973
| CreativeProtagon

Καμπάνια: Οχι στις φωτογραφίες με φίλτρα του Instagram

Protagon Team Protagon Team 9 Σεπτεμβρίου 2020, 16:00
|CreativeProtagon

Καμπάνια: Οχι στις φωτογραφίες με φίλτρα του Instagram

Protagon Team Protagon Team 9 Σεπτεμβρίου 2020, 16:00

Ξεκίνησαν σαν αστειάκι και σαν ένας τρόπος για να χαλαρώνουμε, παίζοντας με τις φωτογραφίες μας, που μπορούσαμε να τις αλλοιώνουμε, μαζί και την ψηφιακή μας εμφάνιση, σε χρόνο dt. Τα τόσο αγαπημένα φωτογραφικά φίλτρα όμως εξελίχθηκαν σε κάτι επικίνδυνα ανησυχητικό. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, το 34% των κοριτσιών και των νεαρών γυναικών στη Βρετανία δεν ανεβάζουν αφιλτράριστη selfie και το 39% όσων ρωτήθηκαν, ηλικίας 11-21 ετών, δήλωσαν δυστυχείς που δεν μπορούσαν να φαίνονται και στην πραγματική ζωή όπως στα social media.

Την ανησυχία των ερευνητών αντανακλά και η καμπάνια με το hashtag #filterdrop που λανσάρισε η Σάσα Παλάρι, μοντέλο και make-up artist, με την ελπίδα να βλέπουμε στο Instagram «πιο αληθινή επιδερμίδα»: «Απλά σκέφτηκα, “αντιλαμβάνεται κανείς πόσο επικίνδυνο είναι αυτό;”», είπε στο BBC, αναφερόμενη στη στιγμή που διαπίστωσε ότι ένα διεθνές brand ομορφιάς είχε αναδημοσιεύσει φιλτραρισμένο περιεχόμενο μιας influencer η οποία διαφημίζει τα προϊόντα του.

«Δεν θέλω τα παιδιά να μεγαλώνουν πιστεύοντας ότι δεν είναι αρκετά ωραία εξαιτίας όσων βλέπουν στα social media», δήλωσε η 28χρονη make-up artist από το Μπρίστολ, που άρχισε να τροφοδοτεί τον λογαριασμό της στο Instagram με αφιλτράριστες φωτογραφίες. Και είχε τόσο μεγάλη ανταπόκριση, που εξελίχθηκε σε καμπάνια με hashtag #filterdrop.

Η λεπτή γραμμή στο κέντρο της φωτογραφίας χωρίζει τη φυσική εικόνα (αριστερά) από τη φιλτραρισμένη

View this post on Instagram

That line down the centre of my face is the difference between reality and what we see every day without even noticing. The Paris filter, swipe right. Smooth your pores, brighten your skin, blur your imperfections and drive your self esteem into the ground. Please think about what using filters all the time is doing to our already damaged society. A LOT of money is made from us not feeling good enough. So let this be a reminder that your pores, wrinkles and the texture on your skin are beautiful, yet still the least interesting things about you. #FILTERDROP

A post shared by SASHA LOUISE PALLARI (@sashalouisepallari) on

Η Παλάρι ζητά από τους ανθρώπους να ανεβάζουν στους λογαριασμούς τους στο Instagram φωτογραφίες χωρίς φίλτρα και να «εκτιμούν το ποιοι είναι περισσότερο από το πώς φαίνονται».

«Δεν βλέπουμε αρκετή κανονική επιδερμίδα», λέει. «Για μένα δεν είναι πρόβλημα να βάζω μια φωτογραφία χωρίς μακιγιάζ και να μη χρησιμοποιώ φίλτρο, αλλά για μερικές γυναίκες που το έχουν κάνει είναι… Κάποια είπε ότι ήταν πιο τρομακτικό και από τη γέννα».

Η δασκάλα Κέιτι ΜκΓκραθ ακολουθεί τη Σάσα Παλάρι στα social media εδώ και ένα χρόνο. Ποτέ δεν φανταζόταν ότι το σκρολάρισμα που έκανε τα βράδια στο Instagram θα περνούσε στο επάγγελμά της, φέτος το καλοκαίρι, όμως, συνέβη και αυτό.

«Προς το τέλος του lockdown, πήρα ένα email από γονείς που ανησυχούσαν για την αλλαγή συμπεριφοράς του παιδιού τους», δήλωσε η κυρία ΜκΓκραθ, «Μου έγραφαν ότι το παιδί είχε προβλήματα με τη φυσική του εμφάνιση. Εξεπλάγην. Αυτό το κοριτσάκι είναι μόλις τεσσάρων ετών. Και ένιωσα βαθιά θλίψη από το γεγονός ότι τώρα πια τα παιδιά μας συνειδητοποιούν τη φυσική τους εμφάνιση σε τόσο νεαρή ηλικία».

Η Σάσα Παλάρι, μοντέλο και make-up artist, δεν διστάζει να ανεβάζει στα social media selfie με ατέλειες | Facebook/Sasha Louise Pallari

Η 29χρονη δασκάλα από τη Νότια Ουαλία ανακάλυψε ότι η μικρή μαθήτρια παρακολουθούσε μαθήματα μακιγιάζ στα social media: «[Μου] είπε ότι δεν της άρεσε το πρόσωπό της χωρίς μακιγιάζ και ήθελε να αλλάξει το χρώμα των μαλλιών της. Εδώ μπήκε το #filterdrop και με έσωσε», λέει Κέιτι ΜκΓκραθ, η οποία στη συνέχεια αξιοποίησε όσα είχε πάρει η ίδια από την καμπάνια της Παλάρι, και μπόρεσε να μιλήσει με το κοριτσάκι για την έννοια της αυτοπεποίθησης.

