630
Αυτή είναι η πρώτη απόπειρα της Maserati στα «χωράφια» των SUV. Μοιάζει αντιφατική για το σπορ παρελθόν της αλλά, πλέον, η Levante είναι το μοντέλο που κρατά ζωντανή την μάρκα | Photo: Maserati

Maserati Levante, η σουλτάνα του στιλ

Αυτή είναι η πρώτη απόπειρα της Maserati στα «χωράφια» των SUV. Μοιάζει αντιφατική για το σπορ παρελθόν της αλλά, πλέον, η Levante είναι το μοντέλο που κρατά ζωντανή την μάρκα
|Photo: Maserati

Maserati Levante, η σουλτάνα του στιλ

Αυτές τις μέρες παρουσιάστηκε η ανανεωμένη Levante, η «Maserati των SUV» όπως εμφαντικά γράφει η επίσημη ιστοσελίδα της.

Οι παραδοσιακοί ιταλόφιλοι ίσως οικτίρουν τη νεότερη εξέλιξη της μάρκας. «Μα, η Maserati, το κόσμημα της σπορ αυτοκίνησης, να βγάζει SUV;» αναρωτιούνται καθώς αναπολούν τις μέρες των σπορ καθαρόαιμων του παρελθόντος.

Στην άλλη όχθη, αυτήν του υπαρκτού ρεαλισμού, οι νέοι αγοραστές της Levante απολαμβάνουν τη νέα μορφή πραγμάτων. Ενα ιταλικό, πολυτελές, υπερυψωμένο τετρακίνητο με σήμα την τρίαινα – το χαρακτηριστικό έμβλημα της Maserati.

Η Levante βασίζεται στο σασί των Ghibli/Quattroporte και μόλις βγήκε φρεσκαρισμένη από το κλασικό φέις-λιφτ που συνοδεύει τα αυτοκίνητα στο μέσον της ζωής τους

Ταυτόχρονα, αποκτούν πρόσβαση στην αίγλη, στις επιδόσεις -από 390PS έως 590PS- αλλά και στην πρακτικότητα ενός SUV. Πιθανότατα, θα αγνοούν τους ρομαντικούς που μεγάλωσαν με μία αφίσα της Bora στο δωμάτιό τους. Μπορεί και να τους «ρίχνουν» σε τελική ταχύτητα, κάποια βράδια σε ευρωπαϊκές autostrade ή autobahnen. Μπορεί και σε Εγνατία Οδό – αν και τα €101.860 της πιο προσιτής Levante στην ελληνική αγορά, την καθιστούν σπάνιο θέαμα.

Ενδιάμεσα των δύο πλευρών, των παραδοσιακών φίλων της μάρκας και των νεοεισελθόντων στην αφρόκρεμα, βρίσκεται η πιο καθοριστική πλευρά της αγοράς, οι marketeers. Αυτοί που εκτιμούν πως πολλοί υπάρχοντες πελάτες της Maserati Gran Sport επί ευρωπαϊκού εδάφους θα βάλουν το χέρι στην τσέπη για να στηρίξουν το νέο τους προϊόν.

Επιβλητική, με τη χαρακτηριστική τρίαινα στο κέντρο της μάσκας, πληθωρικά 2,205kg στη ζυγαριά αλλά και κινητήρας βενζίνας με κοινά στοιχεία από τη Ferrari 488 Italia. Παρεμπιπτόντως, βγαίνει και σε ντίζελ – ναι, το πετρέλαιο δεν πέθανε ακόμη

Ζούμε στην εποχή όπου οικονομική υγεία σημαίνει να έχεις στην γκάμα σου ένα εντυπωσιακό SUV που πουλάει. Και στον δυτικό πολιτισμό, ό,τι πουλάει είναι καλό. Ο κόσμος αγοράζει μετά μανίας SUV. Ενα στα τρία αυτοκίνητα που πωλούνται είναι τέτοιο. Αν δείτε τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων, θα διαπιστώσετε την αλματώδη αύξηση των πωλήσεων των SUV στην Ελλάδα. Από Suzuki Jimny μέχρι Porsche Macan.

Τι σχέση έχουν όλα αυτά με την ιστορία της Maserati ως σπορ κατασκευάστριας; Μάλλον καμία. Ομως η Maserati επαναλαμβάνει ένα δοκιμασμένο πείραμα, αυτό των πετυχημένων SUV πoυ φέρνουν άμεσο ρευστό. Συνέβη με τη δαιμονοποιημένη -εν μέσω μεταχρηματιστηριακής κρίσης- Cayenne αλλά και με τις σειρές X της BMW. Οπως και με τα SUV της Audi. Ή τη Volvo που έχει μπει για τα καλά στο παιχνίδι. Η αγορά έχει αλλάξει.

Δέρμα, λογότυπα στα προσκέφαλα, διακριτικό μπάσο από τον τιμημένο V8 κινητήρα και αερανάρτηση. Κινητό ζεν αλά ιταλικά

Εν έτει 2019 λοιπόν η Levante, αυτή η σουλτάνα του στυλ, όσο και αν φαίνεται αντιφατικό ως προς την ιστορία της Maserati, είναι το μοντέλο που κρατά ζωντανή την εταιρεία.

Tο εσωτερικό της Levante δείχνει ακριβό, καλοφτιαγμένο και με σπορ αναφορές. Το θεϊκό 8τάχυτο κιβώτιο της γερμανικής ZF μαρτυρεί πως δεν υπάρχουν σύνορα στους προμηθευτές

Και αν μπορέσει, έστω έτσι, να αποκτήσει την ευμάρεια ώστε να ξαναφτιάξει τις σύγχρονες διαδόχους της θρυλικής Merac, της πανέμορφης Bora, της σκληροπυρυνικής ΜC12 ή και της κλασικής 3500 GT του μακρινού παρελθόντος, θα αποκαταστήσει και τη χαμένη της τιμή ως σπορ κατασκευάστριας.

Η Levante στοχεύει στο κοινό των Range Rover, των Porsche Cayenne και των μεγάλων SUV της BMW. Το ηθικό της πλεονέκτημα συνίσταται στο ότι δεν είναι «μαϊντανός». Το ρεαλιστικό της μειονέκτημα στο ότι υπολείπεται σε εξελιγμένες συνδεσιμότητες – αυτές που το κοινό των premium SUV έμαθε να ζητά

  • Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...