Η Nissan παρουσίασε την Τετάρτη. Είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό αυτοκίνητο. Όχι μόνο γιατί είναι ο διάδοχος ενός σπορ αυτοκινήτου με το δικό του «ειδικό» βάρος, του 370 Ζ, αλλά γιατί, μετά από καιρό, συνδέει όλο το παρελθόν της Nissan με τον κωδικό «Ζ» και τα άμεσα σχέδιά της.
Σωστά και έξυπνα η εταιρεία χρησιμοποιεί το motto «A to Ζ» για να τονίσει τη βαριά κληρονομιά 50 ετών. Οι μνήμες ανατρέχουν στο κλασικό Ζ που, μια φορά κι έναν καιρό, κατάφερε να κάνει τη μεγάλη εμπορική επιτυχία στην Nissan στην αμερικανική αγορά.
Η ιστορία των Nissan Z ξεκίνησε όταν ένας διορατικός άνθρωπος είδε την ανάγκη της μεταμόρφωσης της μικρής, μέχρι τότε, Nissan. Ο σοφός πίσω απ΄το αυτοκίνητο λεγόταν Yutaka Katayama. Ή «Mr K», όπως συνήθιζαν να τον λένε. Ήταν ο πρώτος πρόεδρος της Nissan στις ΗΠΑ. Εγκατέλειψε το μάταιο τούτο κόσμο το 2015. Πλήρης ημερών σε ηλικία 105 ετών.
Η κληρονομιά του Katayama ήταν καθοριστική. Αυτός συνέλαβε την ιδέα της μεταμόρφωσης της Nissan. Μέχρι τότε ήταν μια εταιρεία μικρής κλίμακας, με φτηνά, μαζικά αυτοκίνητα. Η ιδέα ενός όμορφου, γρήγορου αλλά και προσιτού κουπέ ήταν δική του. Και των Nissan Z, επίσης. Υπήρχε τότε πολύ εύφορο έδαφος στην αμερικανική αγορά για μια τέτοια περίπτωση αυτοκινήτου. Και παρά τον σέξι σχεδιασμό, το συνολικό κόστος δεν ήταν απαγορευτικό καθώς τα Z θα χρησιμοποιούσαν εξαρτήματα από άλλα, φτηνότερα Nissan.
Όπως λέει η ενημέρωση που έλαβα από την επίσημη εισαγωγική, το αυθεντικό Z δημιουργήθηκε για να φέρει τη χαρά και τον ενθουσιασμό ενός σπορ αυτοκινήτου σε όσο το δυνατόν περισσότερους τυχερούς ιδιοκτήτες. «Το Z ήταν πάντα ένα δυνατό αυτοκίνητο, κάνοντας εύκολο στον εκάστοτε ιδιοκτήτη του να απολαύσει τις δυνατότητές του και να αισθάνεται όσο το δυνατόν πιο συνδεδεμένος μαζί του», δήλωσε ο Hiroshi Tamura, επικεφαλής προϊοντικής ανάπτυξης του Z Proto. «Αυτό ισχύει για όλες τις γενιές του και αυτό είναι που οδηγεί το πάθος μας να καινοτομήσουμε και να αμφισβητήσουμε τον κανόνα», πρόσθεσε.
Ανέκαθεν κάθε νέα γενιά είχε έναν πιο ισχυρό κινητήρα, αν και το Z ως έννοια, είναι κάτι παραπάνω από αύξηση της ισχύος. «Το Z, ως αγνό σπορ αυτοκίνητο, αντιπροσωπεύει το πνεύμα της Nissan», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Makoto Uchida. «Είναι ένα βασικό μοντέλο στο πλάνο μετασχηματισμού μας με την ονομασία Nissan NEXT και είναι απόδειξη της ικανότητάς μας να κάνουμε αυτό που άλλοι δεν τολμούν να κάνουν, από το Α έως το Ω. Ως λάτρης του Ζ, είμαι ενθουσιασμένος που ανακοινώνω ότι το επόμενο Z είναι καθ’ οδόν».
Το teaser του Nissan Z το είχαμε δει πριν μερικές εβδομάδες. Είναι η κλασική μέθοδος προθέρμανσης του ενδιαφέροντος. Και σήμερα βγήκαν είδαμε το φως το αληθινό, το ορίτζιναλ γιαπωνέζικο. Να γράψω στη γλώσσα τους το «επιτέλους»; Να, αυτό: 最後に.
Κοντολογίς, το Nissan Z Proto (που μένει να ολοκληρωθεί ως τελικό προϊόν) δείχνει το δρόμο το σωστό για τη σπορ σκυτάλη της μπράντας: με V6 twin-turbo και χειροκίνητο κιβώτιο, ξεκάθαρα σπορ αναλογίες και πίσω κίνηση, είναι η νέα, σημαντική μέρα της Nissan. Επιτέλους!
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News