H Airbus έχει κατασκευάσει το Zephyr, ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος που κινείται με ηλιακή ενέργεια. Το σκάφος πήρε το όνομα του Ζέφυρου, της προσωποποίησης του δυτικού ανέμου στην ελληνική μυθολογία. Οπως αναφέρει σε δημοσίευμα του το βρετανικό τηλεοπτικό δίκτυο Sky, το Zephyr ολοκλήρωσε δύο πτήσεις στις οποίες παρέμεινε στην στρατόσφαιρα για χρονικό διάστημα 18 ημερών. Είναι το μεγαλύτερο ύψος που καταφέρνει να πετάξει και μάλιστα για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα ένα ηλιακό αεροσκάφος. Η Airbus υποστηρίζει ότι το Zephyr σύντομα θα μπορεί να επεκτείνει την συνεχή παρουσία του στον αέρα για χρονικό διάστημα έξι μηνών. Η παρουσία του σκάφους σε ύψη μεγαλύτερα από εκείνα που κινούνται τα συμβατικά αεροσκάφη και χαμηλότερα από εκείνα που βρίσκονται οι δορυφόροι του επιτρέπει να παρέχει τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες και πιο συγκεκριμένα παροχή πρόσβασης στο Διαδίκτυο.
Σύμφωνα με τους κατασκευαστές του το Zephyr μπορεί να προσφέρει χαμηλού κόστους ποιοτική πρόσβαση στο Internet σε περιοχές που για διαφόρους λόγους (γεωγραφικούς, οικονομικούς κ.α.) δεν υπάρχει κατάλληλη τηλεπικοινωνιακή υποδομή.
«Οι μπαταρίες του σκάφους δείχνουν ότι λειτουργούν εξαιρετικά. Είμαστε βέβαιοι ότι μπορεί το σκάφος αυτή τη στιγμή να πετάξει συνεχόμενα για τρεις μήνες και εκτιμώ ότι δεν θα υπάρχει πρόβλημα αν πετάξει για έξι μήνες. Αυτό που μένει να αποδειχτεί είναι αν λειτουργούν ομαλά τα τηλεπικοινωνιακά του συστήματα. Δεν το γνωρίζουμε ακόμη αλλά οι μέχρι τώρα δοκιμές που κάνουμε δείχνουν ότι είμαστε σε καλό δρόμο. Είναι μια πολύ σημαντική λύση για τη σύνδεση με το Internet περιοχών που δεν μπορεί να υπάρξει τηλεπικοινωνιακή υποδομή και αποτελεί μια λύση με πολλές προοπτικές για τους τοπικού πληθυσμούς» δηλώνει η Τζάνα Ρόσενμαν, επικεφαλής των μη επανδρωμένων ιπτάμενων συστημάτων στην Airbus.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Unicef υπάρχουν 1,3 δισ. παιδιά στον πλανήτη και περίπου το 70% εξ αυτών δεν έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο στο σπίτι τους γεγονός που τα απομονώνει από ότι συμβαίνει σήμερα και σε δεύτερο επίπεδο τα αποκλείει από τις ευκαιρίες που μπορούν να έχουν στον σύγχρονο ανταγωνισμό και την μοντέρνα οικονομία.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News