720
| GettyImages/ Ιdeal Image

Η Βίβλος της Ζιζέλ

Μαρίσσα Δημοπούλου Μαρίσσα Δημοπούλου 18 Δεκεμβρίου 2015, 15:54

Η Βίβλος της Ζιζέλ

Μαρίσσα Δημοπούλου Μαρίσσα Δημοπούλου 18 Δεκεμβρίου 2015, 15:54

«Σέβομαι το σώμα μου, κι αυτό μου ζήτησε να σταματήσω. Είναι ένα προνόμιο να μπορείς να σταματήσεις». Πέρασαν μόλις 10 μήνες από τότε που η βραζιλιάνα μοντέλα, Ζιζέλ Μπύντχεν απογοήτευσε τη βιομηχανία της μόδας και το κοινό της ανακοινώνοντας ότι θα απομακρύνει το ενός μέτρου και 80 εκατοστών σώμα της από την πασαρέλα, δίνοντας τέλος σε μια λαμπερή 20αετή καριέρα. Εγκαταλείποντας, όμως, ένα χώρο στον οποίο αφιερώθηκε από τα 14 της, το πιο ακριβοπληρωμένο μοντέλο στον κόσμο έκανε ένα (τελευταίο) αφιέρωμα σ’ αυτό το λατρεμένο σώμα -και σε 1.000 αγοραστές που έσπευσαν να δώσουν 500 ευρώ για μία «βίβλο» που σήμερα στολίζει το σαλόνι τους.

Η έκδοση της πλούσιας και ακριβής συλλογής «Heavenly Body: the rise and rise of Giselle Bündchen» ανακοινώθηκε από τον οίκο Taschen τον Σεπτέμβριο. Βγήκε στην αγορά πριν από λίγες εβδομάδες σε 1.000 κομμάτια με τη γνήσια υπογραφή της Ζιζέλ και σε άλλα 100 με την, επίσης γνήσια, υπογραφή του δημοφιλούς φωτογράφου, Γιούργκεν Τέλερ. Προτού καν τοποθετηθούν στα ράφια, τα συλλεκτικά βιβλία είχαν εξαντληθεί, όπως αποκάλυψε μετά την πρεμιέρα του βιβλίου ο εκδοτικός οίκος, που είχε δώσει τη δυνατότητα προπαραγγελίας στους καταναλωτές. Και τώρα; Τώρα οι τιμές ανεβαίνουν, με την προοπτική να πιάσουν ακόμα και δύο χιλιάρικα, αν λάβει κανείς υπόψιν άλλα συλλεκτικά κομμάτια του Taschen. Το πρώτο «comeback» έχει προγραμματιστεί για το 2016, στην τιμή των 750 ευρώ.  Όπως και με την πρώτη κυκλοφορία, τα κέρδη θα μεταβιβαστούν στην αγαπημένη, αλλά ανώνυμη, φιλανθρωπική οργάνωση της Ζιζέλ.

Το εξώφυλλο το κοσμεί – τι άλλο – μια γυμνή Ζιζέλ την οποία είχε φωτογραφήσει ο Αμερικανός Ιρβινγκ Πεν το 1999, ενώ στο εσωτερικό βρίσκονται περισσότερες από 350 φωτογραφίες, γυμνές και μη, που έχουν επιλέξει κι επιμεληθεί η ίδια η Ζιζέλ και ο καλλιτεχνικός διευθυντής, Τζιοβάνι Μπιάνκο. Τις εικόνες συνοδεύουν αφιερώσεις και σχόλια των συγγενών, φίλων και συναδέλφων της. Είναι ένας ύμνος στην ομορφιά αλλά και μια σύνοψη της πορείας ενός κοριτσιού που γεννήθηκε το 1980 στην βραζιλιάνικη επαρχία κι έφτασε στην κορυφή της λίστας του Forbes με τα πιο ακριβοπληρωμένα μοντέλα, για να μείνει εκεί τα τελευταία εννιά χρόνια.

Μεγαλώνοντας και παίρνοντας γρήγορα μπόι χωρίς να παίρνει πολύ βάρος, η Ζιζέλ έγινε γνωστή στο σχολείο της με το παρατσούκλι «ελαιόλαδο». Κατά μία ειρωνεία, ο εντοπισμός της από πρακτορείο μόδας έγινε σε μία σχολική εκδρομή, όταν η ίδια ήταν μόλις 14 χρονών.

