Η γενιά Ζ και το Netflix έχουν αγκαλιάσει τον Χούλιο Ιγκλέσιας
Η γενιά Ζ και το Netflix έχουν αγκαλιάσει τον Χούλιο Ιγκλέσιας
Ξεκίνησε ως πολλά υποσχόμενος ποδοσφαιριστής της Ρεάλ Μαδρίτης, όμως ο σοβαρός τραυματισμός του μετά από ένα τροχαίο ατύχημα το 1963 έβαλε τέλος στην αθλητική του καριέρα. Κανένα πρόβλημα. Ο Χούλιο Ιγκλέσιας θα γινόταν αργότερα διάσημος τραγουδιστής, τραγουδοποιός και συνθέτης, ηθοποιός και εν τέλει επιχειρηματίας.
Οπως έγραψε το Hola! με αφορμή μια βιογραφική σειρά του Netflix την οποία έχει εγκρίνει και επιβλέπει ο ίδιος ο Ιγκλέσιας, στην 55χρονη μουσική του καριέρα έχει τραγουδήσει και ηχογραφήσει σε 12 γλώσσες. Υπολογίζεται, δε, ότι έχει δώσει 5.000 συναυλίες σε πέντε ηπείρους, τις οποίες παρακολούθησαν πάνω από 60 εκατ. άνθρωποι.
Επίσης έχει κυκλοφορήσει περισσότερα από 80 άλμπουμ και έχει πουλήσει περισσότερους από 300 εκατ. δίσκους. Είναι ο πρώτος μη αγγλοσάξονας καλλιτέχνης που μπήκε στις αγορές της Αμερικής και της Ασίας και ένας από τους πέντε καλλιτέχνες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην ιστορία της μουσικής. Και πάντα ωραίος.
Τιμημένος από προέδρους κρατών, στενός φίλος ενός βασιλιά και με τη φημή ότι έχει πέσει στο κρεβάτι χιλιάδων γυναικών, ο Χούλιο Ιγκλέσιας δεν φαίνεται να έχει ανάγκη από στοργή, γράφει στους βρετανικούς Times ο Ιζαμπαρντ Γουίλκινσον στην ανταπόκρισή του από τη Μαδρίτη, μετά από συνομιλία του με τον συγγραφέα μια νέας βιογραφίας του τραγουδιστή.
Το βιβλίο για τη ζωή του ισπανού σταρ (γεννήθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 1943), που έχει εκτοξευθεί στην τρίτη θέση της λίστας με τα μπεστ σέλερ της χώρας του, υποστηρίζει ότι η φήμη του ισπανού καλλιτέχνη πλήττεται από πολιτιστικό σνομπισμό, καθώς έχει θεωρηθεί… δεδομένος.
Ο Ιγκνάθιο Πεϊρό, συγγραφέας του «El Espanol que Εnamoro al Μundo» («Ο Ισπανός που έκανε τον κόσμο να τον ερωτευτεί»), ελπίζει ότι το βιβλίο του θα βοηθήσει «να δούμε τον Ιγκλέσιας από την αρχή και να αποβάλουμε κάθε πολιτιστικό κόμπλεξ» σχετικά με τον τραγουδιστή. «Για τους Ισπανούς είναι μια φιγούρα σαν τη βασίλισσα, που μας συνοδεύει σε όλη μας τη ζωή, αντικατοπτρίζοντας τη σύγχρονη ιστορία μας. Αλλά έκλεισε τα 80 πέρυσι και δεν θα υπάρχει για πάντα» δήλωσε ο Πεϊρό στους Times. Και τόνισε ότι «είναι καιρός να τον εκτιμήσουμε πριν να είναι πολύ αργά».
Ο Πεϊρό, που έχει γράψει αναγνωρισμένης αξίας απομνημονεύματα γεμάτα ισπανική κουλτούρα και ταυτότητα, περιγράφει στο νέο του βιβλίο την άνοδο του Ιγκλέσιας, μέχρι να γίνει ο πρώτος ισπανόφωνος τραγουδιστής που απέκτησε παγκόσμια φήμη.
«Τη δεκαετία του 1980 είχε αποκρούσει ένα πέναλτι του [μεγάλου ποδοσφαιριστή Αλφρέντο] Ντι Στέφανο, ήταν φίλος του Ρίγκαν και των Κλίντον… είχε τραγουδήσει με την [Ντόλι] Πάρτον και τον [Φρανκ] Σινάτρα… και είχε ανακηρυχθεί ακόμη και πατέρας της χρονιάς από μια αμερικανική οικογενειακή ένωση» δήλωσε ο Πεϊρό, τονίζοντας ότι ο Ιγκλέσιας «είναι ο πιο γνωστός Ισπανός του 20ού αιώνα μετά τον Νταλί και τον Πικάσο».
