1615
Η Τζίνα Λολομπρίτζιντα τότε και τώρα | CreativeProtagon/Getty Images

Η Λολό που κάποτε έκαψε καρδιές και τώρα «καίει λάδια»

Κική Τριανταφύλλη Κική Τριανταφύλλη 17 Αυγούστου 2022, 13:30
Η Τζίνα Λολομπρίτζιντα τότε και τώρα
|CreativeProtagon/Getty Images

Η Λολό που κάποτε έκαψε καρδιές και τώρα «καίει λάδια»

Κική Τριανταφύλλη Κική Τριανταφύλλη 17 Αυγούστου 2022, 13:30

Τι άλλο θα κάνετε για να μας τρελάνετε εντελώς κυρία Λολό; Η Τζίνα Λολομπρίτζιντα ανακοίνωσε πρόσφατα την υποψηφιότητά της για τη Γερουσία στις επερχόμενες εκλογές της Ιταλίας, καθώς «έχει βαρεθεί τους διαπληκτισμούς των πολιτικών»….

Η αειθαλής ντίβα κατεβαίνει στις εκλογές του Σεπτέμβρη με το κόμμα «Κυρίαρχη και Λαϊκή Ιταλία» (ISP), μια νέα ευρωσκεπτικιστική πολιτική συμμαχία κατά του Μάριο Ντράγκι (μεταξύ άλλων μαζί με συνομωσιολόγους και φιλοπουτινικούς υποψήφιους), η οποία αντιτίθενται, μεταξύ άλλων, στην αποστολή όπλων στην Ουκρανία. «Δεν είμαστε χώρα, είμαστε ανέκδοτο. Κάτι που δεν σε κάνει να γελάς», έγραψε στο Facebook με αφορμή την υποψηφιότητά της ο δημοσιογράφος Αντρέα Σκάντζι.

Δεν είναι η πρώτη φορά. Η Λολό είχε επιχειρήσει και το 1999 να εισέλθει στην Πολιτική κατεβαίνοντας στις ευρωεκλογές ως υποψήφια των Δημοκρατικών του Ρομάνο Πρόντι.

Στις 4 Ιουλίου 2022 είχε τα γενέθλιά της.  Γιορτάζοντας την επέτειο των 95 χρόνων της η αγαπημένη Λολό του ιταλικού κινηματογράφου είπε στο ANSA ότι ήταν αποφασισμένη να παραμείνει δημιουργική με τα έργα φωτογραφίας και γλυπτικής, στα οποία στράφηκε μετά από δεκαετίες ως σύμβολο του σεξ. «Τα γενέθλιά μου είναι ένα ωραίο ορόσημο και ακόμα δουλεύω», δήλωσε «Η πιο ωραία γυναίκα του κόσμου», όπως χαρακτηρίστηκε μετά από την ομώνυμη επιτυχία του 1955, στην οποία πρωταγωνιστούσε στο πλευρό του Βιτόριο Γκάσμαν.

Επί χρόνια, άλλωστε, ήταν αντίπαλος για αυτόν τον τίτλο με την συμπατριώτισσα και συνάδελφό της Σοφία Λόρεν. Για την αντιπαλότητα όμως κατηγόρησε ευθέως τη Λόρεν και τους υπεύθυνους των δημοσίων σχέσεων εκείνης, πράγμα «που δεν σταμάτησαν να κάνουν επί 50 χρόνια», όπως είπε το 2015 σε συνέντευξή της στο Vanity Fair, με αφορμή τα διάφορα σκάνδαλα γύρω από το όνομά της, που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Mε τη Σοφία Λόρεν και την Ιβόν Ντε Κάρλο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, το 1954 (ullstein bild/ullstein bild via Getty Images)

Μιλώντας πάνω από μια τούρτα σε σχήμα καρδιάς με φράουλες, είπε στο ANSA ότι τώρα ετοιμάζει ένα «απαιτητικό βιβλίο γεμάτο με σανγκουίνια», με σχέδια φτιαγμένα με κόκκινη ώχρα και πρόσθεσε: «Αγαπήθηκα πολύ και είμαι ενθουσιασμένη γιατί υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι που θέλουν να γιορτάσουν τα γενέθλιά μου».