I am grateful that at 14, I was given the opportunity to start this journey. Today after 20 years in the industry, it is a privilege to be doing my last fashion show by choice and yet still be working in other facets of the business. #firstrunway #14yearsold ??? Sou muito grata por ter tido a oportunidade, aos 14 anos, de iniciar esta jornada. Hoje, após 20 anos nesta carreira, é um privilégio estar fazendo meu último desfile por escolha própria e ainda continuar trabalhando em outras facetas da indústria. #primeirodesfile #14anos

A post shared by Gisele Bündchen (@gisele) on

Οταν έκλεισε τα 17 της, η Ζιζέλ «μάγεψε» τον φωτογράφο Μάριο Τεστίνο πουτην είδε στη Νέα Υόρκη. Εναν χρόνο αργότερα, η ικανότητά της να διασχίζει την πασαρέλα ακόμα και μέσα στο νερό εντυπωσίασε τον σχεδιαστή μόδας, Αλεξάντερ ΜακΚουίν, ο οποίος αμέσως την προσκάλεσε σ’ αυτό που θα εκτόξευε στα ύψη την καριέρα της, το σόου της άνοιξης/καλοκαιριού του 1998, «Βροχή».

Τότε, η εικόνα της «σικ ηρωίδας», που είχε καλλιεργήσει από τις αρχές της δεκαετίας των 90s η βρετανίδα Κέιτ Μος, έδωσε τη θέση της στην αισθησιακή σεξουαλικότητα που επανέφερε στο χώρο της μόδας η καμπυλόγραμμη Ζιζέλ. Πέρασε από περισσότερα από 1.000 εξώφυλλα περιοδικών και περισσότερες από 450 πασαρέλες, συνεργάστηκε με τους μεγαλύτερους οίκους μόδας, έγινε η μούσα του οίκου «Σανέλ» κι ένας από τους Αγγέλους της Victoria’s Secret από το 2000 μέχρι το 2007.

Εν τω μεταξύ, η βραζιλιάνα καλλονή με γερμανικές ρίζες, έχει βρει έναν τρόπο να συνδυάζει τη μόδα με τον ακτιβισμό, και, συγκεκριμένα, με την αδυναμία της, τη χλωρίδα της Λατινικής Αμερικής. Λανσάρισε τη δική της σειρά σαγιονάρων, «Ipanema», το 2007, δημοσιεύοντας μια φωτογραφία όπου ποζάρει η ίδια καλυμμένη, σχεδόν κυριολεκτικά, με νερό, αποσκοπώντας στην ενημέρωση του καταναλωτή σχετικά με τη σημασία και τη συνετή χρήση του νερού. Ένα χρόνο αργότερα, με το ίδιο σκεπτικό, η Ζιζέλ μεταμορφώθηκε σε τροπικό δέντρο του Αμαζονίου για να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές για τις συνέπειες της αποψίλωσης των δασών του Ατλαντικού. Ύστερα από έναν χρόνο και αρκετές ακόμη οικολογικές δραστηριότητες, το 2009, έγινε Πρέσβειρα Καλής Θελήσεως για το Περιβαλλοντολογικό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών.

Δεν θα εγκαταλείψει ούτε την οικολογική της δράση ούτε, φυσικά, τη μόδα. Όπως δήλωσε μετά την τελευταία πασαρέλα της, στο Σάο Πάολο τον περασμένο Απρίλιο, η Πατρίσια Μπούχτεν, η δίδυμη αδελφή της που έχει αναλάβει να την εκπροσωπεί στα μίντια, η Ζιζέλ «θα επικεντρωθεί σε ειδικά προγράμματα και θα αφιερώσει περισσότερο χρόνο στην οικογένειά της», τον σύζυγό της και αστέρα του ράγκμπι, Τομ Μπρέιντι, και τα τρία τους παιδιά. Πράγματι, είναι ένα προνόμιο να μπορείς να σταματήσεις.

Το λεύκωμα «Gisele» επανακυκλοφορεί από τον οίκο Taschen στην τιμή των 750 ευρώ.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...