Η φήμη του δεν έχει τέλος, γράφει ο Ιζαμπαρντ Γουίλκινσον στους Times. Ο χιλιανός δικτάτορας Αουγκούστο Πινοσέτ χρησιμοποιούσε τα τραγούδια του ως υπόκρουση σε βασανισμούς πολιτικών κρατουμένων και το 1977 η εφημερίδα El Pais έγραψε ότι η ζωή του κινδύνευε από υπερβολικά ενθουσιώδεις θαυμάστριες.
Το Netflix γυρίζει μια σειρά για τη ζωή του, ενώ μεταξύ των θαυμαστών του συγκαταλέγεται μια λεγεώνα νέων της γενιάς Z. «Στο τελευταίο στάδιο της ζωής του, η μεταμοντέρνα ειρωνεία τον επιβράβευσε και με την ύψιστη μορφή αθανασίας, μετατρέποντάς τον σε μιμίδιο» παρατήρησε ο ισπανός βιογράφος του.
Στο βιβλίο του υποστηρίζει ότι ο Ιγκλέσιας είναι ένας απίθανος σταρ. «Δεν είναι τόσο ταλαντούχος τραγουδιστής, ούτε έχει κάνει εξαιρετικές εμφανίσεις, σε αντίθεση με τον Τομ Τζόουνς, ας πούμε», σχολίασε ο Πεϊρό μιλώντας στους Times. «Ο Ιγκλέσιας, όπως και τόσα πολλά ισπανικά προϊόντα, όπως ο Δον Κιχώτης ή η παέγια, δεν θα έπρεπε να λειτουργούν, αλλά ως εκ θαύματος στέκονται και αποδεικνύονται εξαιρετικά».
Το βιβλίο διηγείται πώς ο Χούλιο Ιγκλέσιας σε ηλικία 19 ετών παραλίγο να σκοτωθεί σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα που, αρχικά, τον άφησε παράλυτο. Τού πήρε δύο χρόνια για να αρχίσει να περπατάει ξανά. «Τα χέρια μου δεν είχαν πολλή δύναμη και έτσι μου έδωσαν μια κιθάρα για να με βοηθήσει να ανακτήσω την κίνησή τους» είπε αργότερα. «Αρχισα να παίζω μικρές απλές αρμονίες, μετά απλά τραγούδια. Εμαθα να παίζω και έγινα τραγουδιστής: ένας κακός τραγουδιστής! Τώρα; Δεν είμαι τόσο κακός».
Η ιστορία τού πώς ένας άνδρας με λευκό παντελόνι, βαθύ μαύρισμα και το βλέμμα «ενός αρσενικού απόλυτα ικανοποιημένου μέσα στο πετσί του» κατέκτησε τον κόσμο, απηχεί την άνοδο της σύγχρονης Ισπανίας, σημειώνει ο Γουίλκινσον στους Times.
Η πρώτη του δημόσια εμφάνιση ήταν στην παμπ «The Airport», στο Κέιμπριτζ, το 1965, όπου τον είχε στείλει ο πατέρας του, γιατρός και αξιωματούχος του καθεστώτος Φράνκο, για να μάθει αγγλικά. Σύντομα, όμως, ο Ιγκλέσιας θα έπαιζε στο Μπενιδόρμ, παλιό ψαροχώρι του Αλικάντε, το οποίο τη δεκαετία του 1960 εξελίχθηκε σε μεγάλο τουριστικό θέρετρο. Μάλιστα, οι δεσμοί του πατέρα του με το καθεστώς τον βοήθησαν να ξεπεράσει τις αντιρρήσεις των λογοκριτών για το τραγούδι του «La Vida Sigue Igual» («Η ζωή συνεχίζεται ίδια»), ο τίτλος του οποίου ίσως να θεωρήθηκε ότι σχολίαζε τη μακρά κυριαρχία του Φράνκο.
Το προφίλ του Ιγκλέσιας, όμως, κατά την πολύκροτη μετάβαση της χώρας προς τη δημοκρατία μετά τον θάνατο του Φράνκο, το 1975, ήταν αυτό που τον εγχάραξε στη συνείδηση της Ισπανίας. «Ο Ιγκλέσιας μας συνόδευε όταν τραγούδησε την πρώτη εκλογική βραδιά στη σύγχρονη δημοκρατία της Ισπανίας [το 1981] και ανακοίνωσε το πρώτο διαζύγιο όταν χώρισε από την Ισαβέλ Πρέισλερ [το 1978]» είπε ο Πεϊρό. (Το ζευγάρι χώρισε το 1979, υπέβαλε επίσης αίτηση ακύρωσης του γάμου από την Καθολική Εκκλησία, η οποία έγινε δεκτή το 1980).
