλμουτ Νιούτον. Ολα, από τα ρούχα ες το μακιγιάζ των μοντέλων, ήταν σαν να είχαν ξεπηδήσει από τις εμβληματικές εικόνες του θρυλικού φωτογράφου. Παγιέτες, κοστούμια, δερμάτινα μπουφάν με γκλίτερ και τρουκς, μπαλούν φούστες, κιμονό απο δέρμα φιδιού, μεγάλες ζώνες και τεράστιοι ώμοι κατέκλυσαν την πασαρέλα, και είτε σου άρεσαν είτε όχι, δεν μπορούσες να μην τα προσέξεις.
Τα ρούχα δέχτηκαν πάλι διφορούμενες κριτικές, αλλά απέδειξαν πως ο Σλιμάν πέρα από το να δημιουργεί ωραίες εικόνες και ατμόσφαιρα για τον οίκο Saint Laurent είναι και πολύ ικανός ως σχεδιαστής. Κάτι που κάνει την αντικατάστασή του ακόμα πιο δύσκολη…
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News