Ενας από τους πιο παλιούς και γνωστούς παγκοσμίως δημοσιογραφικούς ομίλους των ΗΠΑ, οι New York Times, φαίνεται ότι βρίσκονται σε επαγγελματικό σταυροδρόμι: «Σε λίγο καιρό τα γραφεία τους δεν θα μοιάζουν πια με αίθουσα σύνταξης εφημερίδας αλλά με χολιγουντιανό στούντιο» λένε οι κακές γλώσσες, που ζηλεύουν τη μεγαλοπρεπή στροφή των ΝΥΤ στην τηλεοπτική παραγωγή μέσω εταιρειών streaming.
Μάλιστα. Οι New York Times έχουν έτοιμα δέκα σενάρια για τηλεοπτικά προγράμματα, όπως και τρία μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ. Η πλατφόρμα Netflix είναι ο φορέας διάδοσής τους, και η αρχή γίνεται την Παρασκευή 17 Ιουλίου με το πρώτο ντοκιμαντέρ, το οποίο λέγεται «Father Soldier Son».
Το θέμα του ντοκιμαντέρ είναι η ιστορία ενός αμερικανού στρατιώτη του πολέμου στο Αφγανιστάν, ο οποίος τραυματίστηκε, ονόματι Μπράιαν Εϊς. Ανθρωποι των ΝΥΤ ήρθαν σε επαφή με τον βετεράνο και διηγούνται την ιστορία του. Η συνδρομητική Repubblica μάλιστα γράφει ότι το ντοκιμαντέρ είναι αποτέλεσμα δεκαετούς εργασίας δύο συντακτών οι οποίοι φιλμογράφησαν τον βετεράνο, πατέρα δύο παιδιών, και τη ζωή του.
Ο ίδιος o Εϊς τώρα δηλώνει ενθουσιασμένος με το αποτέλεσμα: «Το έχω δει και είμαι απολύτως έκπληκτος με το έργο που έκαναν οι ΝΥΤ. Η τελική παραγωγή είναι… ουάου» λέει. Πιστεύει ότι η ιστορία του εμπνέει και άλλους Αμερικανούς και δηλώνει ότι είναι υπερήφανος για αυτό.
Οι Ιταλοί γράφουν και για τις υπόλοιπες παραγωγές που βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως είναι οι τηλεοπτικές μεταφορές δημοσιογραφικών ερευνών για τη δουλεία στις ΗΠΑ, κ.ά. Οσον αφορά το επιχειρηματικό σκέλος του τηλεοπτικού πρότζεκτ των ΝΥΤ, από τη Repubblica υπογραμμίζεται η σημασία τού να κάθονται στο ίδιο τραπέζι διαπραγματεύσεων με τις κύριες πλατφόρμες ροής, από το Netflix μέχρι το Amazon, θέτοντας όμως ψηλά τον πήχη της όποιας συνεργασίας με παραγωγές που πληρούν «τα αυστηρά κριτήρια τα οποία έκαναν τους ΝΥΤ έναν διάσημο δημοσιογραφικό όμιλο».
Η λέξη-κλειδί αυτής της νέας στρατηγικής των ΝΥΤ είναι η καινοτομία: «Με έξι εκατομμύρια ψηφιακούς συνδρομητές και με στόχο να τους φτάσει στα 10 εκατομμύρια μέσα τα επόμενα 5 χρόνια, ο εκδότης του ομίλου εισέρχεται στον κόσμο της παραγωγής τηλεοπτικών φιλμ όχι μόνο για να επεκτείνει τις δραστηριότητές του, αλλά και για να είναι ένα αναμφισβήτητο σύμβολο πληροφόρησης», με σκοπό «να προσελκύσει αναγνώστες από όλο τον πλανήτη οι οποίοι θα πληρώνουν για τις πληροφορίες που καταναλώνουν».
Και οι Ιταλοί καταλήγουν με νόημα: «Μεταξύ podcast και ντοκιμαντέρ, οι ΝΥΤ έχουν ορίσει τον στόχο τους, να καταστούν δηλαδή η Google της παγκόσμιας δημοσιογραφίας». Με τις τηλεοπτικές σειρές τους έχουν βλέψεις για παγκόσμιες μπίζνες, έτσι «σχεδιάζουν να βαδίσουν στον αναπόφευκτο δρόμο».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News