Το 1981 το «Begin the Beguine» ήταν το πρώτο μη αγγλικό σινγκλ που πούλησε πάνω από ένα εκατομμύριο αντίτυπα παγκοσμίως. Ο ισπανός τραγουδιστής εμφανιζόταν τακτικά στο Royal Albert Hall. Μάλιστα, η βασιλομήτωρ τού ζήτησε να τραγουδήσει το «Begin the Beguine» επειδή της θύμιζε τον Γεώργιο Στ’ και έκλαψε κατά τη διάρκεια της συναυλίας. Στο απόγειο της φήμης του, δε, πήγε να ζήσει στις ΗΠΑ, και το Newsweek τον αποκάλεσε «τον πιο δημοφιλή τραγουδιστή του κόσμου».
Δημιούργησε, επίσης, στενή φιλία με τον βασιλιά Χουάν Κάρλος. «Οπως συνηθίζεται στην ισπανική αριστοκρατία, ο Δον Χουάν Κάρλος είναι ένας άνδρας που αισθάνεται ιδιαίτερα άβολα όταν έρχεται αντιμέτωπος με την αφηρημένη ευφυΐα… οι δύο τους μοιράζονταν κοινά πνευματικά ενδιαφέροντα με επίκεντρο το κρασί και τα κοριτσόπουλα» γράφει ο Πεϊρό στη βιογραφία του Ιγκλέσιας.
Αν και υπολογίζεται ότι 3.000 γυναίκες «έχουν περάσει από τη ζωή του ή τουλάχιστον από το κρεβάτι του», σύμφωνα με τον πρώην μάνατζέρ του, και σεξουαλικά είναι αυτό που ο Πεϊρό αποκαλεί διακριτικά «πρωτοπόρο του fusion», η «καρδιά του ράγισε» όταν έληξε ο γάμος του με την Πρέισλερ. Οικογενειακά προβλήματα προέκυψαν, επιπλέον, όταν ο γιος του Ενρίκε παρήγαγε τον πρώτο του δίσκο χωρίς να τον προειδοποιήσει, κάτι που θεώρησε προδοτική πράξη.
Αλλά ήταν και ο πατέρας του Χούλιο, επίσης Χούλιο, που ήταν «ο έρωτας της ζωής του». Ο Χούλιο πρεσβύτερος υπέφερε για λογαριασμό του γιου του όταν πέρασε 19 ημέρες σε μια αυτοσχέδια φυλακή ως θύμα απαγωγής της βασκικής τρομοκρατικής ομάδας ΕΤΑ το 1982, προτού απελευθερωθεί από την αστυνομία. «Με απήγαγαν ηλίθιοι» είπε αργότερα.
Αν και δεξιός, η ικανότητα του Ιγκλέσιας να κερδίζει φίλους και στις δύο πλευρές του πολιτικού φάσματος τον καθιστά μια φιγούρα που θυμίζει μια λιγότερο πολωμένη Ισπανία. «Μπορούσε να κάνει εκστρατεία υπέρ του [συντηρητικού πρώην πρωθυπουργού Χοσέ Μαρία] Αθνάρ χωρίς να σταματήσει να θαυμάζει δημόσια τον Φελίπε [Γκονζάλες Μάρκες, πρώην σοσιαλιστή πρωθυπουργό]… και ήταν η μόνη πολιτιστική έκφραση της δεξιάς Μαδρίτης που μπορούσε να υπερβεί όλες τις τάξεις» έγραψε ο Πεϊρό.
Και παρά τη ματαιοδοξία του για τον ανδρισμό του, κατά καιρούς έχει κρίσεις σεμνότητας. Οταν ένας δημοσιογράφος τον ρώτησε κάποτε αν πίστευε ότι ήταν σύμβολο του σεξ, σήκωσε το παντελόνι του αποκαλύπτοντας τις λεπτές κνήμες και είπε: «Οταν κοιτάζω τον εαυτό μου το πρωί, όχι».
Να σημειωθεί ότι ο Ιγκλέσιας έχει αποκτήσει τρία παιδιά με την πρώτη του σύζυγο Ισαβέλ Πρέισλερ και άλλα πέντε με τη δεύτερη σύζυγό του Μιράντα Ρινσμπέργκερ, αλλά αρνείται την πατρότητα ενός ένατου γιου, με την υπόθεση να έχει καταλήξει στα δικαστήρια.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
Γράψτε σχόλιο στο: Η γενιά Ζ και το Netflix έχουν αγκαλιάσει τον Χούλιο Ιγκλέσιας
Παρακαλούμε, εισάγετε σχόλια μόνο σχετικά με το θέμα. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο ή με περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες και τους όρους χρήσης του protagon.gr δεν θα δημοσιεύονται.Το email σας δεν θα εμφανίζεται.