«Μια αινιγματική ποιότητα, μαζί με μια φυσικότητα και βαθιά συναισθηματικότητα». Είναι αυτά τα χαρακτηριστικά που καθιστούν την Κρίστεν Στιούαρτ μια εξαιρετική ηθοποιό, μια γεννημένη σταρ του κινηματογράφου, σύμφωνα με τον Τζέσι Αϊζενμπεργκ, τον συμπρωταγωνιστή της σε τρεις από τις ταινίες στις οποίες έχει παίξει έως σήμερα η 31χρονη αμερικανίδα ηθοποιός.
Υποδυόμενη σε πέντε ταινίες την «Bella Swan», την ηρωίδα του έπους των βαμπίρ του «Twilight», έγινε διάσημη σε όλον τον κόσμο και κέρδισε δεκάδες βραβεία, αλλά πότε, καμία ερμηνεία της δεν κρίθηκε άξια ενός Οσκαρ.
Υποδυόμενη, ωστόσο, την πριγκίπισσα Νταϊάνα στην ταινία «Spencer» του Χιλιανού Πάμπλο Λαρέν, η πρεμιέρα της οποίας πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, η Κρίστεν Στιούαρτ βρήκε και άδραξε μια μοναδική ευκαιρία, ούτως ώστε να πείσει και τους κριτές της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών για τις εξαιρετικές της ικανότητες στην υποκριτική.
Λαμβάνοντας αυτό υπόψη, η Εμιλι Γουίτ του The New Yorker συνέθεσε ένα εκτενές πορτρέτο της ηθοποιού, εξιστορώντας, συγχρόνως, πώς η Κρίστεν Στιούαρτ «κατέστη η πιο ενδιαφέρουσα κινηματογραφική σταρ της γενιάς της».
Ο Πάμπλο Λαρέν την επέλεξε, όντας πεπεισμένος πως θα μπορούσε να του προφέρει «εκείνο το κάτι που έπρεπε να είναι μαγνητικό και, ταυτόχρονα, πολύ μυστηριώδες», στοιχείο ζωτικής σημασίας για τον ρόλο της Νταϊάνα
Χωρίς σπουδές υποκριτικής
Παρότι αμφότεροι οι γονείς της εργάζονταν στη βιομηχανία του κινηματογράφου (ο πατέρας της ήταν διευθυντής σκηνής, ενώ η μητέρα της επιμελήτρια σεναρίων) η Κρίστεν Στιούαρτ δεν σπούδασε ποτέ υποκριτική, ενώ αφότου αφοσιώθηκε στην ηθοποιία «επί πολύ καιρό, σπανίως έκανε πρόβες, ούτε καν τις ατάκες της δεν επαναλάμβανε μπροστά από έναν καθρέφτη. Προτιμούσε να τις μαθαίνει στο πλατό, ακριβώς πριν από τα γυρίσματα, ούτως ώστε να φαίνεται στην κάμερα σαν να τις είχε μόλις σκεφτεί», αναφέρει στο κείμενό της η δημοσιογράφος του New Yorker. «Είμαι εγώ και δεν υπάρχει διαχωρισμός και το πιστεύω απόλυτα όταν πετυχαίνει», δηλώνει η ίδια η ηθοποιός.
Και πετυχαίνει πάντα, τουλάχιστον σύμφωνα με τη Ζιλιέτ Μπινός, η οποία με την Κρίστεν Στιούαρτ συνεργάστηκε στην ταινία «Clouds of Sils Maria». Συνομιλώντας με την αμερικανίδα δημοσιογράφο, η κορυφαία γαλλίδα ηθοποιός ανέφερε ότι είχε μείνει έκπληκτη με «την ικανότητά της να μαθαίνει τις ατάκες στο λεπτό. Οσον αφορά εμένα, χρειάζονται αιώνες – είναι σαν να πρέπει να τις σκέφτομαι ξανά και ξανά, ούτως ώστε να τις αφομοιώσω. Οσον αφορά εκείνη, απλώς έρχεται και τις έχει μέσα της», είπε η Μπινός, συμπληρώνοντας πως μεγάλη εντύπωση της προκάλεσε επίσης το πόσο ειλικρινής και ανοιχτή είναι η Κρίστεν Στιούαρτ ως άνθρωπος.