Σύμβολο του σεξ,  γλύπτρια και φωτορεπόρτερ

Μία από τις πιο θρυλικές παρουσίες του ιταλικού κινηματογράφου και αδιαφιλονίκητο διεθνές σύμβολο του σεξ τις δεκαετίες του 1950 και του 1960, η Τζίνα Λολομπρίτζιντα γεννήθηκε στις 4 Ιουλίου 1927, στο Σουμπιάκο, ένα γραφικό χωριό στα περίχωρα της Ρώμης. Ηταν κόρη ενός πλούσιου κατασκευαστή επίπλων, που έχασε όλη την περιουσία του εξαιτίας ενός αγγλοαμερικανικού βομβαρδισμού. Το 1944, κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η οικογένεια μετακόμισε στη Ρώμη. Η 17χρονη Τζίνα μπήκε στη Σχολή Καλών Τεχνών και έκανε μαθήματα ζωγραφικής και γλυπτικής, ενώ ασχολήθηκε επίσης  με το μόντελινγκ.

Το 1947 πήρε μέρος στα καλλιστεία για τη Μις Ρόμα και κατέκτησε άνετα τη δεύτερη θέση, ενώ στους τελικούς για τη Μις Ιταλία κατέκτησε την τρίτη θέση, με τις Λουτσία Μποζέ και Τζιάνα Μαρία Κανάλε στην πρώτη και τη δεύτερη αντίστοιχα, οι οποίες θα γινόντουσαν επίσης σταρ του σινεμά.  Η συμμετοχή της στα καλλιστεία τράβηξε την προσοχή των ανθρώπων του κινηματογράφου.  Ετσι, θα έκανε μια αστραφτερή καριέρα γυρίζοντας περισσότερες από 60 ταινίες, συμπεριλαμβανομένων μερικών κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990.

Η Τζίνα Λολομπρίτζιντα ποζάρει μαζί με ένα από τα γλυπτά που την αναπαριστούσαν σε έκθεση στο Παρίσι (Photo by Stephane Cardinale/Corbis via Getty Images)

Στα πρώτα της βήματα συμμετείχε σε φωτορομάντζα γυναικείων περιοδικών. Στην οθόνη  εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1946 με τον «Μαύρο Αητό» του Ρικάρντο Φρέντα («Aquila nera»), και την κινηματογραφική όπερα «Λουτσία ντε Λαμερμούρ», του Πιέρο Μπελερίνι. Και μέχρι το 1953 οπότε θα άνοιξε ο δρόμος της για το Χόλιγουντ, η ατίθαση και ασυμβίβαστη ιταλίδα καλλονή θα εμφανιζόταν σε 27 ιταλικές και γαλλικές ταινίες, οι περισσότερες από τις οποίες γνώρισαν την επιτυχία.

Η κόντρα της με τον Χάουαρντ Χιουζ (αρνήθηκε τους τελικούς όρους ενός συμβολαίου για τρεις φωτογραφίσεις τον χρόνο) την εμπόδισε μέχρι το 1959 να δουλέψει στις ΗΠΑ, συμμετείχε ωστόσο σε αμερικανικές ταινίες που γυρίστηκαν στην Ευρώπη.

Επαιξε στις ταινίες «Ωραίες της νύχτας» («Belles de nuit», 1952) του Ρενέ Κλερ, «Η Επαρχιώτισσα» («La Provinciale», 1952) του Μάριο Σολντάτι και «Ψωμί, έρωτας και φαντασία» (1953) του Λουίτζι Κομεντσίνι, που την επέβαλαν ως μία από τις πιο ερωτικές ηθοποιούς της εποχής, και σταρ με το ωραιότερο στήθος. Η τελευταία μάλιστα της έφερε και μια υποψηφιότητα για το βραβείο Bafta.

Στην ταινία η «Πιο όμορφη γυναίκα του κόσμου», το 1955 (G.E.S.I. Cinematografica)

Ωστόσο ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ… διαφώνησε. Μετά τη συνεργασία τους, την ίδια χρονιά, στην πρώτη αγγλόφωνη ταινία, την κωμωδία «Πιο δυνατός απ’ τον Διάβολο» του Τζον Χιούστον,  στην οποία ο αμερικανός σταρ είχε τον ρόλο του συζύγου της, αποκάλεσε τη Λολό «Frigidaire» (μάρκα αμερικανικού ψυγείου) καταρρίπτοντας τον μύθο της σέξι σταρ.

