467
Ο Οσάμου Σουζούκι λίγες ημέρες πριν συμπληρώσει τα 94 χρόνια του με τη σχετική τιμητική πλακέτα του «Τhe Motoring Hall of Fame» | MHOF

Ικανός, τσιγκούνης και με ξένο επώνυμο. Ο 93χρονος Οσάμου Σουζούκι τιμάται στο Μοtoring Hall of Fame

Ο Οσάμου Σουζούκι λίγες ημέρες πριν συμπληρώσει τα 94 χρόνια του με τη σχετική τιμητική πλακέτα του «Τhe Motoring Hall of Fame»
| MHOF

Ικανός, τσιγκούνης και με ξένο επώνυμο. Ο 93χρονος Οσάμου Σουζούκι τιμάται στο Μοtoring Hall of Fame

Στις 30 Ιανουαρίου ο Οσάμου Σουζούκι κλείνει τα 94 χρόνια του. Αυτές τις ημέρες έγινε μέλος του περιώνυμου «Motoring Hall of Fame», στο οποίο, για να έχετε μια εικόνα, από το 2010 έχουν εισέλθει μόνο άλλοι 39. Μάλιστα, ο υπέργηρος αλλά alive and kicking κ. Σουζούκι, που παίζει γκολφ συχνότατα, χαρακτηρίζεται πλέον «πατέρας» της σχετικής λίγκας – ο τελευταίος που κατείχε αυτόν τον τίτλο ήταν ο σερ Στέρλινγκ Μος, ο οποίος απεβίωσε το 2020.

Ισως το πιο αυτονόητο θα ήταν ότι ο Οσάμου Σουζούκι κληρονόμησε ως κατιών την αυτοκρατορία. Ωστόσο, δεν έγινε έτσι και το επώνυμό του ήταν αυτό της συζύγου του, Σόκο Σουζούκι, εγγονής του ιδρυτή της Suzuki Motor Corporation. Καθώς δεν υπήρχε άρρεν στη γενεαλογική γραμμή της επιχειρηματικής οικογένειας, σύμφωνα με την ιαπωνική παράδοση ο Οσάμου Ματσούντα (όπως κανονικά ονομαζόταν) πήρε το επίθετο της συζύγου του.

Στη συνέχεια, ο πρώην πρόεδρος της ομώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας υπηρέτησε με επιτυχία την πολυεθνική της Suzuki για σχεδόν μισό αιώνα. Πρόκειται για ένα ρεκόρ χωρίς προηγούμενο στην κορυφή μιας σκληρά ανταγωνιστικής πυραμίδας.

Ο Σουζούκι έχτισε την αυτοκρατορία της Suzuki με μάλλον συντηρητικό τρόπο, μειώνοντας δραστικά το κόστος. Λέγεται ότι ανέκαθεν τον απασχολούσαν οι σπάταλες και πάντα αναζητούσε τρόπους εξοικονόμησης πόρων. Για παράδειγμα, αναφέρεται ότι κάποτε, κατά τη διάρκεια μιας επιθεώρησης ρουτίνας στο εργοστάσιο, ανέφερε 215 περιπτώσεις σπατάλης προβαίνοντας στην αφαίρεση 1.900 λαμπτήρων για εξοικονόμηση περίπου 40.000 δολαρίων σε κόστος ηλεκτρικού ρεύματος. Επίσης, ζήτησε από τα στελέχη του να μη χρησιμοποιούν απευθείας σιδηροδρομικά εισιτήρια αλλά με ενδιάμεσες στάσεις, εξοικονομώντας έτσι 2 δολάρια ανά διαδρομή. Ενώ, μεταξύ άλλων, άλλαξε και το χρώμα του δαπέδου του εργοστασίου για εξοικονόμηση μπογιάς.

Ικανό, ρετρο-ποπ αγριοκάτσικο. Το τελευταίας γενιάς Suzuki Jimny σε εκτός δρόμου ανησυχίες πέριξ της πόλης (Photo: 4Drivers)

Πέραν αυτών, ο Οσάμου Σουζούκι εντόπισε και επέμεινε στην ανάγκη σχεδιασμού και κατασκευής μικρών, αξιόπιστων, οικονομικών αυτοκινήτων με κίνηση στους δύο και τέσσερις τροχούς για καταναλωτές της διπλανής πόρτας σε όλο τον κόσμο. Για παράδειγμα, το τίμιο και, πλέον, σχεδόν θρυλικό Suzuki Jimny που λανσαρίστηκε σχετικά πρόσφατα, το 2018, ως ο διάδοχος του κλασικού Jimny, ενός «αγριοκάτσικου» που αποδείχθηκε εξαιρετικά ικανό κυρίως σε εκτός δρόμου διαδρομές, κέρδισε τα βλέμματα με το ρετρο-ποπ σχήμα του και τις οδηγικές εντυπώσεις που για πρώτη φορά συνδύασαν σε έναν υποφερτό βαθμό τη συμπεριφορά στην άσφαλτο με την παραδοσιακή ικανότητα σε λασπωμένες περιπέτειες. Πιο πρόσφατα, άνοιξε τον δρόμο για κάθε αυτοκίνητο στην γκάμα της Suzuki, σε ορισμένες αγορές, διαθέτοντας υβριδική τεχνολογία στάνταρ από το 2023 – τη χρονιά, για παράδειγμα, που τα υβριδικά πήραν επίσημα το προβάδισμα σε σχέση με τα αμιγώς βενζινοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Συνολικά η πορεία του Οσάμου Σουζούκι κρίθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη καθώς κατάφερε να επεκτείνει την εταιρεία, παρά τις όποιες στενές ιαπωνικού τύπου «εσωστρέφειες» στο διοικητικό συμβούλιο, σε 190 χώρες. Και, εννοείται, χωρίς να μπαίνει «μέσα» αλλά πάντα με ένα λογικό ποσοστό κέρδους.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...