434
Ρεύμα, υβρίδια και καύσιμο. Ο δρόμος για τα «πράσινα» αυτοκίνητα δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα | evoconnect.com

Kαι όμως, το πιο «πράσινο» αυτοκίνητο στις ΗΠΑ δεν είναι ηλεκτρικό

Ρεύμα, υβρίδια και καύσιμο. Ο δρόμος για τα «πράσινα» αυτοκίνητα δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα
|evoconnect.com

Kαι όμως, το πιο «πράσινο» αυτοκίνητο στις ΗΠΑ δεν είναι ηλεκτρικό

Την περασμένη χρονιά οι αμερικανοί καταναλωτές είχαν περισσότερα από 50 ηλεκτρικά μοντέλα για να διαλέξουν. Η «παλέτα» παρουσιάζει αυξητικές τάσεις: μία χρονιά προγενέστερα, το 2022, μπορούσαν να επιλέξουν ανάμεσα σε 30.

Ωστόσο, από μια νέα έρευνα που προέρχεται από τo μη κερδοσκοπικό αμερικανικό συμβούλιο για το λεγόμενο ΕΕΕ (Energy Efficient Economy) και καταγράφει τη μόλυνση οχημάτων επί δεκαετίες, προκύπτει ότι το πιο «πράσινο» καινούργιο αυτοκίνητο που πωλείται στις ΗΠΑ είναι το Toyota Prius Prime SE (όπως ονομάζεται η συγκεκριμένη έκδοση εκεί), ένα υβριδικό που έχει τη δυνατότητα να κινηθεί έως 70 χλμ. προτού το σύστημά του μεταβεί στην υβριδική λειτουργία.

Οπως διευκρίνισε σχετιζόμενος με την έρευνα τεχνικός, «η αξιολόγηση σχετίζεται επιπλέον με την αεροδυναμική του σχήματος, την τεχνολογία που φέρει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, καθώς και το κρίσιμο μέγεθος που αφορά το συνολικό βάρος του, παρότι όλες οι εκδόσεις του Prius είναι πολύ αποδοτικές» για τον ζητούμενο στόχο.

Συγκεκριμένα, συνδυάζοντας τους παραπάνω παράγοντες, οι ερευνητές αξιολόγησαν ένα «πράσινο σκορ» που ξεκινά από το μηδέν και καταλήγει στο εκατό (0-100). Το Prius Prime απέσπασε μια τιμή επιπέδου 71, ενώ ακολούθησαν κάποια αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όπως το Nissan Leaf, το MINI Cooper SE, με σκορ στα υψηλά επίπεδα του 60.

Στο «υπόγειο» της σχετικής λίστας κατετάγησαν τα λεγόμενα gas-guzzlers, οι αδηφάγες σε καύσιμο περιπτώσεις όπως το Ford F-150 Raptor, που έπιασε σκορ στις χαμηλές περιοχές του 20. Επίσης, πολύ χαμηλά αξιολογήθηκε και ένα ηλεκτρικό μενίρ, το Hummer EV, που με βάρος –κρατηθείτε– 4.085 κιλά ράγισε τις ζυγαριές. Μαζί και τη σχετική αξιολόγηση – στο απογοητευτικό 29.

Η αλήθεια είναι πως τα pluig-in δεν έχουν εισπράξει τόση προσοχή, καθώς όλα τα επικοινωνιακά «φώτα» συνήθως πέφτουν στα ηλεκτρικά. Ομως αποτελούν μια καλή επιλογή, ενδιάμεσα στα αμιγώς EV και στα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα. Ωστόσο, για να γίνει και η σύνδεση με τα ελληνικά πράγματα, αναμένεται και αυτά ακόμα, τα υβριδικά, από το 2025 να αρχίσουν να επιβαρύνονται με τέλη κυκλοφορίας, όπως σημείωσε ο ΣΕΠΕ.

Στο θέμα του τίτλου, πάντως, στις ΗΠΑ, για ορισμένους οδηγούς τα plug-in υβριδικά μπορούν να είναι μια ευχάριστη ενδιάμεση επιλογή μεταξύ της μετάβασης σε πλήρως ηλεκτρικό ή της παραμονής αποκλειστικά στο καύσιμο. Πολλά plug-in υβριδικά επιτρέπουν στους οδηγούς να ολοκληρώνουν το μεγαλύτερο μέρος των καθημερινών μετακινήσεών τους με ρεύμα (σημ: ο μέσος Αμερικανός οδηγεί μόνο περίπου 27 μίλια την ημέρα) και να ενεργοποιείται η βενζίνη σε μεγαλύτερης απόστασης διαδρομές, όπως τα ταξίδια.

Αυτό επιτρέπει στους ιδιοκτήτες plug-in υβριδικών να αποφεύγουν το άγχος αυτονομίας που συνοδεύεται με την «περίπλοκη και ελαττωματική υποδομή φόρτισης των ΗΠΑ», σύμφωνα με τη Washington Post.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...