Να σημειωθεί ότι στην «Πιο όμορφη γυναίκα του Κόσμου» (1955) του Ρόμπερτ Λέοναρντ υποδύθηκε την ιταλίδα σοπράνο Λίνα Καβαλιέρι, τραγουδώντας η ίδια μερικές άριες από την «Τόσκα». Η ερμηνεία της τής χάρισε το David di Donatello, το πρώτο βραβείο καλύτερης ηθοποιού της Ακαδημίας Ιταλικού Κινηματογράφου, που απονεμήθηκε για πρώτη φορά το 1956.

Η Λολομπρίτζιντα, συμπρωταγωνίστησε επίσης με τους Μπαρτ Λάνκαστερ και Τόνι Κέρτις στο «Βαριετέ»  (1956) του Κάρολ Ριντ, και την ίδια χρονιά με τον Αντονι Κουίν στον ρόλο του Κουασιμόδου στην «Παναγία των Παρισίων» του Ζαν Ντελανουά, όπου υποδύθηκε την Εσμεράλντα. Επαιξε επίσης στη βιβλική ταινία του Κινγκ Βίντορ «Ο Σολομών και η βασίλισσα του Σαββά» (1959) με τον Γιουλ Μπρίνερ (που αντικατέστησε τον Τάιρον Πάουερ, ο οποίος πέθανε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων), στην «Ωραία της Καλκούτας» του Τζον Στάρτζες με τον Φρανκ Σινάτρα και με τον Ροκ Χάντσον στη ρομαντική κωμωδία του Ρόμπερτ Μάλιγκαν «Ραντεβού τον Σεπτέμβρη» (1961). Και το 1968 τιμήθηκε με το βραβείο Ντονατέλο για την ερμηνεία της στην κωμωδία «Καλησπέρα κυρία Κάμπελ», του Μέλβιν Φρανκ.

Ο Αντονι Κουίν (Κουασιμόδος) και η Τζίνα Λολομπρίτζιντα (Εσμεράλδα) στην «Παναγία των Παρισίων» το 1956 (Paris Film Productions/Panitalia)

Από την υπόλοιπη φιλμογραφία της αξίζει να σημειωθούν οι «Περιπέτειες του Πινόκιο» (1972), του Λουίτζι Κομεντσίνι και η «Δασκάλα για πρωτάρηδες» («Κönig, Dame, Bube», 1972) του Γέρζι Σκολιμόφσκι.

Το 1977 η Λολομπρίτζιντα αποσύρθηκε από τον κινηματογράφο, για να δοκιμάσει τις δυνάμεις της ως φωτογράφος, γλύπτρια, φωτορεπόρτερ και στέλεχος σε εταιρεία καλλυντικών, χωρίς ωστόσο να διακόψει εντελώς την επαφή της με την υποκριτική, εμφανιζόμενη κυρίως στην μικρή οθόνη.

Ο Χένρι Κίσινγκερ, η Οντρεϊ Χέπμπορν, ο Πολ Νιούμαν, ο Σαλβαδόρ Νταλί, η Ελα Φιτζέραλντ και η εθνική ομάδα ποδοσφαίρου της Γερμανίας στάθηκαν, μεταξύ άλλων, μπροστά από τον φακό της. Κατάφερε μάλιστα να πάρει μια αποκλειστική συνέντευξη από τον Φιντέλ Κάστρο, με τον οποίο διατηρούσε μακρά φιλία.

Δυο γάμοι και πολλοί έρωτες

Τον Ιανουάριο του 1949 παντρεύτηκε τον Σλοβένο γιατρό Μίλκο Σκόφιτς, ο οποίος εγκατέλειψε την ιατρική για  να γίνει μάνατζέρ της. Το 1957, το ζευγάρι απέκτησε έναν γιο, τον Αντρέα Μίλκο Σκόφιτς, αλλά το 1971 χώρισαν ενώ ήταν τουλάχιστον πέντε χρόνια σε διάσταση, καθώς εκείνος είχε ήδη σχέση με μια αυστριακή τραγουδίστρια της όπερας.

