Μήπως η αγορά αυτοκινήτου ανακάμπτει σιγά σιγά, τουλάχιστον στην Ευρώπη;
Αυτό τουλάχιστον φαίνεται να δείχνουν οι αριθμοί από τις ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων, οι οποίες σημείωσαν αύξηση-ρεκόρ τον Δεκέμβριο που μας πέρασε (οπότε και πουλήθηκαν 1.26 εκατ. οχήματα ανά την Γηραιά Ήπειρο), δίνοντας μια τελική ώθηση στις συνολικές πωλήσεις του έτους.
Κάπως έτσι οι συνολικές πανευρωπαϊκές πωλήσεις για το 2019 κυμάνθηκαν στα 15.8 εκατ. οχήματα, μια επίδοση που πλησιάζει την αντίστοιχη των 16 εκατ. ΙΧ κατά το 2007, δηλαδή το έτος αμέσως πριν ξεκινήσει η μεγάλη οικονομική ύφεση.
Όπως αναφέρουν οι Business Times, οι περισσότερες πωλήσεις έλαβαν χώρα στη Γαλλία και στη Σουηδία, εκεί όπου οι κυβερνήσεις άλλαξαν την φορολογία για το 2020 για όλα τα νέα αυτοκίνητα με γνώμονα τις εκπομπές καυσαερίων τους.
Ομοίως και στην Ολλανδία, όπου οι πωλήσεις διπλασιάστηκαν κατά το 2019.
Η αύξηση αυτή των ευρωπαϊκών πωλήσεων ΙΧ έρχεται την ίδια στιγμή που στη Κίνα – τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο -σημειώθηκε μείωση των αγορών αυτοκινήτων από την ΕΕ για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.
Μεγάλη κερδισμένη από την πανευρωπαϊκή αυτή αύξηση των πωλήσεων δεν ειναι άλλη από την τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, την Fiat-Chrysler και την PSA που ανακοίνωσαν επίσημα πως συγχωνεύονται στα τέλη του Οκτωβρίου.
Πλέον, η νέα «υπερδύναμη» κατέχει το 21.6% της ευρωπαϊκής αγοράς, πλησιάζοντας τον κατασκευαστή με τις περισσότερες πωλήσεις πανευρωπαϊκά, την Volkswagen που κατέχει μερίδιο της τάξεως του 24,5%.
Η FCA κατέχει τις μάρκες Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Alfa Romeo, Fiat, Lancia και Maserati, ενώ η PSA αποτελείται από τις Citroen, Peugeot, DS, Opel, Vauxhall και Ambassador, με την τελευταία να πουλά μοντέλα μόνο στην ινδική αγορά.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News