Η οποία χάρη σε αυτήν την ανοιχτή στάση της και τη φυσικότητα που τη διακρίνει, τόσο στα πλατό όσο και στην πραγματική ζωή, έχει καταφέρει να «σπάσει» ταμπού που έως πρόσφατα εξακολουθούσαν (και μερικά εξακολουθούν) να έχουν ισχύ ακόμη και στον κόσμο του κινηματογράφου.
Στις συνεντεύξεις που παραχωρεί μιλάει χωρίς περιστροφές για τη σύντροφό της, τη σεναριογράφο Ντίλαν Μέιερ, πριν από μερικές ημέρες ανακοίνωσε, μάλιστα, πως σύντομα πρόκειται να παντρευτούν, ενώ ανέκαθεν είχε σχέσεις με γυναίκες, «αντιπαρερχόμενη την ετεροκανονικότητα των παραδοσιακών σταρ του Χόλιγουντ με μία απάθεια που φαίνεται να είναι εν μέρει ιδιοσυγκρασιακή εν μέρει γενεαλογική», εξηγεί η δημοσιογράφος του New Yorker.
Νέα πρόκληση
Αυτό το διάστημα η Κρίστεν Στιούαρτ εργάζεται πάνω στην κινηματογραφική απόδοση του «The Chronology of Water», ενός αυτοβιογραφικού βιβλίου που υπογράφει η Λίντια Γιούκναβιτς και η ηθοποιός ανακάλυψε τυχαία χάρη στον αλγόριθμο του Amazon Kindle.
Η Λίντια Γιούκναβιτς είναι μία αμερικανίδα πρώην επαγγελματίας κολυμβήτρια, η καριέρα της οποίας τερματίστηκε άδοξα, εξαιτίας της εξάρτησής της από τα ναρκωτικά και το αλκοόλ, η οποία, όμως, οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στην κακοποίηση που είχε υποστεί όταν ήταν μικρή, από έναν βίαιο πατέρα που βίαζε την ίδια και την αδελφή της και μία αλκοολική μητέρα που δεν αντιδρούσε.
Στα απομνημονεύματά της η Γιούκναβιτς αναφέρεται επίσης σε μία κόρη της την οποία γέννησε νεκρή, στους πολλούς συζύγους της, στην επιδίωξή της να έχει ερωτικές και εν μέρει σαδομαζοχιστικές σχέσεις και επαφές, τόσο με άνδρες όσο και με γυναίκες.
Η Στιούαρτ εξήγησε ότι περισσότερο την έλκυσε το γεγονός πως το βιβλίο «τιμάει τρόπον τινά ένα συγκεκριμένο ταμπού, το ότι η ντροπή εκδηλώνεται και σεξουαλικά στις γυναίκες. Ο τρόπος με τον οποίο αναγνωρίζει ότι ντροπιάζεται και μισεί τον εαυτό της, αλλά και ότι αυτό επίσης πραγματικά τη διεγείρει, αποτελεί μία από τις πραγματικά δύσκολες και πολύπλοκες σχέσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, λόγω του το ότι είμαστε γυναίκες, με αυτό το σώμα, σε αυτήν την απόλυτα πατριαρχική κοινωνία», συμπλήρωσε.
Πίσω από την κάμερα
Ομως η Στιούαρτ δεν θα είναι η πρωταγωνίστρια αλλά η σκηνοθέτης της ταινίας. Εχει ήδη αποκτήσει τα δικαιώματα του βιβλίου, ενώ πρόσφατα άρχισε και τα δοκιμαστικά για να επιλέξει την πρωταγωνίστρια της. Η Λίντια Γιούκναβιτς αποκάλυψε πως είχε και άλλες, πολλές, προσφορές αλλά επέλεξε να τα παραχωρήσει στη Στιούαρτ, επειδή της απέστειλε μια μακροσκελή επιστολή «γραμμένη στη γλώσσα μιας οραματίστριας».
Φαίνεται, οπότε, ότι η πρώην «Bella Swan» του «Twilight» είναι, πλέον, μια ολοκληρωμένη καλλιτέχνιδα, ικανή να οραματίζεται νέους, τολμηρούς κόσμους και να ανοίγει νέους ορίζοντες στις γυναίκες, τόσο πίσω από τις κάμερες όσο και στην αληθινή ζωή. Αργά ή γρήγορα, θα έρθει και το Οσκαρ.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News