Οι φήμες λένε ότι τον Ιανουάριο του 1968, η σταρ είχε μια πολύ σύντομη σχέση (μιας βραδιάς) με τον διάσημο νοτιοαφρικανό καρδιοχειρουργό Κρίστιαν Μπάρναρντ, ο οποίος έκανε την πρώτη μεταμόσχευση καρδιάς. Δεν ήταν ο μόνος, η Λολομπρίτζιντα ανέκαθεν υπερηφανευόταν για τα αναρίθμητα αμόρε της.

Με τον σύζυγο της Μίλκο Σκόφιτς και τον γιο τους, το 1963 (Keystone-France/Gamma-Rapho via Getty Images)

Τον Οκτώβριο του 2006, η 79χρονη ντίβα ανακοίνωσε στο ισπανικό περιοδικό ¡Hola! τον αρραβώνα της με έναν 45χρονο ισπανό επιχειρηματία, τον Χαβιέ Ριγκάου ι Ραφόλς, με τον οποίο είχαν γνωριστεί το 1984 σε ένα πάρτι στο Μόντε Κάρλο και έκτοτε ήταν σύντροφοι. Την ίδια χρονιά παντρεύτηκαν στην Ισπανία έχοντας υπογράψει ένα προγαμιαίο συμβόλαιο. Ωστόσο  τον Ιανουάριο του 2013 η Λολομπρίτζιντα έκανε αγωγή στον Ριγκάου, με τον ισχυρισμό ότι ο πρώην φίλος της είχε οργανώσει μια μυστική τελετή στην οποία «παντρεύτηκε» μια απατεώνα, που προσποιήθηκε ότι ήταν η ιταλίδα ηθοποιός, με σκοπό να διεκδικήσει την περιουσία της μετά τον θάνατό της. Το 2017 έχασε το δικαστήριο, αλλά έκανε έφεση, και με την Μόνικα Μπελούτσι στο πλευρό της κέρδισε την υπόθεση και ο γάμος ακυρώθηκε από δικαστήριο του Βατικανού.

Μετά από εκείνη την υπόθεση ο γιος της θέλησε να τη θέσει υπό την εποπτεία του, ισχυριζόμενος ότι η μητέρα του δεν ήταν σε θέση να υπερασπιστεί τα συμφέροντά της συναναστρεφόμενη νεαρούς άνδρες, που επιδίωκαν να επωφεληθούν από την περιουσία της, πράγμα που πίκρανε την Λολομπρίτζιντα. Ωστόσο, ένα νέο σκάνδαλο ήρθε να δικαιώσει τον Αντρέα Μίλκο Σκόφιτς. Το 2009, η ντίβα προσέλαβε τον νεαρό Αντρέα Πιατσόλα ως οδηγό, που τότε ήταν 21 ετών.

Γρήγορα έγινε έμπιστός της και έφτασε να διαχειρίζεται την περιουσία της, μάλιστα μετακόμισε με τη σύντροφό του και το παιδί τους στο σπίτι της ηθοποιού, πράγμα που έκανε έξαλλους τον γιο της και τον εγγονό της Ντιμίτρι. Τον κατήγγειλαν κατ΄επανάληψη για υπεξαίρεση χρημάτων από προσωπικούς της λογαριασμούς, και άλλες απάτες και τελικά γιατί πούλησε εν αγνοία της ένα από τα πολυτελή αυτοκίνητά της –μια Τζάγκουαρ- τσεπώνοντας τα 130.000 ευρώ. Και όταν η υπόθεση έφτασε στο Ανώτατο Δικαστήριο οι δικαστές έκριναν πλέον ότι η μητέρα του ήταν ανίκανη να διαχειριστεί τα χρήματά της…

Η Λολομπρίτζιντα, ωστόσο, η οποία μοιράζει τον χρόνο της ανάμεσα στις βίλες της στην Απία Οδό στη Ρώμη και στο Μόντε Κάρλο, δεν είναι ο τύπος της γυναίκας που -αν και 95 ετών- θα κάτσει ήσυχη όταν μπροστά της ανοίγεται νέο πεδίο πολιτικό. Πώς θα αντιδράσουν τώρα γιος και εγγονός; (Διότι από οικονομικής πλευράς οι προεκλογικές καμπάνιες δεν είναι παίξε γέλασε…)

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News