824
Το online start-up ανθοπωλείο προτείνει μοναδικές ανθοδέσμες για τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου. Ας παίρνουμε ιδέες και στην Ελλάδα, για να μην χρειάζεται να μιλάμε για κλειστά ανθοπωλείακ | Facebook / Floracracy

«Λουλουδοκρατία»: Eνα αλλοιώτικο ανθοπωλείο

Protagon Team Protagon Team 14 Φεβρουαρίου 2021, 11:15
Το online start-up ανθοπωλείο προτείνει μοναδικές ανθοδέσμες για τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου. Ας παίρνουμε ιδέες και στην Ελλάδα, για να μην χρειάζεται να μιλάμε για κλειστά ανθοπωλείακ
|Facebook / Floracracy

«Λουλουδοκρατία»: Eνα αλλοιώτικο ανθοπωλείο

Protagon Team Protagon Team 14 Φεβρουαρίου 2021, 11:15

Η πανδημία άλλαξε τη ζωή και τις συνήθειές μας με πολλούς τρόπους. Κόπηκαν τα πάρτι γενεθλίων και τα brunch της Κυριακής (αχ πόσο τα νοσταλγώ), τα οικογενειακά τραπέζια για την αναγγελία εγκυμοσύνης μεταξύ τυρού και αχλαδιού («μαμά μπαμπά θα αποκτήσετε επιτέλους το εγγονάκι που τόσο λαχταράτε») και οι έξοδοι φιλενάδων τύπου Sex and the City («Κορίτσια, χώρισα πάμε το βράδυ για ένα ποτό;»). Ο χρόνος κυλάει όμως και γεγονότα συμβαίνουν σε μας και στους δικούς μας, μόνο που δεν μπορούμε να τα μοιραστούμε από κοντά. Οπότε τι κάνεις; Στέλνεις λουλούδια. Γιατί σε όλους αρέσουν. Τα ωραία μπουκέτα,είναι πάντα μια ευχάριστη έκπληξη ειδικά όταν συνοδεύεται από ένα τρυφερό μπιλιέτο. Το δύσκολο μέρος είναι ο ποιοτικός έλεγχος…

Παραγγέλνεις για παράδειγμα μια σύνθεση σε σχήμα κουταβιού για τη γιαγιά σου, που απέκτησε μωρό σκυλάκι και μαθαίνεις ότι παρέλαβε μια μπάλα από μισοπεθαμένα χρυσάνθεμα με δυο πλαστικά ματάκια καρφωμένα ανάμεσά τους. Χάλια. Αρκεί κάτι τέτοιο για να χάσεις την εμπιστοσύνη σου στη βιομηχανία αποστολής λουλουδιών, που μπορούν να πάνε από τη διπλανή πόρτα μέχρι την άλλη άκρη του κόσμου, όπως διαφημίζουν πολλά ανθοπωλεία online. Να που όμως υπάρχει ένα νέο υπέροχο λουλουδένιο concept, που ακούει στο όνομα Floracracy, γράφει η Ρέιτσελ Ράτσκα στο Fast Company.

Η ανθοδέσμη της Σάρα-Ιβα Μαρκέζε συνοδεύεται από το ανάλογο μαροκινό βάζο

Η Σάρα-Ιβα Μαρκέζε, διευθύνουσα σύμβουλος της start-up Floracracy και ιδρύτριά της μετά τις σπουδές της σε θέματα πολέμου (!) και στη διεθνή ασφάλεια,  βρέθηκε σε μια παρόμοια κατάσταση, όταν έκανε παραγγελίες λουλουδιών για τον γάμο της και για την κηδεία της γιαγιάς της. Απογοητευμένη από την εμπειρία, διαπίστωσε τον προκλητικό διχασμό στη βιομηχανία αποστολής λουλουδιών: από τη μια υπάρχει η επιθυμία να αγοράσει κανείς κάτι πολύ προσωπικό και από την άλλη η απόλυτη έλλειψη εμπιστοσύνης για το αν αυτό που θα λάβεις (ή θα στείλεις) είναι αυτό που παράγγειλες.

