Η Μαίρη Κατράντζου δηλώνει «απογοητευμένη» από την επιστροφή στο «μέγεθος μηδέν» και ελπίζει ότι η διαδικασία για να γίνει η μόδα περισσότερο συμπεριληπτική θα συνεχιστεί.
«Εξω, στην πραγματική ζωή, έχουν γίνει τεράστια βήματα», εξηγεί η ελληνικής καταγωγής σχεδιάστρια στην Telegraph, προσθέτει όμως ότι στις πασαρέλες «οι αλλαγές προχωρούν με πολύ πιο αργούς ρυθμούς».
Η Κατράντζου ξεκίνησε πρόσφατα μια συνεργασία με τον οίκο Marina Rinaldi στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου. Η φίρμα Marina Rinaldi, ιδιοκτησίας του ομίλου Max Mara, δημιουργεί ρούχα σε όλα τα μεγέθη από το 1980, πολύ πριν η συμπεριληπτικότητα μπει στον δημόσιο διάλογο.
Η κολεξιόν της Κατράντζου θα βγει στα καταστήματα τον Σεπτέμβριο και περιλαμβάνει όλα τα εμβληματικά σχέδιά της, σε νούμερα που θα ξεκινούν από το 8 και θα φτάνουν στο 28 (βρετανικά μεγέθη) και τιμές από 130 έως 1.300 ευρώ.
Οι γυναίκες με καμπύλες αγοράζουν ρούχα με όλο και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, λέει η ίδια, και είναι οι καταναλωτές που δημιουργούν την ανάγκη για περισσότερα ρούχα «plus size» στην αγορά.
Οταν εγκαινίασε την προσωπική της φίρμα, στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου πριν από 15 χρόνια, τα ρούχα της ήταν σε μεγέθη από 8 έως 14, όπως επέβαλλαν τότε τα καταστήματα.
«Τώρα, τα πρώτα μεγέθη που εξαντλούνται είναι το 18, το 20 και το 22», λέει. «Πριν από 15 χρόνια, ακόμη και το μέγεθος 16 ήταν υπερβολή για έναν σχεδιαστή που ξεκινούσε. Αυτό αλλάζει, όμως, λόγω της ζήτησης».
Σήμερα, όλα αυτά μπορεί να φαίνονται φυσιολογικά, η Κατράντζου όμως λέει ότι είναι νίκες που κερδήθηκαν δύσκολα. Για την ίδια το θέμα είναι και πιο προσωπικό.
«Προσωπικά αισθάνομαι πιο ελεύθερη», λέει στην Telegraph. «Και νομίζω ότι πολλές γυναίκες αισθάνονται πιο ελεύθερες να δοκιμάσουν διαφορετικά ρούχα επάνω στο σώμα τους και αισθάνονται μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για ό,τι φορούν. Εχουν περισσότερες επιλογές και αυτό είναι σημαντικό».
Η Κατράντζου φοράει συνήθως μαύρα φορέματα σε γραμμή Α. Το κάνει επειδή πολλές από τις αποφάσεις της στη δουλειά έχουν να κάνουν με τα μοτίβα και τα χρώματα, και δεν θέλει περισπασμούς.
Τα σχέδιά της απευθύνονται σε γυναίκες που αγαπούν τον μαξιμαλισμό. Και δεν είναι εύκολο να προσαρμόσεις τα μαξιμαλιστικά αυτά σχέδια, που δημιουργήθηκαν για στενά φορέματα, σε μεγαλύτερα μεγέθη. Το έκανε όμως με μαεστρία για τη Marina Rinaldi, δημιουργώντας πολύ κολακευτικά σχέδια και φόρμες για όλα τα μεγέθη.
Είναι μια διαδικασία υψηλής ακρίβειας και κόστους, γι’ αυτό λίγες φίρμες μπαίνουν στον κόπο. Η Κατράντζου λέει ότι το αποτέλεσμα τη δικαιώνει και αξίζει τον κόπο. Είναι, μάλιστα, ενθουσιασμένη που μπορεί να δώσει στις πελάτισσές της τα ρούχα αυτά.
«Οι γυναίκες με καμπύλες μαθαίνουν να αγαπούν το σώμα τους και να γίνονται πιο τολμηρές», λέει. «Φορούν περισσότερα χρώματα, πιο στενά ρούχα και αισθάνονται αυτοπεποίθηση. Αυτό αποτελεί έμπνευση για τους σχεδιαστές. Οταν αρχίσαμε να καταλαβαίνουμε τι θέλουν να φορούν και οι γυναίκες με καμπύλες, ο τρόπος που σχεδιάζουμε άλλαξε».
«Οταν άρχισα να σχεδιάζω, δεν θα δημιουργούσα ποτέ ένα στενό, πολύχρωμο φόρεμα για μια γυναίκα με καμπύλες. Τώρα δεν υπάρχει σωματότυπος που να μη σχεδιάζουμε για αυτόν, αρκεί να το κάνουμε με τρόπο που να τον κολακεύει».
Η 32χρονη Αλβα Κλερ είναι ένα από τα μοντέλα της νέας κολεξιόν της Κατράντζου. Η Κλερ είναι μια από τις plus size γυναίκες που κατάφεραν να γίνουν σούπερ μόντελ τα τελευταία χρόνια. «Είναι ένα μοντέλο με έντονη παρουσία. Αυτό θέλεις από ένα μοντέλο. Και το κοινό μπορεί, επιτέλους, να ταυτιστεί. Να φανταστεί και τον εαυτό του με τα ρούχα σου».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News