Από το 1905 κρατάει η κολώνια της Γενεύης. Εκεί, στο Palexpo, στην καρδιά της πόλης, χτυπά εδώ και δεκαετίες η καρδιά των κατασκευαστών αυτοκινήτου. Τα πιο σημαντικά λανσαρίσματα, οι πρεμιέρες, τα εντυπωσιακά περίπτερα, οι ωραίες γυναίκες σε ρόλο ντεκόρ στα περίπτερα, σύσσωμος ο δημοσιογραφικός κόσμος, οι CEO, όλοι είναι εκεί. Ή, μάλλον, ήταν. Η χρήση παρατατικού έχει, κατ΄αρχήν, να κάνει με το ότι τα εκτυφλωτικά της φώτα έχουν παραμείνει με κατεβασμένους τους διακόπτες από το 2019, όταν το Σαλόνι πραγματοποιήθηκε για τελευταία φορά, ελέω Covid.
Για μια χώρα που ναι μεν βρίσκεται στην καρδιά της Ευρώπης αλλά δεν διαθέτει δική της αυτοκινητοβιομηχανία, η Γενεύη θέλει να διατηρεί πάση θυσία τη σύνδεσή της με τις εξελίξεις μέσω του δικού της, έστω, Σαλονιού. Μέχρι πριν μερικές ημέρες όλα έδειχναν πως αυτή τη φορά ο προγραμματισμός για την άνοιξη του ’22 (η Γενεύη είναι το πρώτο μεγάλο ευρωπαϊκό motor show κάθε χρονιάς) δεν θα έπεφτε έξω.
Ωστόσο, δυστυχώς ήρθε η επίσημη ανακοίνωση για την αναπόφευκτη ακύρωση. Όπως είπαν χαρακτηριστικά οι υπεύθυνοι της GIMS, «Η απόφαση για το 2022 ελήφθη με γνώμονα το συμφέρον τόσο των κατασκευαστών αυτοκινήτων όσο και των φίλων της αυτοκίνησης». Ο λόγος; Ό,τι έγινε και στις προηγούμενες δύο χρονιές (2020, 2021). Πρώτον, το θέμα του κορονοϊού και των περιορισμών των Ελβετών για συγκεντρώσεις με περισσότερα από 1.000 άτομα. Και δεύτερον, για πρώτη φορά, ένας νέος απρόβλεπτος παράγοντας, αυτός της έλλειψης ημιαγωγών. Κοινώς, τσιπ. Όπως γράφαμε πρόσφατα, η αυτοκίνηση, όπως γενικότερα η ψηφιακή βιομηχανία (κινητά, κονσόλες, τηλεοράσεις), πλήττεται βαθιά από την περιορισμένη προσφορά και οι κατασκευαστές είναι αντιμέτωποι με μεγάλες καθυστερήσεις.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της GIMS δήλωσε με αφορμή την ακύρωση: «Πολλοί εκθέτες ανέφεραν ότι οι αβεβαιότητες που προκαλούνται από την πανδημία της Covid καθιστούν αδύνατη τη δέσμευσή τους για τo Σαλόνι της Γενεύης το 2022. Είναι γνωστός ο αντίκτυπος από την τρέχουσα έλλειψη ημιαγωγών (semiconductors) στους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η κρίση αυτή είναι πιθανό να συνεχιστεί και το επόμενο έτος με αρνητικές επιπτώσεις στη βιομηχανία. Σε αυτές τις αβέβαιες εποχές, πολλές εταιρείες δεν μπορούν επομένως να δεσμευτούν ότι θα συμμετάσχουν στην Έκθεση».
Έτσι ακριβώς είναι. Κάντε και μόνοι σας το τεστ: αν τυχόν πάτε σε μια ελληνική αντιπροσωπεία για να αγοράσετε ένα καινούργιο αυτοκίνητο σήμερα, το πιθανότερο είναι πως θα βρεθείτε με ένα χρόνο παράδοσης για το νέο σας όχημα μεταξύ έξι και οκτώ μηνών. Όπως μου έλεγαν πρόσφατα επίσημοι αντιπρόσωποι της Αθήνας, διαφορετικών εταιρειών, «αν δεν δούμε αριθμό πλαισίου για κάποια παραγγελία μέσα από το σύστημα, δεν μπορούμε να πούμε στον πελάτη πότε θα παραλάβει το αυτοκίνητό του». Χοντρικά, λοιπόν, οι καθυστερήσεις βρίσκονται στο εξάμηνο, εκτός αν υπάρχει κάποιο αυτοκίνητο στην έκδοση, το χρώμα και τον εξοπλισμό που συμπίπτει να θέλετε και βρίσκεται ήδη στο τελωνείο.
Ενδεικτικό είναι πως και η πιο γνωστή έκθεση που διοργανώνεται στην Ελλάδα, η λεγόμενη «Αυτοκίνηση», σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση ακυρώθηκε για τώρα, φθινόπωρο του ’21 που ήταν να πραγματοποιηθεί, και πήρε αναβολή για την άνοιξη του ’22.
Μ΄αυτά και μ’ αυτά, ενόψει καθυστερήσεων στα εργοστάσια, στις παραδόσεις αλλά και δυσκολιών μετακίνησης εντός Ευρώπης λόγω Covid, για μία ακόμη φορά, Γενεύη γιοκ. Σκρολάρετε, γκουγκλάρετε, χαζέψτε στις εκθέσεις και καλή υπομονή.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News