Η Floracracy, το online ανθοπωλείο της, ξεκίνησε να λειτουργεί επίσημα τον περασμένο Οκτώβριο με χρηματοδότηση 1,02 εκατ. δολαρίων. Και χρησιμοποιεί ένα λογισμικό -εκκρεμεί το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας- βασισμένο σε αλγόριθμους που υποστηρίζονται από έρευνα, για να καθορίσει τι πραγματικά εννοείς όταν λες π.χ. ότι θέλεις μια «μποέμικη» σύνθεση για τη μητέρα σου. Για παράδειγμα, όταν λες «ευφάνταστη», η Μαρκέζε σε κατευθύνει σε ιστορικά δεδομένα που διευκρινίζουν ότι αυτό σημαίνει «ψηλά λουλούδια» σε «ανοιχτό κίτρινο χρώμα». Οι περισσότεροι άνθρωποι, λέει η Μαρκέζε τείνει να επιλέγουν λουλούδια που υπήρχαν έξω από το σπίτι τους όταν ήταν παιδιά ή σε χρώματα και σχήματα που έχουν συνδέσει με κάποια ανάμνηση.

Κάρτα με πληροφορίες για τη γλώσσα των λουλουδιών

Οι πελάτες της ακολουθούν μια διαδικασία βήμα προς βήμα για να προσδιορίσουν το επιθυμητό στυλ, το σχήμα της σύνθεσης, το μέγεθος και τον σκοπό της. Στη συνέχεια, η ιστοσελίδα προτείνει ένα δείγμα, στο οποίο ο πελάτης μπορεί να επέμβει αλλάζοντας μεμονωμένα λουλούδια ή επιτρέπει στο ανθοπωλείο να δημιουργήσει μια σύνθεση με βάση τα διαθέσιμα άνθη και μια επιμελημένη λίστα χρωμάτων.

Η Ρέιτσελ Ράτσκα το δοκίμασε. Αφού πέρασε αρκετό χρόνο ψάχνοντας στην ιστοσελίδα, έστειλε στη μητέρα της τη «Τζέιν», μια ρουστίκ σύνθεση με λευκές νεραγκούλες, τουλίπες και ροζ τριαντάφυλλα. Δίστασε να προχωρήσει όταν είδε ότι μια μεσαίου μεγέθους παραγγελία, με περίπου 35 άνθη, κόστιζε 275 δολάρια, αλλά η υπόσχεση για «ένα βάζο από φυσητό γυαλί που κατασκευάζεται στο διάσημο εργοστάσιο Verre Beldi στο Μαρόκο» και η άμεση δωρεάν αποστολή μαλάκωσε κάπως το σοκ της τιμής.

Η μητέρα της έμεινε έκπληκτη όταν έφτασε στην πόρτα της ένα μεγάλο κουτί, μέσα στο οποίο υπήρχε ένα μπουκέτο τυλιγμένο σε ιαπωνικό λινό Furoshiki, ένα φυλλάδιο για τη γλώσσα των λουλουδιών του μπουκέτου της, ένα μικροσκοπικό χρυσό ψαλιδάκι και ένα σημείωμα, που έγραφε «Σ ‘αγαπώ και μου λείπεις» .

Οι ανθοδέσμες δημιουργούνται με τη βοήθεια ενός αλγόριθμου

Η εμπειρία του ξετυλίγματος ήταν μοναδική. Η μαμά της Ράτσκα διάβασε κάθε κομμάτι της συσκευασίας, τα περισσότερα από τα οποία συνοδεύονται από έξυπνες ιδέες για το πώς μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν. (Μάλιστα εάν δωρίσει ο παραλήπτης το βάζο του στο καταφύγιο θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας της περιοχής του, η Floracracy θα δωρίσει τα λουλούδια…) Ενθουσιάστηκε από το μέγεθος της πρασινάδας και σύντομα άρχισε να στέλνει στην κόρη της φωτογραφίες του βάζου Verre Beldi, που τοποθέτησε πάνω στον πάγκο της.

Η ανθοδέσμη έφτασε στον προορισμό  της μια μέρα νωρίτερα από ό,τι είχε ζητήσει η Ρέιτσελ Ράτσκα και ήταν όπως ακριβώς την είχε φανταστεί: πλούσια και ακριβή. Μια εβδομάδα αργότερα η ανθοδέσμη «Jane» εξακολουθούσε να είναι σχεδόν ανέπαφη και η μαμά της φρόντιζε να την ενημερώνει τακτικά για το πόσο φρέσκα ήταν ακόμη τα λουλούδια, και για το πώς κλάδευε ό,τι μαραινόταν με το χρυσό ψαλιδάκι.

Συμπέρασμα: Το Floracracy είναι μεν ακριβό (Οι ανθοδέσμες του κυμαίνονται από 155 – 375 δολάρια) αλλά αξίζει τα λεφτά του και η αξιοπιστία είναι το νούμερο ένα ατού online ανθοπωλείου. Πάρτε, λοιπόν, ιδέες.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News