Εγκατέλειψε τα εγκόσμια νεότατη, μόλις 33 χρόνων, μαζί με τη μεγαλύτερη, ηλικίας 35 ετών, αδελφή της και τον 38χρονο σύζυγό της, τον Τζον Φ. Κένεντι Τζούνιορ, τη νύχτα της 16ης Ιουλίου του 1999, όταν εκείνος έχασε τον έλεγχο του αεροσκάφους που πιλόταρε, με συνέπεια να συντριβεί στα σκοτεινά νερά της νήσου Μάρθας Βίνγιαρντ, ανοιχτά της Μασαχουσέτης. Ωστόσο, παρά τον τραγικό θάνατό της, η Κάρολιν Μπεσέτ-Κένεντι κέρδισε τελικά μια ιδιότυπη αθανασία.
Οπως θυμίζει ο Ματέο Περσιβάλε της Corriere della Sera, ήταν μια από τις πιο όμορφες, στιλάτες και διάσημες γυναίκες στον κόσμο, αγαπημένη των κορυφαίων οίκων μόδας, καθώς είχε ήδη προλάβει να αναδειχθεί και να καθιερωθεί ως σύμβολο αυτού που σήμερα είναι γνωστό ως «quite luxury» (διακριτική πολυτέλεια) και κάποτε το αποκαλούσαν «φινέτσα».
Η Κάρολιν Μπεσέτ-Κένεντι υπήρξε ένα από τα σύμβολα της μόδας, μαζί με την πριγκίπισσα Νταϊάνα, την τελευταία δεκαετία του 20ού αιώνα. Οσον αφορά την επίδρασή της, η νεαρή γυναίκα που από απλή πωλήτρια σε ένα κατάστημα Kalvin Klein σε εμπορικό κέντρο της Μασαχουσέτης κατέληξε να είναι επικεφαλής διαφήμισης και δημοσίων σχέσεων του κεντρικού καταστήματος του περίφημου αμερικανικού οίκου μόδας στο Μανχάταν, είχε εντρυφήσει στη μελέτη του στιλ των κατεξοχήν εκπροσώπων της παλιάς high society της Αμερικής, των αποκαλούμενων «Κύκνων» του Τρούμαν Καπότε, δηλαδή των κομψών, στιλάτων, πλούσιων και διάσημων κυριών του διεθνούς τζετ σετ που συνόδευαν τον συγγραφέα στα πιο εκλεκτά πάρτι της υψηλής κοινωνίας.
Η ίδια επεδίωξε και κατάφερε να ανανεώσει το στιλ ειδώλων όπως η Σλιμ Κιθ και η Μπέιμπ Πάλεϊ, η Αν Γούντγουορντ, η Σ.Ζ. Γκεστ και η Πάμελα Χάριμαν, συνδυάζοντάς το με εκείνο των πρωτοπόρων της μόδας στα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1990, του Γιότζι Γιαμαμότο, της Ρέι Καβακούμπο (ιδρύτριας του οίκου Comme des Garcons) και του Χέλμουτ Λανγκ, μεταξύ άλλων.
Σε αυτό το πλαίσιο δεν προκαλεί εντύπωση ότι σχεδόν 25 χρόνια μετά τον χαμό της, η σύζυγος του JFK Jr. εξακολουθεί να απασχολεί και να επηρεάζει ακόμη τον ευρύτερο κόσμο της μόδας. Απόδειξη αποτελούν δύο νέες εκδόσεις που την εξυμνούν από στιλιστική άποψη.
Πριν λίγους μήνες κυκλοφόρησε το «CBK: Carolyn Bessette Kennedy, A Life in Fashion», το πρώτο βιβλίο της βρετανίδας δημιουργικής διευθύντριας και επιμελήτριας μόδας Σουνίτα Κούμαρ Νερ, στις σελίδες του οποίου αποτίνει φόρο τιμής στη διαχρονική ομορφιά, στο ξεχωριστό, αβίαστο στιλ και στη σημαντική κληρονομιά της αδικοχαμένης Κάρολιν Μπεσέτ-Κένεντι.
Την έκδοση προλογίζουν η Γκαμπριέλα Χερστ, βραβευμένη σχεδιάστρια μόδας της Πρώτης Κυρίας των ΗΠΑ, Τζιλ Μπάιντεν, και της αντιπροέδρου της χώρας, Κάμαλα Χάρις, και ο Εντουαρντ Ενινφουλ, διευθυντής της βρετανικής Vogue, ενώ στις σελίδες τους η συγγραφέας εξηγεί πώς η Κάρολιν Μπεσέτ-Κένεντι, μην έχοντας ακόμη βρει τη φωνή της μπροστά στις κάμερες ως σύζυγος του Τζον-Τζον, επέλεξε να χρησιμοποιήσει τη μόδα και το στιλ ως κατεξοχήν μέσα έκφρασής της.
Τη CBK επικαλείται και η Εϊμι Σμίλοβιτς, ιδρύτρια του αμερικανικού fashion brand TiBi και συγγραφέας του The Creative Pragmatist Book, ενός βιβλίου που επιχειρηματολογεί υπέρ μιας «ισορροπίας μεταξύ νεωτερικότητας και λειτουργικότητας» στη μόδα, με σημείο αναφοράς τις πρωτοποριακές στιλιστικές επιλογές της Κάρολιν Μπεσέτ-Κένεντι.
Χάρη στην προσοχή της στη λεπτομέρεια, στην αυστηρή χρωματική παλέτα της και στις μοναδικές, απροσδιόριστες εμφανίσεις της (συνήθιζε να αφαιρεί τις υφαντές ετικέτες με τις επωνυμίες των ρούχων της) η Κάρολιν Μπεσέτ-Κένεντι κατέστη συνώνυμο της φινέτσας. Αντί να συμμορφωθεί προς τα όποια τυπικά αριστοκρατικά στιλιστικά πρότυπα, όπως αναμενόταν από μια γυναίκα της θέσης της που μόλις είχε εισέλθει σε μια πολιτική δυναστεία των ΗΠΑ, επέλεξε να κινηθεί διαφορετικά, φορώντας τα όποια «επαναστατικά» ρούχα και αξεσουάρ της με αποφασιστικότητα, αυτοπεποίθηση και χάρη.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News