Αυτές τις μέρες παρουσιάστηκε η ανανεωμένη Levante, η «Maserati των SUV» όπως εμφαντικά γράφει η επίσημη ιστοσελίδα της.
Οι παραδοσιακοί ιταλόφιλοι ίσως οικτίρουν τη νεότερη εξέλιξη της μάρκας. «Μα, η Maserati, το κόσμημα της σπορ αυτοκίνησης, να βγάζει SUV;» αναρωτιούνται καθώς αναπολούν τις μέρες των σπορ καθαρόαιμων του παρελθόντος.
Στην άλλη όχθη, αυτήν του υπαρκτού ρεαλισμού, οι νέοι αγοραστές της Levante απολαμβάνουν τη νέα μορφή πραγμάτων. Ενα ιταλικό, πολυτελές, υπερυψωμένο τετρακίνητο με σήμα την τρίαινα – το χαρακτηριστικό έμβλημα της Maserati.
Ταυτόχρονα, αποκτούν πρόσβαση στην αίγλη, στις επιδόσεις -από 390PS έως 590PS- αλλά και στην πρακτικότητα ενός SUV. Πιθανότατα, θα αγνοούν τους ρομαντικούς που μεγάλωσαν με μία αφίσα της Bora στο δωμάτιό τους. Μπορεί και να τους «ρίχνουν» σε τελική ταχύτητα, κάποια βράδια σε ευρωπαϊκές autostrade ή autobahnen. Μπορεί και σε Εγνατία Οδό – αν και τα €101.860 της πιο προσιτής Levante στην ελληνική αγορά, την καθιστούν σπάνιο θέαμα.
Ενδιάμεσα των δύο πλευρών, των παραδοσιακών φίλων της μάρκας και των νεοεισελθόντων στην αφρόκρεμα, βρίσκεται η πιο καθοριστική πλευρά της αγοράς, οι marketeers. Αυτοί που εκτιμούν πως πολλοί υπάρχοντες πελάτες της Maserati Gran Sport επί ευρωπαϊκού εδάφους θα βάλουν το χέρι στην τσέπη για να στηρίξουν το νέο τους προϊόν.
Ζούμε στην εποχή όπου οικονομική υγεία σημαίνει να έχεις στην γκάμα σου ένα εντυπωσιακό SUV που πουλάει. Και στον δυτικό πολιτισμό, ό,τι πουλάει είναι καλό. Ο κόσμος αγοράζει μετά μανίας SUV. Ενα στα τρία αυτοκίνητα που πωλούνται είναι τέτοιο. Αν δείτε τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων, θα διαπιστώσετε την αλματώδη αύξηση των πωλήσεων των SUV στην Ελλάδα. Από Suzuki Jimny μέχρι Porsche Macan.
Τι σχέση έχουν όλα αυτά με την ιστορία της Maserati ως σπορ κατασκευάστριας; Μάλλον καμία. Ομως η Maserati επαναλαμβάνει ένα δοκιμασμένο πείραμα, αυτό των πετυχημένων SUV πoυ φέρνουν άμεσο ρευστό. Συνέβη με τη δαιμονοποιημένη -εν μέσω μεταχρηματιστηριακής κρίσης- Cayenne αλλά και με τις σειρές X της BMW. Οπως και με τα SUV της Audi. Ή τη Volvo που έχει μπει για τα καλά στο παιχνίδι. Η αγορά έχει αλλάξει.
Εν έτει 2019 λοιπόν η Levante, αυτή η σουλτάνα του στυλ, όσο και αν φαίνεται αντιφατικό ως προς την ιστορία της Maserati, είναι το μοντέλο που κρατά ζωντανή την εταιρεία.
Και αν μπορέσει, έστω έτσι, να αποκτήσει την ευμάρεια ώστε να ξαναφτιάξει τις σύγχρονες διαδόχους της θρυλικής Merac, της πανέμορφης Bora, της σκληροπυρυνικής ΜC12 ή και της κλασικής 3500 GT του μακρινού παρελθόντος, θα αποκαταστήσει και τη χαμένη της τιμή ως σπορ κατασκευάστριας.
- Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News