Οταν οι άνθρωποι μεγαλώνουν, είναι πιο χαλαροί απέναντι σε όλα τα αγχωτικά της ζωής. Αυτό να λέγεται. Παιδιά, καριέρα, έρωτας, υπαρξιακές ανησυχίες, είναι όλα περασμένα, για να τα θυμάσαι ως ευχάριστες αναμνήσεις. Δεν είναι εκεί να σε αγχώνουν και να σε τρελαίνουν. Επίσης το τρίπτυχο «Ποιος είμαι; Πού είμαι; Πού πάω;» δεν σε απασχολεί καν πια. Εχεις μάθει ποιος είσαι κι αν όχι, δεν σε νοιάζει να μάθεις. Το πού είσαι το ξέρεις καλά. Το πού πας δεν θέλεις να το σκέφτεσαι. Αρα ο βίος κυλάει πιο ήσυχα.
Η Μπάρμπρα Στράιζαντ, από μικρή φαινόταν, ως μία γυναίκα με πολλά ταλέντα και πολλά κόμπλεξ. Γοητευτική, όχι ακριβώς όμορφη, αλλά επίμονη να επιβάλλει την εικόνα της, και να διατυμπανίσει αυτή την επιβολή. Ταλαντούχα, εργατική, διανοούμενη και απίστευτα φιλόδοξη. Αν δεν είχε καταφέρει όλα όσα κατάφερε, αν δεν είχε μαζέψει όλα τα βραβεία του κόσμου, έδειχνε αποφασισμένη να κάνει τον κόσμο άνω κάτω.
Τη Μπάρμπρα Στράιζαντ την ξέρουμε όλοι. Από τα τραγούδια και τις ταινίες της. Την ξέρουμε ακόμα κι αν δεν έχουμε ακούσει τα τραγούδια της, ακόμα κι αν δεν έχουμε δει τις ταινίες της. Την ξέρουμε επειδή ποτέ δεν μας άφησε να την αγνοήσουμε. Είναι μια καλλιτέχνης με ποιότητα μεν αλλά και με τέλειο μάρκετινγκ.
Για να είμαι ειλικρινής η μόνη ταινία της που είδα και μου άρεσε είναι «Τα καλύτερά μας χρόνια» (1973), όπου συμπρωταγωνιστεί με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ. (Για τον Ρέντφορντ την είδα!) Ο μεγάλος γόης της εποχής, φυσικά την ερωτεύεται και τρελαίνεται μαζί της, στο σενάριο. Φυσικά, και σ΄αυτή την ταινία ακόμη, η Μπάρμπρα Στράιζαντ, κάνει την έξυπνη και τη δυναμική. Μένει μόνη της στο τέλος, διότι όπως λέει η ίδια «Οι δυναμικές γυναίκες μένουν πάντα μόνες στο τέλος της ταινίας». Αλλά δεν νιώθει καθόλου απόρριψη. Ο γόης της εποχής, δεν μπορεί να την ακολουθήσει στον αγώνα για τις τίμιες ιδέες της. Αυτός είναι ο λιπόψυχος. Εκείνη είναι η σούπερ γυναίκα!
Να, όλα αυτά βαριέμαι και πάντα βαριόμουν στη Μπάρμπρα Στράιζαντ και γι’ αυτό ποτέ δεν της έδωσα ιδιαίτερη σημασία.
Επεσε όμως στα χέρια μου η πρόσφατη συνέντευξή της, στο αμερικανικό περιοδικό μόδας, Χόλιγουντ και τέχνης, «W». Εκεί μίλησε και φωτογραφήθηκε με αφορμή την περιοδεία για το άλμπουμ της «Encore: Movie Partners Sing Broadway». Στον εν λόγω δίσκο τραγουδάει διάφορα τραγούδια από ταινίες με άλλους ηθοποιούς. Στο δημοσίευμα αναφέρεται πως όλη η τουρνέ της σούπερ σταρ είναι sold out.
