782
Το πρώτο ηλεκτρικό μίνι-βαν παραγωγής της VW μοιάζει να προσγειώθηκε από ταινία επιστημονικής φαντασίας στους ελληνικούς δρόμους. Δεν είναι πλέον το «αυτοκίνητο του λαού». Ισως γίνει το αυτοκίνητο των «βου-που», μπορεί και του Λος Αντζελες | Volkswagen

Η «κλούβα» της VW λέγεται ID. Buzz και δεν είναι ακριβώς αυτό που θυμάσαι

Το πρώτο ηλεκτρικό μίνι-βαν παραγωγής της VW μοιάζει να προσγειώθηκε από ταινία επιστημονικής φαντασίας στους ελληνικούς δρόμους. Δεν είναι πλέον το «αυτοκίνητο του λαού». Ισως γίνει το αυτοκίνητο των «βου-που», μπορεί και του Λος Αντζελες
|Volkswagen

Η «κλούβα» της VW λέγεται ID. Buzz και δεν είναι ακριβώς αυτό που θυμάσαι

Φορτωμένο με ένα κάρο μνήμες δεκαετιών, το «φορτηγάκι» που βλέπαμε, σε διάφορες χρήσεις του, στους ελληνικούς δρόμους, κουβαλώντας λαχανικά σε λαϊκές, άπειρη μαστοράτζα, μέχρι και χίπι καταστάσεις με «παιδιά των λουλουδιών», εκείνο το ανθεκτικό «μουλάρι» με τον κωδικό Τype 2, ήταν μια ιστορική στιγμή για τους Γερμανούς. Ουσιαστικά, η «κλούβα» (στη Βρετανία το έλεγαν Camper, στη Γερμανία Bulli και στις ΗΠΑ Bus) ήταν το δεύτερο μαζικό αυτοκίνητο της VW. Δεν χρειαζόταν και πολλή φαντασία για να καταλάβαινες ότι οι ρίζες του τραβούσαν από τον «σκαραβαίο», το αρχετυπικό Beetle του θείου Αδόλφου.

Σήμερα, 70 χρόνια και κάτι ψιλά μετά το θρυλικό Type 2, δεν υπάρχει σκαραβαίος, αλλά μόνο η στυλιστική κληρονομιά της «κλούβας». Αυτή τη φορά; Καμία σχέση με ό,τι ξέραμε-ξέρατε-ήξεραν. Εννοώ και τον ανταγωνισμό. Η VW κάνει το «μπαζ» στην αγορά, αν και δεν ξέρω αν θα ξεμπαζώσει τις πωλήσεις, όπως ο εργατικός του πρόγονος. Και αυτό γιατί με 66.500 ευρώ στη βασική έκδοση και 70.000 στην έκδοση Plus (οι τιμές χωρίς την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»), το ID. Buzz αφήνει στο χρονοντούλαπο τη χειρωνακτική φιλοσοφία του και ανεβαίνει στα ρετιρέ της μίνι-βαν κουλτούρας.

Το αρχετυπικό Type 2, η «κλούβα» που κουβάλησε γενιές και γενιές επαγγελματιών, χίπις και μικρών σχολικών. Η παρακαταθήκη συνεχίζεται, αυτή τη φορά στο πιο πρίμιουμ κομμάτι της αγοράς (Wikipedia)

Ναι, εννοείται είναι ηλεκτρικό. Τι άλλο θα ήταν; Βασίζεται στην πλατφόρμα MEB. Ως γνωστόν, οι Γερμανοί της VW είναι μανούλες στο πώς να πακετάρουν διαφορετικά προϊόντα σε κοινά σασί. Για την ακρίβεια, εννιά ηλεκτρικά μοντέλα «πατάνε» πάνω στη MEB.

Η σημερινή παρουσία του έρχεται ως απάντηση στην άκρως θετική ανταπόκριση που είχε το κοινό το 2017, όταν το πρωτοείδε ως κόνσεπτ στο Ντιτρόιτ και στη Γενεύη. Τότε ήταν που ο επικεφαλής του ομίλου είπε πως πέντε χρόνια αργότερα –η πρόσθεση μάς κάνει 2022– το Buzz θα έφτανε στις εκθέσεις. Στην αμερικανική αγορά θα είναι σε έναν χρόνο από σήμερα, το 2024. Εκεί ίσως κάνει και τη μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά: τα αμερικανάκια τρελαίνονται για κάθε είδους βαν, σέρφ καταστάσεις και διαφορετικότητα σε τροχούς.

