Η Cocuus, μια τεχνολογική startup που εδρεύει στην Παμπλόνα, έχει βάλει στόχο να αποδείξει ότι το κρέας και τα θαλασσινά στα πιάτα μας μπορεί να είναι το ίδιο νόστιμα ακόμα και αν είναι… τυπωμένα σε τρισδιάστατο εκτυπωτή.
Πριν τρία χρόνια, οι ιδρυτές της Cocuus, Πάτσι Λαρούμπε και Ντάνιελ Ρίκο, ήθελαν «να προκαλέσουν τον κόσμο» και τα κατάφεραν εκτυπώνοντας μία μπριζόλα και αναρτώντας τη φωτογραφία στα social media.
Οι 700.000 αντιδράσεις, στην συντριπτική πλειοψηφία τους αρνητικές έως υβριστικές, όχι μόνο τους ικανοποίησαν πλήρως, αλλά προσέλκυσαν και την προσοχή της αμερικανικής εταιρείας τροφίμων Cargill, η οποία είναι τώρα ένας από τους κύριους επενδυτές της Cocuus.
Τα τελευταία χρόνια, η ισπανική εταιρεία σχεδίασε και κατασκεύασε εκτυπωτές με πολλαπλά ακροφύσια που μπορούν να δημιουργήσουν τρόφιμα τα οποία μιμούνται τη γεύση και την υφή ενός κρέατος και ενός ψαριού, αντλώντας έμπνευση από την περίφημη συσκευή διακτινισμού στο Star Trek και τη θρυλική για τους φαν της σειράς, φράση, «Beam me up, Scotty».
Οπως εξήγησαν στον Guardian, οι ιδρυτές της εταιρείας είχαν την ιδέα της τηλεμεταφοράς μιας μπριζόλας μετατρέποντας τα κύτταρά της σε δεδομένα. Αφού πραγματοποίησαν ακτίνες Χ και διατομές μιας πραγματικής μπριζόλας, εντόπισαν τις θέσεις των κυττάρων που αποτελούσαν το κρέας, το λίπος και τα οστά, τα μετέτρεψαν σε δεδομένα και στη συνέχεια τα τροφοδότησαν σε έναν εκτυπωτή.
🌱 Spanish Startup Cocuus Innovates with 3D Printed Plant-Based Meat 🚀
Cocuus is making 3D printed Steak, Bacon, and even Oysters from plant-based ingredients.
I would probably give one of these a nibble!#3DPrintedFood #PlantBased #Oystershttps://t.co/1FRSQ4kUhT pic.twitter.com/DZzLXfKk55— Printotype Ltd (@PrintotypeLtd) February 12, 2024
«Είμαστε μια ομάδα φυσικών, μαθηματικών, geeks, λάτρεις του Star Trek και του Star Wars, που ξεκινήσαμε να ερευνούμε το φαγητό», είπε ο Λαρούμπε. «Ολες οι εταιρείες τροφίμων ερευνούν τα πράγματα με πολύ παρόμοιο τρόπο -με διατροφολόγους και τεχνολόγους τροφίμων- και καταλήγουν σε πολύ παρόμοια συμπεράσματα με αυτά που ήδη υπάρχουν. Αν βάλεις μαζί ένα μάτσο αρτοποιούς για να παράγουν ένα νέο κέικ, θα καταλήξουν σε κάτι πολύ παρόμοιο με αυτό που ήδη υπάρχει και με αυτό που ξέρουμε ως κέικ».
Αλλά αν βάλεις έναν φυσικό μαζί με έναν διατροφολόγο, έναν μηχανικό, έναν αρτοποιό και έναν κωμικό, πρόσθεσε, «θα βγάλεις ένα καινούργιο είδος κέικ».
Ενώ το μπέικον και το φουά γκρα της Cocuus φτιάχνονται από μια παχύρρευστη πάστα λαχανικών, η μπριζόλα του περιέχει πραγματικό βοδινό κρέας, που παίρνουν από τα 50 κιλά κρέατος τα οποία πετιούνται ή μετατρέπονται σε τροφή για γάτες όταν σφάζουν μια αγελάδα.
Το λίπος είναι φτιαγμένο από ένα μείγμα λαχανικών, καθιστώντας το πολύ χαμηλότερο σε κορεσμένα λιπαρά από το αληθινό.
Οσο για τον «ανταγωνισμό», ο Λαρούμπε λέει ότι η έκρηξη των vegan μπέργκερ είναι μία «φούσκα», ενώ το κρέας που παράγεται στο εργαστήριο έχει τεράστιο κόστος «και δεν είναι νόστιμο».
Η Cocuus και ο συνεργάτης της, Foody’s, έχουν πουλήσει 80.000 πακέτα φουά γκρα χωρίς κρέας και 200.000 πακέτα χορτοφαγικού μπέικον χωρίς χοληστερόλη από τότε που τα προϊόντα αυτά εμφανίστηκαν στα ράφια των καταστημάτων Carrefour τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Η Cocuus έχει επίσης την παραγωγική ικανότητα στο εργοστάσιό της στην πόλη Τουδέλα να παράγει 1.000 τόνους μπέικον και 3.000 τόνους φουά γκρα ετησίως.
«Είμαστε η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που κατάφερε να το κάνει αυτό σε βιομηχανική και όχι σε πειραματική κλίμακα», τονίζει ο ίδιος στον Guardian.
«Εχουμε επιστήμονες που δουλεύουν με φόρμουλες και τεχνολογίες που είναι ριζικά διαφορετικές. Όλα αυτά σημαίνουν ότι είμαστε η πιο προηγμένη εταιρεία στον κόσμο σε αυτόν τον τομέα και συνεργαζόμαστε με τις μεγαλύτερες διεθνείς εταιρείες τροφίμων», πρόσθεσε.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News