380
Η 62χρονη Γαλλοϊσπανίδα Αν Ινταλγκό είναι δήμαρχος του Παρισιού από το 2014 και υπέρμαχος του μέτρου για πολύ χαμηλά όρια ταχύτητας στην πρωτεύουσα. Με γρήγορο περπάτημα, ίσως και να ξεπερνάς τα 30 χλμ./ώ. | Creative Protagon

Καλύτερα να μην τρέχεις στο Παρίσι

Η 62χρονη Γαλλοϊσπανίδα Αν Ινταλγκό είναι δήμαρχος του Παρισιού από το 2014 και υπέρμαχος του μέτρου για πολύ χαμηλά όρια ταχύτητας στην πρωτεύουσα. Με γρήγορο περπάτημα, ίσως και να ξεπερνάς τα 30 χλμ./ώ.
|Creative Protagon

Καλύτερα να μην τρέχεις στο Παρίσι

Σ’ όποιον αρέσει να τρέχει μες στης πόλης τα στενά, πρώτον και γενικώς, κακώς, δεύτερον και ειδικώς, καλύτερα ας μην πάει στο Παρίσι. Το μέτρο εφαρμόστηκε με το που μπήκε το φθινόπωρο από τη δήμαρχο, την 62χρονη Αν Ινταλγκό, που είναι και η πρώτη γυναίκα στη σχετική θέση. Η Ινταλγκό υποστήριξε με θέρμη την κίνηση, σε μια προσπάθεια μείωσης των ατυχημάτων, του θορύβου αλλά και ως αντικίνητρο για τον χώρο που καταλαμβάνουν τα αυτοκίνητα στη γαλλική πρωτεύουσα. Αξιοσημείωτο ότι στο 60% της πόλης έχει ήδη εφαρμοστεί το παραπάνω όριο, ενώ, ταυτόχρονα, κάποιες λεωφόροι έχουν μετατραπεί σε λωρίδες μιας κυκλοφορίας ή για αποκλειστική χρήση πεζών.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της γαλλικής RFI, οι οδηγοί αρχίζουν να προσέχουν τις ειδικές σημάνσεις, καθώς, σε αντίθετη περίπτωση, ρισκάρουν δύο βαθμούς στο γνωστό σύστημα πόντων επί του διπλώματός τους. Εξαίρεση στο εξαιρετικά χαμηλό όριο αποτελεί ο περιφερειακός του Παρισιού, στον οποίο το όριο είναι στα 70 χλμ./ώ. καθώς και κάποιες άλλες λεωφόροι, όπως η γνωστή Λεωφόρος των Ηλυσίων Πεδίων, η οποία έχει έχει 1,9 χιλιόμετρα μήκος, 70 μέτρα πλάτος και ξεκινά από την πλατεία Σαρλ ντε Γκολ, όπου βρίσκεται και η Αψίδα του Θριάμβου, και καταλήγει στην πλατεία Κονκόρντ. Σιγά μην έμπαινε και εκεί το «30».

Σε συνέντευξή τoυ στη Franceinfo, ο αντιδήμαρχος Νταβίντ Μπελιάρ δήλωσε ότι το νέο μέτρο είναι μέρος μιας γενικότερης στρατηγικής για επαναδιαμόρφωση του δημόσιου χώρου. Επίσης, τόνισε ότι έχει στόχο να ενθαρρύνει πιο ήπιες μορφές μετακίνησης, όπως, για παράδειγμα, το περπάτημα, τα ποδήλατα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Στην πραγματικότητα, ό,τι εφαρμόζεται στο Παρίσι αντικατοπτρίζει ό,τι ήδη ισχύει σε σχεδόν 200 πόλεις (μικρότερες προφανώς), οι οποίες επίσης έχουν εφαρμόσει το ίδιο όριο ταχύτητας. Παρ’ όλα αυτά, αφού μπορεί να γίνει στο Παρίσι, μπορεί να δοκιμαστεί και σε άλλες μεγάλες πόλεις, όπως η Λυών, η τρίτη μεγαλύτερη πόλη στη χώρα, που αναμένεται να ακολουθήσει το 2022.

Εν τω μεταξύ κι άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν επίσης εφαρμόσει την ίδια πολιτική σε πολλές πόλεις, συμπεριλαμβανομένης της Ολλανδίας και της Ισπανίας. Το Λονδίνο, από την άλλη πλευρά (της Ευρώπης, ελέω Brexit) έχει επιβάλει όριο 20 μιλίων/ώ. (32 χλμ./ώ.), το οποίο έγινε δεκτό θετικό από την πλειοψηφία των οδηγών, σύμφωνα με πρόσφατη βρετανική έρευνα.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News