Η πιτσιρίκα ρώτησε τη δασκάλα της γιατί φορούσε μακιγιάζ κάθε μέρα, μια ερώτηση που εκείνη δεν μπορούσε να απαντήσει. Την επόμενη εβδομάδα, όμως, πήγε στο σχολείο με «γυμνό φυσικό πρόσωπο»: «Δεν θα μπορούσα να το κάνω χωρίς την αυτοπεποίθηση που μου έδωσε η εκστρατεία της Σάσα», είπε.

Η κυρία ΜκΓκραθ είναι μόνο μία από τις εκατοντάδες γυναίκες που ανταποκρίθηκαν στην καμπάνια της Σάσα Παλάρι με τις δικές τους ιστορίες, δίνοντάς της τη δύναμη να συνεχίσει τις προσπάθειες για να αντιμετωπίσει ένα ζήτημα που κάποτε νόμιζε ότι ήταν «πολύ μεγάλο» για εκείνη.

Με φίλτρο και χωρίς φίλτρο από μια οπαδό της Σάσα Παλάρι

Περισσότερα από 51.000 άτομα έχουν δει μέχρι στιγμής το βίντεο της Παλάρι για το #filterdrop στο Instagram και έχει κατακλυστεί από χιλιάδες μηνύματα γυναικών, πολλές από τις οποίες δεν είχαν συνειδητοποιήσει πόσο προσκολλημένες ήταν στα φίλτρα μέχρι να κληθούν να μην τα χρησιμοποιούν.

Μια 33χρονη μαμά από τη Γλασκώβη είπε ότι δεν επέτρεπε σε άλλους να τη φωτογραφίζουν από τη στιγμή –εδώ και τρία χρόνια– που άρχισε να ακολουθεί πολλούς influencers fitness και ομορφιάς: «Ηθελα πραγματικά να είμαι μία από τις γυναίκες που υποστηρίζουν την ενέργεια της Σάσα, αλλά όταν άνοιξα τη φωτογραφική  μηχανή μου, ξέσπασα σε κλάματα γιατί ένιωσα σωματικά άρρωστη κοιτάζοντας το πρόσωπο απέναντί μου», είπε και συμπλήρωσε: «Δεν μπορούσα να αντέξω στην ιδέα ότι αυτή η εικόνα θα υπήρχε εκεί έξω και οι άνθρωποι θα την έκριναν και θα τη σύγκριναν με εικόνες πολύ αλλοιωμένες από φίλτρα».

Η γυναίκα από τη Γλασκώβη, που εργάζεται στο Εθνικό Σύστημα Υγείας της Αγγλίας, αποκάλυψε, ακόμη ότι είχε ένα ιστορικό σχέσεων με σωματική, ψυχολογική και συναισθηματική κακοποίηση και ότι «η αυτοεκτίμησή της δεν είναι αυτή που θα έπρεπε να είναι»: «Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που αισθάνονται όπως εγώ και, εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα φίλτρα», είπε.

Η Ζία Χάτσινγκ, μια άλλη οπαδός της Παλάρι, είπε ότι όταν η Σάσα άρχισε να μοιράζεται πράγματα στο Instagram κατά των φίλτρων «συνειδητοποίησα ότι μισούσα κυριολεκτικά το πρόσωπό μου, πρώτον χωρίς μακιγιάζ και δεύτερον, χωρίς φίλτρο» και πρόσθεσε: «Στα social media έβλεπα τόσο πολλά όμορφα κορίτσια ή μοντέλα με τέλεια επιδερμίδα, τέλεια μύτη, τέλειο σώμα. Εγώ έχω φακίδες, δυσχρωμίες από τον ήλιο, και μωρό»…

Η 27χρονη Ζία δήλωσε ακόμη: «Στην αρχή, δεν είχα τα κότσια να πάρω μέρος στην καμπάνια, μέχρι που μια νύχτα με κυρίεψε ένα τρομερό συναίσθημα φόβου για το πραγματικό μου πρόσωπο». Η Ζία έχει μια κόρη 18 μηνών: «Αν δεν μπορώ να μοιραστώ μια φωτογραφία του προσώπου μου χωρίς μακιγιάζ και χωρίς φίλτρο, πώς μπορώ να περιμένω από εκείνη να αγαπήσει τον εαυτό της όπως θα έπρεπε; Αυτή η σκέψη μου ράγισε την καρδιά».

Η κυρία Παλάρι ελπίζει τώρα ότι χάρη στην καμπάνια της η βρετανική Αρχή Προτύπων Διαφήμισης (ASA) θα απαιτήσει από τους influencers να δηλώνουν εάν έχουν χρησιμοποιήσει φίλτρα όταν  προωθούν καλλυντικά. Θέλει επίσης να αφαιρεθούν από το Instagram τα φίλτρα που αλλάζουν τα πρόσωπα και τα σώματα, και να «βλέπουμε επιτέλους πιο πραγματική επιδερμίδα στο Instagram».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...