597
Ο Τζάστιν Μπίμπερ με τη Ferrari 458 Italia μετά το «έγκλημα» | Justin Bieber/Instagram

Η σνομπ Φεράρι και γιατί έριξε «πόρτα» στον Τζάστιν Μπίμπερ

Ο Τζάστιν Μπίμπερ με τη Ferrari 458 Italia μετά το «έγκλημα»
|Justin Bieber/Instagram

Η σνομπ Φεράρι και γιατί έριξε «πόρτα» στον Τζάστιν Μπίμπερ

Η γνωστή φράση ‘’de gustibus non est disputandum’’ -κοινώς, «περί ορέξεως ουδείς λόγος»- μπορεί να ανάγεται στους Λατίνους, όμως, στην ίδια χώρα, στο Μαρανέλο, εκεί όπου εδρεύει η Φεράρι, ισχύουν άλλοι νόμοι. Για παράδειγμα, ο αγοραστής μίας τέτοιας δεν μπορεί να την πουλήσει, αν δεν περάσει ένας χρόνος. Γιατί; Διότι η εταιρεία θέλει να ελέγχει το πορτφόλιο των πελατών της και να έχει, αν επιθυμεί, την πρώτη επιλογή να αγοράσει ξανά η ίδια το αυτοκίνητο και να το πουλήσει στη συνέχεια σε κάποιον που επιλέγει. Αυστηρό αλλά βγάζει νόημα ως στρατηγική. Τουλάχιστον για όσο δε θα βλέπεις κάθε τρεις και λίγο μια Φεράρι παρκαρισμένη στη γειτονιά σου, σα μαϊντανό. Η περιορισμένη παραγωγή έχει άλλη αντιμετώπιση.

Επίσης, για παράδειγμα, σύμφωνα με τους κανόνες της εταιρείας, δεν μπορεί ο όποιος αγοραστής, ακόμα και αν έχει πληρώσει τα ωραία του εκατομμύρια, να κάνει μη πιστοποιημένες από την ίδια την εταιρεία «μετατροπές» στο αυτοκίνητό του. Να αλλάξει χρώμα, ας πούμε. Ακόμα και αν δεν το βάψει ολικά, αλλά βάζοντας μία από τις γνωστές μεμβράνες (‘’wrapping, στη γλώσσα της αγοράς). Το οποίο wrapping, μάλιστα, αφαιρείται. Δεν είναι κάτι μόνιμο. Το τραβάς και ξεκολλάει. Αυτό άλλωστε είναι το νόημά του. Να αλλάζεις την εικόνα σε κάτι που βαρέθηκες ή το θέλεις, πλέον, αλλιώς.

Μια που το ‘φερε η κουβέντα, έχουν κυκλοφορήσει κατά κόρον οι φωτογραφίες από τις λαμπυρίζουσες, χρυσές Λαμποργκίνι και τις Ρολς-Ρόις που κυκλοφορούν στο Σίτι του Λονδίνου; Βάναυσα κακόγουστες; Στα δικά μου μάτια, ναι. Αλλά ποιος ορίζει την κολοκυθόπιτα;

Χρυσή Rolls Royce σε πάρκινγκ της Ιταλίας. Χοντροκομμένη επίδεξη πλούτου; Μάλλον. Αλλά είναι κι αυτό μέρος του καπιταλισμού. Δεχτείτε τον με τα καλά του και με τα κακόγουστά του(Shutterstock)

Η Φεράρι έχει μία συγκεκριμένη στρατηγική. Σκοπό έχει να προστατεύει, κατά την ίδια, το προϊόν της. Να κοντρολάρει την εικόνα του ακόμα και μετά την πώλησή του. Και, αν το κρίνει, να ρίχνει «πόρτα» ακόμα και σε παγκοσμίως γνωστούς πελάτες της.

Σας έκανα τον εκτενή πρόλογο γιατί το «έγκλημα» το διέπραξε ο Τζάστιν Μπίμπερ. Αισθητικά; Σύμφωνοι, η Ferrari 458 Italia F1 Edition σ’ αυτή την νεον-μπλε απόχρωση, με τα φουσκώματα στους θόλους τύπου rocket bunny και τα λευκά γράμματα στους τροχούς, μπορεί να θεωρηθεί άσχημη, μπορεί και καγκουριά. Μήπως και ιερόσυλη; Ίσως και επέμβαση σε ένα έργο τέχνης;  Πάντως, ο πρόεδρος του μεγαλύτερου κλαμπ ιδιοκτητών Φεράρι, κάποιος κύριος ονόματι Φάμπιο Μπαρόνε, έχει την παραπάνω άποψη και τοποθετήθηκε δημοσίως, στους Times του Λονδίνου.

Για την ιστορία, σχετικά ατοπήματα που παραβαίνουν τη βίβλο του Μαρανέλο έχουν στο παρελθόν διαπράξει ο γνωστός ράπερ 50 Σεντ, ο ηθοποιός Νίκολας Κέιτζ ή και η Κιμ Καρντάσιαν. O Mπίμπερ, πάντως, δεν θα μπορεί στο εξής να αγοράσει μία καινούργια. Μόνο δεύτερο χέρι, Τζάστιν. Όχι ότι θα ιδρώσει, εκτιμώ.

Κάπως έτσι, η είδηση κάνει σήμερα τον γύρο του κόσμου. Παρέα με ένα πλήθος σχολίων σε ιστοσελίδες και σόσιαλ μίντια. Μήπως, λοιπόν,  παραείναι η Φεράρι σνομπ; Μήπως -το βασικότερο- δεν ήξερε εξ αρχής το γούστο του Τζάστιν ή της Κιμ; Αυτά ήταν γνωστά δεδομένα. Και πώς, ας πούμε, κάτι τύποι «Ταζ Μαχάλ» με φαραωνικά πετροδόλαρα συμβαδίζουν με την εκλεπτυσμένη αισθητική μίας Φεράρι στο γκαράζ; Εκεί, δηλαδή, αφού το προϊόν παραμένει ως βγήκε από την πόρτα του Μαρανέλο, είναι όλα μια χαρά;

Κάποτε, οι Λατίνοι το είχαν αποδώσει όλο αυτό σωστά και επακριβώς. Δεν ξέρω για τους απογόνους τους. Μία Ferrari είναι res. Πράγμα. Και το πράγμα το κάνεις ό,τι θες. Εκτός, αν θες να είσαι ουσιαστικά αυστηρός, να ασκείς πραγματικό face control, dress code και γενικώς αισθητικά μέτρα και σταθμά πριν σου σκάσει ο άλλος το πακέτο με το χρήμα στο ταμείο. Γνώμη.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News