469
Τo Χiaomi SU7 είναι ένα μεγάλο πεντάθυρο κουπέ που δεν είναι υπερβολή να λεχθεί ότι παραπέμπει αισθητικά σε Porsche Panamera, ξεκινά από 299 ίππους και καταλήγει στους 673. Η τιμή εκκίνησης είναι €28.000. Τώρα θέλει να δανειστεί και το όνομα της Μόντενα της Ιταλίας | Xiaomi

Η Μόντενα και η Ferrari στον στόχο της Xiaomi

Τo Χiaomi SU7 είναι ένα μεγάλο πεντάθυρο κουπέ που δεν είναι υπερβολή να λεχθεί ότι παραπέμπει αισθητικά σε Porsche Panamera, ξεκινά από 299 ίππους και καταλήγει στους 673. Η τιμή εκκίνησης είναι €28.000. Τώρα θέλει να δανειστεί και το όνομα της Μόντενα της Ιταλίας
|Xiaomi

Η Μόντενα και η Ferrari στον στόχο της Xiaomi

Τι σχέση είχε η τιμημένη Ferrari 360 Modena, εκείνο το κεντρομήχανο supercar στις αρχές του 2000, με το Xiaomi SU7, το νέο μοντέλο του κινεζικού κολοσσού που από τα τηλέφωνα έχει περάσει στα αυτοκίνητα; Ουσιαστικά καμία απολύτως. Όμως το επίμαχο είναι το ίδιο το όνομα αυτής της μικρής πόλης της Ιταλίας. Η Χiaomi έχοντας ήδη γευτεί τις πρώτες γλυκιές γεύσεις της επιτυχίας λαμβάνοντας, φέτος τον Μάρτιο, μέσα σε μόλις 27 λεπτά της ώρας περίπου 50.000 παραγγελίες σχεδιάζει το λανσάρισμα του SU7 στην Ευρώπη με ένα νέο, πιο πιασάρικο όνομα: Xiaomi Modena.

Eίναι αντιληπτό ότι έχει ανατριχιάσει το πνεύμα του Ενζο Φεράρι απ΄τον τάφο, σύσσωμες οι δημοτικές Αρχές, το υπουργείο Εμπορίου της Ιταλίας, μπορεί και το μπαλσάμικο από τη Μόντενα για να σηκώσουν γη και ουρανό. Το επιχείρημα είναι προφανές: δεν μπορούν να ονοματιστούν προϊόντα από την άλλη άκρη της γης με μία περιοχή που σχετίζεται τόσο άμεσα συνειρμικά με την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία.

Ήδη οι ιταλικές Αρχές έχουν κινητοποιήσει τις διαδικασίες ώστε να διευρυνθεί η προστασία της ονομασίας προέλευσης και στα αυτοκίνητα. Ό,τι ισχύει, για παράδειγμα, για το Παρμιτζιάνο Ρετζιάνο, τα αλαντικά από την Πάρμα, όπως και το προαναφερόμενο μπαλσάμικο από την περιοχή της Μόντενα.

Η Xiaomi από την πλευρά της δεν έχει τυπικά ανακοινώσει ότι όντως σκοπεύει να επαναβαφτίσει το SU7 σε «Xiaomi Modena», όμως ταυτόχρονα έχει αρνηθεί να σχολιάσει το εάν και πώς θα τοποθετηθεί το νέο της μοντέλο στην ευρωπαϊκή αγορά.

Το θέμα αποκτά επιπλέον ενδιαφέρον ενόψει της Συνόδου του Παρισιού όπου το θέμα της αυτοκινητοβιομηχανίας θα έχει κεντρικό ρόλο, όχι μόνο λόγω των τεράστιων συμφερόντων που εμπλέκονται αλλά κατόπιν και της δήλωσης της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, τον περασμένο Σεπτέμβριο, για διεξαγωγή έρευνας κατά των επιδοτήσεων για τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για «τεχνητά χαμηλές τιμές».

Πάντως, καθώς δεν υπάρχει καπνός δίχως φωτιά, η ιταλική πλευρά διά στόματος του υπουργού Εμπορίου, Αντόλφο Ούρσο, σκοπεύει να εξετάσει ενδελεχώς την επικαιροποιημένη ευρωπαϊκή νομοθεσία που τέθηκε σε ισχύ τον Νοέμβριο και επέκτεινε το καθεστώς προστασίας ονοματοδοσίας σε βιομηχανικά προϊόντα.

H Ferrari Modena, το supercar της εταιρείας από το 1999. Όνομα και πράμα από τα «χωρικά ύδατα» της μικρής πόλης και έδρας της Ferrari. Τώρα η απειλή είναι εξ ανατολών

Και μάλλον είναι λογικό να υπάρχει τέτοιου είδους ευασθησία αν συνυπολογίσει ότι πολύ πρόφατα, πριν ενάμισυ μήνα, η ίδια η Alfa Romeo έχοντας κάνει το παγκόσμιο λανσάρισμα του νέου της ηλεκτρικού SUV, του Alfa Romeo Milano, κατόπιν εορτής αναγκάστηκε να αποσύρει το όνομά του και να το βαφτίσει ως Alfa Romeo Junior καθώς κρίθηκε ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα ιταλικό τοπωνύμιο ως ονομασία αυτοκινήτου -ακόμα και εντός ιταλικών συνόρων από έναν ιταλό κατασκευαστή- ήταν δεδομένο το επικοινωνιακό κάζο. Πόσο μάλλον τώρα που οι Κινέζοι θέλουν να πατήσουν πόδι και στα «ιερά χώματα» της Μόντενα.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...