Εμφανίζεται λοιπόν στο εξώφυλλο του περιοδικού, η 74χρονη Στράϊζαντ με διχτυωτό καλσόν, λευκό ανδρικό πουκάμισο και γραβάτα. Ισια μαλλιά και διακριτικό μακιγιάζ. Το θέαμα είναι μάλλον καλό. Φωτογράφος είναι ο Στίβεν Μαϊζέλ, ένας από τους σημαντικότερους της εποχής μας στη μόδα.
Η δημοσιογράφος Λιν Χέρσμπεργκ που της πήρε τη συνέντευξη, το προηγούμενο βράδυ της φωτογράφισης, πήγε να τη δει στη σουίτα της στο Waldorf Astoria (εκεί μένει πάντα όταν είναι στη Νέα Υόρκη) και η σταρ την υποδέχτηκε με μαύρο κολάν και φαρδύ μαύρο πουλόβερ. «Ηταν τέλεια!», γράφει. Η Στράϊζαντ εκείνο το βράδυ ταλαιπωρούσε τους στιλίστες. «Κόντυνε αυτό», «μάκρυνε αυτό», «έτσι αυτό», «όχι έτσι εκείνο κτλ.», αυτό που δεν θέλεις να σου τύχει όταν δουλεύεις με διάσημους. «Εχει άποψη για όλα, και την επιβάλλει, όπως έκανε πάντα. Όμως έχει δίκιο», αναφέρει η δημοσιογράφος.
Τελικά στη συνέντευξη η Μπράμπρα Στράιζαντ δεν λέει τίποτα για την τουρνέ, ούτε για τη συνεργασία της με τους άλλους καλλιτέχνες στο τελευταίο άλμπουμ της. Στόχος της συνέντευξης ήταν να γίνει μια μικρή έμμεση αναγγελία της επερχόμενης αυτοβιογραφίας της. Τίποτα περισσότερο. Όμως οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις σε βάζουν στο «αυτοβιογραφικό» κλίμα.
Ποια ήταν η πρώτη οντισιόν; Ποιο ήταν το πρώτο αντρικό φιλί; Τι φορούσε στο πρώτο Οσκαρ; Τι φορούσε στο δεύτερο Οσκαρ; Ποιον σταρ του σινεμά ερωτεύτηκε; (Τον Μάρλον Μπράντο… τον οποίο κάλεσε σπίτι της, εκείνος της ζήτησε να του τραγουδήσει όλα τα τραγούδια του σόου της, κατ’ ιδίαν –για να μην ξεχνάμε το ταλέντο!– και μετά είδαν ταινία).
Πώς είναι οι δυναμικές γυναίκες που παίζει πάντα στις ταινίες της; (Όπως όλες οι άλλες μόνο που έχουν άποψη… και μένουν μόνες στο τέλος της ταινίας).
Αλλά εκείνη, μας θυμίζει ότι, δεν έμεινε μόνη τελικά στη ζωή: παντρεύτηκε το 1998 τον ηθοποιό και παραγωγό Τζέιμς Μπρόλιν (πατέρα του Τζος Μπρόλιν), τον οποίο γνώρισε σε ραντεβού στα τυφλά, και με τον οποίο είναι μαζί και σήμερα. Ο πρώτος της σύζυγος (ηθοποιός Ελιον Γκόλντσταϊν), δεν αναφέρεται καθόλου – σαν να μην υπήρξε ποτέ.
Κι αν είχε κανείς μας την απορία τι τραγουδάει στο μπάνιο της – όχι δεν τραγουδάει τίποτα. Τραγουδάει μόνο επαγγελματικά.
Η συνέντευξη κλείνει με μια νοσταλγική εικόνα: η Μπάμπρα Στράιζαντ μικρό, φτωχό κοριτσάκι, που δεν είχε κούκλες, και γι’ αυτό η μαμά του αγοριού που της έδωσε το πρώτο της φιλί, της έπλεξε ένα σκουφάκι κι ένα φουστανάκι για να τα φορέσει στο παγούρι και να μοιάζει το θερμός με κούκλα. Τα ρουχαλάκια ήταν ροζ. «Ένα ιδιαίτερο ροζ». Πιο κλισέ πεθαίνεις. Τώρα είναι αυτό κουλ; Όχι. Και ποτέ δεν ήταν.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News