Μα, είναι δυνατόν μια όμορφη και δυναμική γυναίκα που έχει ζήσει έναν συναρπαστικό έρωτα με τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι να ξεπέσει σε σύζυγο του… Ζακ Σιράκ; Βεβαίως, αρκεί να λέγεται Κατρίν Ντενέβ και να υποδύεται σε φιλμ τη συμβία του μακαρίτη προέδρου της Γαλλίας. Διότι στην κανονική ζωή τρόπος να συμβεί τέτοιο… θαύμα δεν υπάρχει.
Η παραμένουσα γοητευτική grande dame του γαλλικού κινηματογράφου μίλησε στην Corriere della Sera με αφορμή την προβολή στη Ρώμη, στο πλαίσιο αφιερώματος στο νέο γαλλικό σινεμά, της ταινίας «Bernadette» της Λεά Ντομενάκ, ενός φιλμ που πραγματεύεται τη ζωή της συζύγου του Σιράκ (η πραγματική Μπερναντέτ Σιράκ απεβίωσε το 2019).
Η Ντενέβ είπε στον ιταλό συνομιλητή της πολλά και διάφορα, αλλά με λιτό στυλ, σχεδόν αποφθεγματικό, μπορεί και λίγο βαριεστημένο. Πάντως δήλωσε απερίφραστα ότι της λείπει το κλασικό ιταλικό σινεμά, δηλαδή η σύμπραξη των Γάλλων σε εκατοντάδες ιταλικές ταινίες, καθώς «δεν υπάρχουν πλέον συμπαραγωγές και οι γαλλίδες και γάλλοι ηθοποιοί δεν εργάζονται εκεί».
Επειδή η ντίβα έστησε μία ώρα τον Μιλανέζο για τη συνέντευξη, αυτός είπε να της κάνει μια «σκληρή» ερώτηση, τάχα υπαινικτική του πανδαμάτορος χρόνου που κυλάει αδιάκοπα και αδίστακτα και για την ίδια. Τη ρώτησε, λοιπόν, πώς νιώθει που συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη γέννηση του Μαστρογιάνι, με τον οποίο απέκτησε την κόρη της Κιάρα. Η απάντηση της Ντενέβ ήταν αφοπλιστική: «Για μένα δεν σημαίνει τίποτα, αφού ο Μαρτσέλο δεν ήταν 100 ετών». Ετσι ακολούθησε αμέσως… αλλαγή θέματος.
Ερώτηση: «Βλέπετε ξανά τις ταινίες σας;» Απάντηση: «Πέντε λεπτά, όταν τύχει να τις παίζει η τηλεόραση. Εχω πάντα πάρα πολλά πράγματα να κάνω». Ωστόσο υπήρξε και ερώτηση (με αποσιωπητικά) περί χωροχρόνου, η οποία κίνησε κάπως το ενδιαφέρον της Ντενέβ. «Πάντα λέγατε ότι δεν σκέφτεστε το παρελθόν και το μέλλον, αλλά ότι ζείτε το παρόν» ξεστόμισε ο συντάκτης.
Η Ντενέβ του χάρισε μερικές αράδες παραπάνω για το θάρρος του: «Ηταν ένας τρόπος να αποφεύγω τις συζητήσεις για το παρελθόν, αλλά και για το αύριο, το οποίο αγνοώ. Είχα υπέροχες εμπειρίες, υπάρχουν ταινίες του Τριφό ή του Τεσινέ που μου αρέσουν, υπάρχει λίγη νοσταλγία για φίλους που δεν είναι πια μαζί μας και για την οικογένεια. Αλλά, ακόμη και έτσι, παραμένω αφοσιωμένη σε αυτό που πρέπει να κάνω».
Τι λένε τα κομπιούτερ και οι αριθμοί
Αλλά δεν σταμάτησε. Η Ντενέβ ήθελε να σχολιάσει και το παρόν. Το έκανε με τον τρόπο του Μητροπάνου στο τραγούδι «Ρόζα» των Αλκαίου-Μικρούτσικου: «Σήμερα δεν μπορούμε να πούμε τίποτα, μπορούμε να μιλάμε μόνο για αριθμούς. Υπάρχουν άνθρωποι που επεξεργάζονται ανωνύμως οποιαδήποτε είδηση στο ίντερνετ. Οπότε καλύτερα να μιλάς λιγότερο, να μη λες τίποτα».
Κατόπιν αυτών, αναγκαστικώς η κουβέντα κατέληξε στα του φιλμ «Bernadette». Η Ντενέβ είπε ότι δεν είναι βιογραφία αλλά κωμωδία, διευκρινίζοντας ότι η ίδια απεχθάνεται τις φιλμικές βιογραφίες. Φυσικά υπάρχουν ρεαλιστικά στοιχεία στο έργο, όπως οι απιστίες του Σιράκ, η διαχείρισή τους από την Μπερναντέτ, ακόμα και η σπερμολογία περί σχέσης του γάλλου προέδρου με την ιταλίδα ντίβα Κλάουντια Καρντινάλε. Μάλιστα κάποια σκηνή περιγράφει το χάος που συνόδευσε τον θάνατο της βρετανίδας πριγκίπισσας Νταϊάνα στο Παρίσι, σε περίεργο τροχαίο, όταν όλοι έψαχναν τον Σιράκ και δεν τον εύρισκαν.
«Ηταν μια φήμη. Αυτή [η Καρντινάλε] και ο Σιράκ ήταν πολύ καλοί φίλοι, αυτό είναι σίγουρο. Η Μπερναντέτ πήρε κάποια μορφή κοινωνικής εκδίκησης για τις απιστίες του συζύγου της. Ο Σιράκ ήταν δυσκίνητη φιγούρα. Η Μπερναντέτ ήταν διακριτική, έξυπνη και ντροπαλή, δεν ένιωθε άνετα σε θεσμικό ρόλο. Ηταν μια κλασική γυναίκα, αλλά με δικό της τρόπο να βλέπει τα πράγματα. Και υποστήριξε τον Σαρκοζί όταν ο Σιράκ τον κατηγορούσε».
Δύο δεξιοί άνδρες, σχολίασε η Corriere, και αμέσως επιχείρησε «πολιτικά» ρωτώντας την Ντενέβ αν η Μπερναντέτ του φιλμ θυμίζει κάπως τη Μαρίν Λεπέν. Η απάντηση είχε νεύρο: «Τι φρικτό!… Οχι, απολύτως όχι! Η Μπερναντέτ ήταν συντηρητική, όμως δεν είχε καμία σχέση με τη Μαρίν Λεπέν».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News