«Κανένας άλλος κατασκευαστής οχημάτων δεν έχει αντίστοιχο αμιγώς ηλεκτρικό στο χαρτοφυλάκιό του», δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας. Μάλλον πρέπει να του πιστώσουμε πως έχει δίκιο

Γιατί, όντως, αν ξεχάσουμε την τιμή αγοράς εν Ελλάδι –όσο μπορούμε να την ξεχάσουμε τη στιγμή που αγοράζεις τριάρι σε δυτικά προάστια–, οφείλουμε να του το αναγνωρίσουμε: το Buzz βαράει κατευθείαν στον αμφιβληστροειδή. Δεν μοιάζει με τίποτε άλλο, μιξάρει έντεχνα τις ρετρό μνήμες με τον φουτουρισμό, αφήνει την ελευθερία να το χρησιμοποιείς από όχημα ελεύθερου χρόνου μέχρι VIP αθόρυβες μετακινήσεις. Σίγουρα, βέβαια, δεν θα φιλοξενήσει στις αγκάλες του την εργατομάνα της αγοράς. Το Buzz αυτοτοποθετείται στα υψηλά κλιμάκια, σε ένα ακριβό, ιδιαίτερο προφίλ και σε μια σχεδιαστική ιδέα που βάζει, για πρώτη φορά τόσο καλά υπολογισμένα, το άλλοτε επαγγελματικό όχημα στην καρδιά των ινφλουένσερ του στιλ.

Αν σας ενδιαφέρουν τα άλλα πεζά της υπόθεσης, ο οδηγός και ο συνοδηγός στο μπροστινό κάθισμα κάθονται σε μεμονωμένα καθίσματα, εξοπλισμένα στάνταρ στο εσωτερικό με ρυθμιζόμενα υποβραχιόνια. Στο πίσω μέρος χρησιμοποιείται ένα τριπλό κάθισμα πάγκου. Είναι χωρισμένο 40:60 και οι πλάτες του μπορούν να αναδιπλωθούν. Για να δημιουργηθεί επιπλέον χώρος για τα πόδια ή επιπλέον χώρος αποσκευών, μπορούν επίσης να μετακινηθούν τα δύο μέρη του καθίσματος του πάγκου κατά μήκος, κατά 150 χλστ. Οι δυο ηλεκτρικές συρόμενες πόρτες του ID. Buzz διατίθενται στάνταρ, όπως και η πίσω ηλεκτρική πόρτα. Αυτό που απλώνεται πέρα από τη μεγάλη πίσω πόρτα είναι 1.121 λίτρα χώρου αποσκευών. Εάν, δε, η δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωθεί, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 2.205 λίτρα. Τέλος, το ID. Buzz προσφέρει στον βασικό εξοπλισμό τους προβολείς «IQ.Light – LED matrix», που φωτίζουν διαδραστικά το οδόστρωμα και τις γωνίες που προσεγγίζει το όχημα.

Το εσωτερικό του ID. Buzz είναι ευάερο, ευήλιο και θυμίζει ξεκάθαρα τη σχεδιαστική γλώσσα της VW

Το στόρι έχει ενδιαφέρον. Αν μη τι άλλο, για το πώς η αυτοκινητοβιομηχανία σήμερα, στην ηλεκτρική της εποχή, ψάχνει ξανά τις σχεδιαστικές της ρίζες. Η «κλούβα», όπως και πολλά άλλα εμβληματικά αυτοκίνητα με τα οποία συνδεθήκαμε συναισθηματικά και χρηστικά, έχουν να δώσουν πολύ ψωμί ακόμα.

Αλλωστε, καλώς ή κακώς, το μεγαλύτερο μέρος του κοινού αγοράζει με βάση την εικόνα. Εστω και αν από κάτω το σασί είναι κοινό, αν οι μπαταρίες είναι γενικώς «μπαταρίες» (όσο ξέρεις τι μπαταρία έχει το κινητό σου), έστω και αν η τιμή ανταγωνίζεται το Ε9 στο Τaxis. Το Buzz τζογάρει προφητικά για τα μίνι-βαν της νέας εποχής και είναι ο προπομπός για το σχήμα των πραγμάτων που έρχεται. Γι’ αυτό και του αξίζουν οι παραπάνω αράδες.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...