Τα ηλεκτροκίνητα ιπτάμενα οχήματα κάθετης προσγείωσης – απογείωσης (eVTOL) θεωρούνται το μέλλον στις μετακινήσεις εντός των αστικών περιοχών και όχι μόνο, αφού εμφανίζονται νέα μοντέλα με πολύ μεγάλη αυτονομία, που μπορούν να πραγματοποιούν πτήσεις σε αποστάσεις εκατοντάδων χιλιομέτρων.
Νεοφυείς εταιρείες κατασκευής οχημάτων eVTOL ξεπηδούν καθημερινά σε όλο τον κόσμο, ενώ και πολλές μεγάλες εταιρείες (αερομεταφορών, αυτοκινητοβιομηχανίες) κατασκευάζουν τα δικά τους μοντέλα eVTOL. Μια ισραηλινή start-up, η AIR, ευελπιστεί ότι θα κερδίσει σημαντικό μερίδιο στην αγορά των eVTOL με το μοντέλο ONE που παρουσίασε. Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το πρακτορείο Reuters, το ONE διαθέτει λογισμικό που καθιστά εύκολο τον χειρισμό του και μπορεί κάποιος να το οδηγήσει χωρίς να έχει κάνει ολοκληρωμένη εκπαίδευση πιλότου και να έχει πάρει το σχετικό δίπλωμα.
«Η στόχευσή μας είναι σε καθαρά προσωπικό επίπεδο, δεν μας ενδιαφέρουν οι εμπορικές πτήσεις. Εμείς θέλουμε οι κάτοχοι του σκάφους να το χρησιμοποιούν όπως το αυτοκίνητό τους» δηλώνει ο Ράνι Πλοτ, διευθύνων σύμβουλος της AIR.
«Δεν μας ενδιαφέρουν οι εμπορικές πτήσεις. Εμείς θέλουμε οι κάτοχοι του σκάφους να το χρησιμοποιούν όπως το αυτοκίνητό τους»
Η εταιρεία συνεργάζεται με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ με στόχο να πάρει άδεια κυκλοφορίας του σκάφους μέχρι τα τέλη του 2023 και να ξεκινήσει τις πωλήσεις του το 2024. Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστή η τιμή του, αλλά η εταιρεία διαδίδει ότι θα κοστίζει όσο ένα ακριβό αυτοκίνητο. Τα στελέχη της AIR εκτιμούν ότι σε περίπτωση που όλα πάνε καλά και πάρουν την άδεια κυκλοφορίας, θα πουλά περίπου 15.000 σκάφη ετησίως.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Το σκάφος είναι διθέσιο, έχει βάρος 970 κιλά και έχει αυτονομία 177 χλμ. για 1 ώρα. Ταξιδεύει με ταχύτητα 160 χλμ./ώρα αλλά μπορεί να επιταχύνει μέχρι τα 250 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας του έχει ιπποδύναμη 771 hp, μια πλήρης φόρτιση (0-100%) διαρκεί 1 ώρα (20%-80% σε μόλις 30 λεπτά) ενώ το μέγιστο φορτίο που μπορεί να μεταφέρει είναι 200 κιλά, οπότε ο χώρος των αποσκευών είναι σημαντικά περιορισμένος (από μια μικρή βαλίτσα για κάθε επιβάτη). Κοντολογίς, πρόκειται για ένα ιπτάμενο όχημα καθημερινής χρήσης και… οικιακής χρήσης. Είναι ενδεικτικό ότι οι πτέρυγές του αναδιπλώνονται ώστε να χωράει σε ένα (σχετικά ευρύχωρο) γκαράζ.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News